sharpie Skrevet Oktober 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2003 har nettopp kjøpt meg g60. han som hadde den før meg fikk stopp på den, og leverte den inn på verksted, som konkluderte med at det hadde skjedd et register-ras. de fikk ingen kompresjon på testen. jeg regna med at ventilene hadde gått dundas, så jeg fikk meg tak i en brukt topp.... røska av den som stod på fra før idag og blei litt overraska: toppen var hel og fin. er det mulig at eneste feilen er at registeret bare har hoppa over noen hakk, uten at det har gått utover ventiler osv? og er det noen her som har en skisse over hvordan tenningsmerka skal stå på g60? håper noen kan hjelpe til litt her.. mvh sharpie :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kid-A Skrevet Oktober 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2003 Originally posted by sharpie er det mulig at eneste feilen er at registeret bare har hoppa over noen hakk, uten at det har gått utover ventiler osv? Slikt har skjedd ja:) Siter Prosjekt: BAD'ROC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Oktober 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2003 Originally posted by sharpie har nettopp kjøpt meg g60. han som hadde den før meg fikk stopp på den, og leverte den inn på verksted, som konkluderte med at det hadde skjedd et register-ras. de fikk ingen kompresjon på testen. jeg regna med at ventilene hadde gått dundas, så jeg fikk meg tak i en brukt topp.... røska av den som stod på fra før idag og blei litt overraska: toppen var hel og fin. er det mulig at eneste feilen er at registeret bare har hoppa over noen hakk, uten at det har gått utover ventiler osv? og er det noen her som har en skisse over hvordan tenningsmerka skal stå på g60? håper noen kan hjelpe til litt her.. mvh sharpie :) På G60 så går det vel ikke noen ventiler dersom reima ryker men toppakningen din er nok historie... Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sharpie Skrevet Oktober 5, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2003 takk for svar! ja har ny pakning liggende så jeg får prøve å smelle sammen i kveld... skulle bare hatt en skisse/tegning over hvordan tenningsmerka skal stå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet Oktober 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2003 Kamdrevet har 2 merker ett sted, to små hakk som er slått inn i drevet. disse to merkene skal stå på hver sin side av toppdekselpakninga. Når du har toppen av snurrer du motoren rundt til syl 1, (den nærmest kamdrevet) står helt på topp, om du da tar ut den svarte proppen på clutch-huset vil du da se ett merke i svinghjulet, det skal stå overens med pila som er i godset på clutch-huset. Fordeleren har ett merke slått inn i godset som rotoren skal stå overens med, somregel ca kl 1-2 sett forfra. Er og merker på alle kamhjulene som man kan bruke, på veivhjulet er det slått inn ett merke som skal stå overens med en pil i kamremsdekselet, og på hjulet som driver fordeleren er det ett merke som skal stå overens med ett merke i veivhjulet. Lykke til iallefall! nitewlkr: toppakninga ryker ikke om regreima ryker, hvor har du den teorien fra? Metallpakningene fra G60 skal visstnok gå an å bruke om igjen i følge forsbergs i sverige, arti å prøvd..... Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Oktober 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2003 Originally posted by G60Turbo Kamdrevet har 2 merker ett sted, to små hakk som er slått inn i drevet. disse to merkene skal stå på hver sin side av toppdekselpakninga. Når du har toppen av snurrer du motoren rundt til syl 1, (den nærmest kamdrevet) står helt på topp, om du da tar ut den svarte proppen på clutch-huset vil du da se ett merke i svinghjulet, det skal stå overens med pila som er i godset på clutch-huset. Fordeleren har ett merke slått inn i godset som rotoren skal stå overens med, somregel ca kl 1-2 sett forfra. Er og merker på alle kamhjulene som man kan bruke, på veivhjulet er det slått inn ett merke som skal stå overens med en pil i kamremsdekselet, og på hjulet som driver fordeleren er det ett merke som skal stå overens med ett merke i veivhjulet. Lykke til iallefall! nitewlkr: toppakninga ryker ikke om regreima ryker, hvor har du den teorien fra? Metallpakningene fra G60 skal visstnok gå an å bruke om igjen i følge forsbergs i sverige, arti å prøvd..... Har røket regreim på G60 før og kun satt det sammen igjen.... viste seg da at pakningen var røket så det var kun ett tips... Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfG60Syncro Skrevet Oktober 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2003 Kunne vel være pakninga siden det ikke var toppen, bare.... Bør få den toppen på NDT før du bruker den igjen i alle fall.... Kan jo fort være sprukket så det rekker....... +Ja det kan være at reima har hoppa, men da har den vært SLAKK... Oh da har den hoppa mer enn et hakk skulle jeg tro....... Siter VOLVO - Schnellste Traktor der welt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.