turboquattro Skrevet Mai 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2007 Tenkte jeg skulle legge ut en liten tråd om den nye bilen min! Blir vel igrunn ikke noe stort prosjekt sett i sammenheng med mange andre prosjekter her... Men blir en del forrandringer etterhvert, å da er det greit med litt innpill og tips fra andre! Uansett.. Fredag kveld gikk turen til fjells og jeg fikk hentet meg min første S-bil. Har i lang tid hatt lyst på en etter å ha prøvekjørt en S2 i vinter. Femmer, turbo og quattro har brent seg inn i hjernen min og jeg har stort sett ikke tenkt på annet siden. Dermed var det bestemt... Valget endte på en 92-mod Audi S4 2,2 turboquattro Avant (grønne skilter). Til å være en så gammel bil ser den ut til å være godt holdt. Bilen har servicehefte og ser ut til å ha blitt fulgt opp jevnlig. Motor sviver fint, turboen er fast, og understell/drivverk virker bra. Litt slark rundt kassa, så må bytte foringene rundt den. Utstyrsliste: - 5-trinns manuell kasse - Sorte skinnseter (elektriske) - El-vinduer - Klima/AC - Kjørecomputer - El-speil osv..osv.. Dessuten: - 300hk Chip (ukjent type) - Justerbare koni Bortsett fra dette er bilen så å si orginal. Har noe rust ved listene på dørene, hørt dette nermest er standard på S4. Har en del planer for den, men må ta litt etterhvert. Ønsker å holde den så clean som mulig. Fikser ikke S-biler med 500 kg plastikk hengende ned på sidene. Her er hva jeg har tenkt meg fremover: I første omgang: - Oljeskift m filter - bytte olje på diff og kasse. Videre: - Bilen skal lakkes opp igjen - Nye bremser rund bau. (må fjerne UFO-bremsene foran gitt) - Nye sko - Ny eksos (kom med innspill) - Nye foringer runt kassa (litt slark) - Nye motorfester Blir sikkert mer etterhvert, men må som sagt ta det litt ettersom lommeboka fylles igjen! Tar gjerne imot innspill og tips! Noen bilder, kommer fler etterhvert: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scho2o Skrevet Mai 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 5 trins?? ikke 6 ?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Peder Ferjebilettør Skrevet Mai 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 Gratulera med flott bil. Er det bytta om til S6 front? Ser du har S6 frontfanger og S6 panser?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turboquattro Skrevet Mai 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 Takk for det!:) Stemmer nok som du sier.. Bilen er ombygd til S6 96.mod look. Syntes det kler bilen mye bedre enn s4 fronten! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turboquattro Skrevet Mai 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 I dag har jeg handlet litt småting: - Stooort luftfilter fra TS-racing - QMI-motorbehandling og motorrens - Nye plugger (org S4) - Castrol GTX og filter - En haug med bilpleiestash (rubbing, lakkrens og polish) Har også bestillt silikonslanger til trykksiden av turbo. Må modifisere luftfilteret litt.. Det nye er aaaallt for stort til at det er plass der som det sitter orginalt. Har sett på løsningen å bruke en 90graders bøy å sette det nedover. Noen som har erfaring med dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turboquattro Skrevet Juni 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2007 På tide med en liten oppdatering: Har skjedd en del siden sist. Byttet olje (motor, diff, kasse) Byttet plugger (org bosh) Tatt rusten Lakk fra lister og ned Bilen er skodd med nye RS6 18" (italia) Samco slangekit er montert TS-racing luftfilter montert Motoren ble en helt annen med nye trykkslanger og større filter, vanvittig hva det har å si. For ikke å snakke om lyden!:thumb Rått... Så et par bilder: Hva tycks? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tvedt Skrevet Juni 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2007 fin bil ja... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
isbil Skrevet Juni 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2007 Samme filteret som jeg hadde på min s4. Puster bra med det der gitt. Fin bil du har savner min litt. Siter 2007 vw touran excl. 170 dsg 2001 SEAT leon 1,8 20vt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turboquattro Skrevet Juni 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2007 Takker for det! :) Luftfilteret er jeg vanvittig fornøyd med! Tydelig at motoren får luften den vil ha nå ja! Å for en lyd!! Dumpen smeller som f på høye turtall, samtidig kvittrer den heftig ved lave! :D Noen i oslo området som har vag-com og har mulighet til å lese av noen feilkoder for meg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jatakkbeggedeler Skrevet Juni 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2007 Resirk ventil du mener eller kjører du med vanlig dump? Har hørt at Lmm'en tar skade av å kjøre med dump.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet Juni 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2007 Se der ja! Var sånn S4 du har kjøpt deg ja :D Gratulerer! Får se om jeg ser den rundt i Lillestrøm etterhvert da ;) Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
isbil Skrevet Juni 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2007 har vagcom kabel men ikke programvaren. Siter 2007 vw touran excl. 170 dsg 2001 SEAT leon 1,8 20vt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sADsAM Skrevet Juni 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2007 har vagcom kabel men ikke programvaren. Programvaren laster du ned fra http://www.ross-tech.com/vag-com/download/archives.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet Juni 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2007 Resirk ventil du mener eller kjører du med vanlig dump?Har hørt at Lmm'en tar skade av å kjøre med dump.. LMM'en tar ikke skade av det. Men den vil få feil blaning fordi den slepper ut lufta som er i systemet som LMM har målt opp. Noe som resulterer i at den går dårligere. Fet bil forresten. S6 opptikk på denna :D Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg