Popp Skrevet Mai 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2007 Har i lengre tid hatt ustabil tomgang på bilen min, idag bytta jeg LMM og plugger samt at jeg nullstilte feilkodene slik at jeg kunne se om det var noe mer galt ettersom at tomgangen fortsatt er noe høy til tider og meget ustabil på kald motor. Da fikk jeg opp feilkode 2-2-4: Temperaturmätare felaktig. Dette er noe jeg visste med tanke på at tempvisern i bilen viser -188 grader. Det jeg lurer på er om utetemp og den tempmålern 2-2-4 nevner er den samme og om den kan ha noe innvirkning på den ustabile tomgangen min ettersom at feilkoden står under tenning på skjemaet her? Har forresten simons eff.anlegg og åpent konfilter om det har noen betydning.. Siter Too much power is never enough! [ ] '67 Buick Skylark [ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt [x] Volvo 142 '71 - Solgt :( [x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240ft Skrevet Mai 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2007 Kan være lurt å nevne hvilken motor og bil du har... Har du prøvd å rense gasspjeldet? Defekt tomgangsregulator? Prøv å la motoren gå mens du kobler kontakten av. Turtallet skal da gå markant ned. Skal også kunne høre en "surrende" lyd hvis den er ok. Siter Gjør som Ford - kjøp Volvo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Popp Skrevet Mai 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2007 Glemte å nevne bil, men er 940 fra 1995 med B230FB.. Skal prøve å rense imorgen, hører forresten en surrende lyd ja.. Siter Too much power is never enough! [ ] '67 Buick Skylark [ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt [x] Volvo 142 '71 - Solgt :( [x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lurepåmye Skrevet Mai 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2007 Har i lengre tid hatt ustabil tomgang på bilen min, idag bytta jeg LMM og plugger samt at jeg nullstilte feilkodene slik at jeg kunne se om det var noe mer galt ettersom at tomgangen fortsatt er noe høy til tider og meget ustabil på kald motor. Da fikk jeg opp feilkode 2-2-4: Temperaturmätare felaktig. Dette er noe jeg visste med tanke på at tempvisern i bilen viser -188 grader. Det jeg lurer på er om utetemp og den tempmålern 2-2-4 nevner er den samme og om den kan ha noe innvirkning på den ustabile tomgangen min ettersom at feilkoden står under tenning på skjemaet her? Har forresten simons eff.anlegg og åpent konfilter om det har noen betydning.. Har ikke sammenheng med ute temp føler nei! det er Temp føleren til tenningshjernen som har tatt kvelden! Byttet denne selv nettopp! den har delenr 1346030 koster 602 kr! å ja det påvirker Gangen på motoren! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Popp Skrevet Mai 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2007 Har ikke sammenheng med ute temp føler nei! det er Temp føleren til tenningshjernen som har tatt kvelden! Byttet denne selv nettopp! den har delenr 1346030 koster 602 kr! å ja det påvirker Gangen på motoren! Ok, hvor sitter den? Siter Too much power is never enough! [ ] '67 Buick Skylark [ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt [x] Volvo 142 '71 - Solgt :( [x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lurepåmye Skrevet Mai 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2007 Ok, hvor sitter den?på toppen, under innsuget atme veivhus ventilasjon. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mai 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2007 tips: Den temp-føleren til sprutet som nevnes her, koster 300kr fra Hellanor etz... så sjekk din nærmeste Bilrekvisita! mye å spare!! Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Popp Skrevet Mai 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2007 Vet det, har sjekka litt rundt, og på meca kosta den ca 550, kjenner også en som driver bilrekvesita, så håper på å slippe unna billig:) Skal ha en liten service på motoren også med det samme jeg holder på neste gang nå, så slipper å tenke på det ei stund.. Siter Too much power is never enough! [ ] '67 Buick Skylark [ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt [x] Volvo 142 '71 - Solgt :( [x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lurepåmye Skrevet Mai 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2007 Vet det, har sjekka litt rundt, og på meca kosta den ca 550, kjenner også en som driver bilrekvesita, så håper på å slippe unna billig:)Skal ha en liten service på motoren også med det samme jeg holder på neste gang nå, så slipper å tenke på det ei stund.. betalte 456 kr på bilia lillestrøm, men d var med 30 % rabatt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Mai 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2007 eller bare gå på huggeren å nappe med seg en, gratis Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiMeN2k Skrevet Mai 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2007 men.. hvilken sensor snakker vi om? er det den sensoren som står i toppen rett over litt til venstre for bankesensoren som måler temperaturen på kjølevannet/motoren? den gir vel også signal til hjernen som styre dysene? type kald motor mere bensin? altså hva jeg lurer på er om d er en tempsensor til "bensinhjernen" å en sensor til tenningshjernen? d eer vel den samme? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lurepåmye Skrevet Mai 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2007 men.. hvilken sensor snakker vi om? er det den sensoren som står i toppen rett over litt til venstre for bankesensoren som måler temperaturen på kjølevannet/motoren? den gir vel også signal til hjernen som styre dysene? type kald motor mere bensin? altså hva jeg lurer på er om d er en tempsensor til "bensinhjernen" å en sensor til tenningshjernen? d eer vel den samme? det er den samme ja, er ikke den som det er bare 1 gul ledning på nei. står imellom bankesensor og veivhus ventilsasjonen! er to ledninger inn på den! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond D Skrevet Mai 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2007 Hm...lurer på om min og tuller litt. Bilen sviver ujevnt på tomgang. 500 til 1000 omdreininger. Siter 96 Volvo 945 B230ft 94 Volvo 945 B230ft (vraka) 88-89 Volvo 740 B230f (solgt) Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
biohazard Skrevet Mai 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2007 da min kødder med tomgangen. Så er det den tomgangsregulatoren Siter Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler, Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Mai 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2007 Kan jo lønne seg å måle føleren først.. Den skal endre motstandsverdi ettersom tempen endrer seg.. Kan komme med verdier hvis du er gira på det. Eller så er det jo bare å ta en tur på skroten og se. Jeg glømte å sette på kontakta på min en gang, slik oppførte den seg da: -Jævlig tungstarta. -Ujevn gange. -Sykt høyt forbruk. -Stopper inniblandt, spesielt rett etter oppstart. -Kan smelle litt også. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.