Gå til innhold

Tune Golf IV

Ranger emnet

VW Larsen

Anbefalte innlegg

Hallo folkens!:partyon:

Har en golf 4 GTI 1,8T som jeg skal gjøre noe med.

Har mellom 10 - 15000 i første omgang som jeg skal bruke til dette.

Hva skal jeg gjøre?

Har kjøpt pipercross åpent luftfilter kit , vurderer effektanlegg osv? forslag? hvordan blir lyden når jeg har catback på en 1.8 T ? merkbar? håper det , hehe..

men ja , forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha mer effekt, kan du jo begynne med å sette tilbake det orginale filteret i orginalboksen.

kan kjøpe et k&n insattsfilter til den orginale boksen.

skal man ha noe mer effekt fra konfilter må det plasseres en plass der det ikke henter varm luft fra motorrommet

de orginale luftfilter boksene er som regel optimale. men blir jo ikke så mye lyd da:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan kjøpe et k&n insattsfilter til den orginale boksen.

Tester gjort på rulle i Sverige, viste at Biltema, fulgt av orginalt VW filter ga mest effekt. Testet også da BSR sitt kit med konfilter og avskjerming

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo folkens!:partyon:

Har en golf 4 GTI 1,8T som jeg skal gjøre noe med.

Har mellom 10 - 15000 i første omgang som jeg skal bruke til dette.

Hva skal jeg gjøre?

Har kjøpt pipercross åpent luftfilter kit , vurderer effektanlegg osv? forslag? hvordan blir lyden når jeg har catback på en 1.8 T ? merkbar? håper det , hehe..

men ja , forslag?

Et Chip gir deg helt klart mest effekt for pengene. Får ingen effekt økning med eksos og filter på en standard 1.8T. Men nå var det vel lyden du var ute etter da. Kjører selv med 3" Ferrita på min og det er jeg veldig fornøyd med;)

Tester gjort på rulle i Sverige, viste at Biltema, fulgt av orginalt VW filter ga mest effekt. Testet også da BSR sitt kit med konfilter og avskjerming

På en helt standard motor da eller, skillte det en 3-5 hester?

I just love 2 see their faces when they been whiped out by what they thaught was just a boy racer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en helt standard motor da eller, skillte det en 3-5 hester?

Husker ikke om den var helt standard, eller chippet, men ikke noe mer enn det.

Orginalboksen holder lett til over 250-260 hk.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider