OpelFanatikeren Skrevet Mai 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2007 Mitt panser er ganske oppripet etter mangelfult vedlikehold av tidligere eier. Jeg har peid å bruke Turtlewax lakkrens og polish, men det blir liksom bare greit men ikke bra BRA. Har tillgang på prof poleringsmaskin(mener det er makita) men han har ikke noe serlig poleringsguffe å ha til. Hvilke produkter anbefaller dere, og hvilken fremgangsmåte ? Et lite bilde av panseret som er verst. Er glad i å bruke tid til å polere, spesielt når det blir BRA ! Siter "Any fool with fast hands can grab a tiger by the balls, but it takes a hero to keep on squeezing" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet Mai 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2007 Meguiars proff serien har det meste til Roterende maskiner (egne utviklede polisher for den type maskiner) Norsk prol har en grei oversikt over produkter og hva de gjør, men du kan ikke bestille på nettet derfra. XMT serien fra Pinnacle bruker jeg mye til Osilerende maskin (DA/PC) Men her kan du bruke så og si alt som er ment for hånd) Gul Megs pad og MG 83 var vel det første som dukket opp i hodet mitt når jeg så bildet. Roterende maskin er ikke bare bare å bruke, så det kan lønne seg å¨prøve på noe annet en bilen din først, du kan feks brenne lakken om du ikke er forsiktig.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OpelFanatikeren Skrevet Mai 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2007 Nå er det heldigvis bare panseret som er så ille. Tenkte følgende produkter på resten av bilen. Vask med NXT gen tech wash Så en runde med Quik Clay Detailing System, eventuelt Scratch X på andre steder med småriper. Trenger jeg Quik Clay Detailing System hvis jeg kjører over med MG83 ? Glemte å nevne at det er metalikk lakk, vet ikke om det spiller noen rolle egentlig. Siter "Any fool with fast hands can grab a tiger by the balls, but it takes a hero to keep on squeezing" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian87 Skrevet Mai 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2007 Clay fjerner ikke riper da. Den bare løfter opp møkka fra lakken ;) Siter 2011 Lancer Sportback 1986 BMW 325 Coupe http://www.mitsubishi-klubben.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet Mai 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2007 Som Christian sier så må Clayen med, men ellers høres fremgangsmåten din bra ut... Du kan også prøve Scratch X på panseret for hånd, Jobb med 1/4 av gangen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OpelFanatikeren Skrevet Mai 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2007 Så bruker jeg Quik Clay Detailing System etter vak og før Scratch X . Skal jaggu prøve meg med Scratch X på panseret for hånd, liker litt fysisk arbeid hvis resultatet blir bra. Hva polerer jeg over med til slutt, NXT Tech Wax ? Siter "Any fool with fast hands can grab a tiger by the balls, but it takes a hero to keep on squeezing" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet Mai 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2007 Riktig, clay etter vask, før scratchX NXT tech wax funker bra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tandis1 Skrevet Mai 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2007 Så bruker jeg Quik Clay Detailing System etter vak og før Scratch X .Skal jaggu prøve meg med Scratch X på panseret for hånd, liker litt fysisk arbeid hvis resultatet blir bra. Hva polerer jeg over med til slutt, NXT Tech Wax ? Det fungerer bra det:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OpelFanatikeren Skrevet Mai 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2007 Da mangler bare å få handlet produktene og ikke minst tid til å pusle med gliset. kommer tilbake med før og etter bilder, kanskje noen underveis også. Siter "Any fool with fast hands can grab a tiger by the balls, but it takes a hero to keep on squeezing" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OpelFanatikeren Skrevet Mai 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2007 Hva med denne voksen: Gold Class Liquid Wax ? Siter "Any fool with fast hands can grab a tiger by the balls, but it takes a hero to keep on squeezing" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tandis1 Skrevet Mai 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2007 Den har ikke jeg testet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet Mai 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2007 Ikke prøvd den selv, men du bør bruke Clear coat body scrub først for best resultat. Noe ala Cleaner wax, bare uten rens, derfor body scrub Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OpelFanatikeren Skrevet Mai 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2007 trenger jeg å bruke Clear coat body scrub etter clayen ? Siter "Any fool with fast hands can grab a tiger by the balls, but it takes a hero to keep on squeezing" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet Mai 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2007 Nei du trenger sikkert ikke det om lakken er bra, men det skader ikke, fargen blir blankere/dypere og det produktet du legger over har bedre heft. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OpelFanatikeren Skrevet Mai 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2007 må jeg bruke clay før scratchX ? gjorde et impuls handel og kjøpte den når jeg var innom bilextra her om dagen. prøvde litt på panseret, men jeg synes den er veldig tung å fjerne etter den har tørket. gjør jeg noe galt under påføring tro ? påførte den for hånd i roterende bevegelser på et begrenset område (ca 20X20cm) etter ett minutt med gnikking blir den helt blank og forsvinner liksom, skal det være slik eller er jeg for ivrig ? Må legge til at jeg vasket godt med NXT Carwash først og tørket av med pusseskinn. Men de værste ripene ble mindre synlige og det så blankere ut på feltet jeg polerte. Siter "Any fool with fast hands can grab a tiger by the balls, but it takes a hero to keep on squeezing" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg