Gå til innhold

Dioder i Skiltlys på B6

Ranger emnet


SnowKing

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er det noen som har montert diodelys på B6?

Har funnet montering i B5 i div bisetninger rundt om her, men ingenting nevnt om B6

Er det forskjell på monteringen?

 

Hadde vært greit med en god howto hvis noen har gjort det.

Er ikke helt inne på hva som trengs heller.

Har bestillt dioder m/motstand til parlys foran, og vil helst få gjort noe bak også.

 

mvh

 

Glenn

- '12 Skoda Octavia Ele 4x4 1,6

- '81 Jeep CJ7 (Prosjekt)

- '05 Yamaha FZ6 (Til salgs)

- '02 Polaris Edge X 800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første du bør gjøre er å sjekke om FIS'en varsler om skiltlys-pæren er røket.

Det kan du enkelt gjøre ved å ta ut en av skiltlyspærene og så starte bilen. Gir FIS'en beskjed, trenger du motstander. Gir den ikke beskjed er det bare å finne riktige dioder og plug and play/drive. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FIS'n er vel egentlig ikke et problem i det hele tatt. Det er vel bare snakk om å få satt inn rett motstand.

Det kan regnes ut etter hva diodepærer trekker i forhold til de orginale.

Regner med at det finnes folk her som har regnet dette ut tidigere :)

- '12 Skoda Octavia Ele 4x4 1,6

- '81 Jeep CJ7 (Prosjekt)

- '05 Yamaha FZ6 (Til salgs)

- '02 Polaris Edge X 800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FIS'n er vel egentlig ikke et problem i det hele tatt. Det er vel bare snakk om å få satt inn rett motstand.

Det kan regnes ut etter hva diodepærer trekker i forhold til de orginale.

Regner med at det finnes folk her som har regnet dette ut tidigere :)

 

FIS'en er faktisk det eneste problemet her.

Grunnen for at man bruker motstander er for å lure FIS'en. Diodene trekker den strømmen de trenger, som er mye mindre en vanlige pærer og altså ikke noe problem. :)

 

Det gjelder så lenge diodene er dimensjonert for 12V.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp Hôen skiltlys i stedet. slipper du dioder. gjør samme nytta.

 

 

Hehe..

 

Det sa meg virkelig ingenting :)

Har du en link, eller noe?

 

 

Men er det ingen som vet eksakt hva lags deler jeg trenger til skiltlys? LegoLego? Jeg har ikke testa, men er ganske sikker på at FIS'n reagerer. Den gjorde i hvertfall det når ene parklyspæra foran gikk (faen de er dyr!!). Da vet jeg i hvertfall at den reagerer på unormaliteter.

- '12 Skoda Octavia Ele 4x4 1,6

- '81 Jeep CJ7 (Prosjekt)

- '05 Yamaha FZ6 (Til salgs)

- '02 Polaris Edge X 800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.osram.com/appscom/am_application/

 

Denne linken er veldig grei når man lurer på hvilken pære/sokkel som er på bilen. Husk alltid å dobbeltsjekke slike resultater!

 

Biler kan være utgitt med flere forskjellige typer pære alt etter hva som er bestilt når bilen ble levert. F.eks. noen har xenon bare på nærlys, noen har bi-xenon, noen har ikke xenon i det hele tatt. Dette har blandt annet betydning for hvilken parklys-sokkel som sitter i bilen (tror jeg).

Edit: Denne siden oppgir W5W som parklys på min bil, men det er feil. Jeg har H6W (som blir levert sammen med xenon).

 

Skilt lys er vel det samme uansett: C5W :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i hvertfall H6W-sokkel på parklysa (Bare Xenon på nærlysa, desverre). De pærene er bestillt, og mottatt. Mangler bare motstand, som jeg tenkte å bestille fra dioder.no nå. Derfor jeg tenkte å få med skiltlys samtidig. Men var ikke helt fornøyd med den ene omtalen av de Pinolpærene:

skuffande lysstyrke og farge...absolutt ikkje kvitt

Så da tror jeg at jeg dropper de i hvertfall, og heller ser litt mer på den sia til Höen i stedet. Noe av poenget er vel at det skal vises litt, og da er ikke vel ikke skuffende lysstyrke det jeg er ute etter :)

- '12 Skoda Octavia Ele 4x4 1,6

- '81 Jeep CJ7 (Prosjekt)

- '05 Yamaha FZ6 (Til salgs)

- '02 Polaris Edge X 800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår