hc_TK Skrevet Mai 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2007 Jeg inbiller meg ikke at de låter ullent, bare litt for layd back. Jeg er ikke stor focal fan, og har ikke hørt mye focal.jeg innbiller meg også at de kan låte litt for kritisk. Jeg bruker seas reference diskantene som går for å være detaljerte, men ikke kvasse. Jeg blir heller ikke sliten av å høre på musikk i bilen, jeg bare nyter den. Jeg har heller ikke eq'et diskantene i bilen. Kun justert gain og delefrekvens. Det er heller ikke meningen at alle skal like det samme. Siter 2004 Audi A3 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=130493 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Mai 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2007 Det er vel unødvendig å nevne at elektronikken og kablene fremfor høyttalerne har en god del å si... Det gjelder bare å finne den rette kombinasjonen som passer DEG og dine ører så er du i mål. Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag-Johansen Skrevet Mai 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2007 Men å være nødt til å EQ'e ihjel et element for at det ikke skal spille skarpt er vel litt bortkastet? :) Jepp, mye bedre å kjøpe et diskantelement som er skakt i frekvensgangen rett ut av esken!:tannløs: Mvh Dag Johansen Siter "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet Mai 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2007 Nå har jeg ikke sett en RTA-kurve fra Morels høyttalere (bortsett fra Supremo, som ikke var spesielt ulinjær), men nå er jo ikke ørene våre linjære uansett. Og det sies jo at en linjær høyttaler låter platt og kjedelig, så kan klare meg helt fint uten å SE hvordan høyttaleren låter. :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet Mai 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2007 Sakset fra caraudiomag.com: Morel Supremo Car Audio Tweeters - Car Audio and Electronics Magazine "The flush on-axis response was pretty amazing, +/- 1.5 dB from 2kHz to 20 kHz - with a sensitivity of 93dB at 2.83 volts! This is hands down, the smoothest dome tweeter response built for car audio I have tested (or seen)." Ikke akkurat noe med saken å gjøre, men siden du nevner frekvensgang, så... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag-Johansen Skrevet Mai 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2007 Sakset fra caraudiomag.com: Morel Supremo Car Audio Tweeters - Car Audio and Electronics Magazine "The flush on-axis response was pretty amazing, +/- 1.5 dB from 2kHz to 20 kHz - with a sensitivity of 93dB at 2.83 volts! This is hands down, the smoothest dome tweeter response built for car audio I have tested (or seen)." Ikke akkurat noe med saken å gjøre, men siden du nevner frekvensgang, så... Hehe, det ver vel mest for å påpeke dine selvmotsigende påstander. Moreldiskanter låter fortreffelig de! Mvh Dag Johansen Siter "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossie power Skrevet Mai 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2007 Nå har jeg ikke sett en RTA-kurve fra Morels høyttalere (bortsett fra Supremo, som ikke var spesielt ulinjær), men nå er jo ikke ørene våre linjære uansett. Og det sies jo at en linjær høyttaler låter platt og kjedelig, så kan klare meg helt fint uten å SE hvordan høyttaleren låter. :D de frekvens kurvene,som er så linjær å pene når de står i ett studio,forandres en god del når de kommer i en bil desverre. Siter Cosworth,the search for power. prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Mai 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2007 Og husk nå på at det er langt mer enn råelementene som bestemmer lyden i en høyttaler... Du vil nok komme et stykke med å velge lik eller tilsvarende Morel-diskant, men det som dikterer hvordan alt til syvende og sist lyder er delefilteret, plassering, montering, samspillet med de andre elementene, biltype +++. Hadde det vært så enkelt som å bare kaste sammen noe hadde Roar Moen hatt en langt enklere jobb enn det utviklingsarbeidet som legges ned i hver Patos-modell. For ikke å glemme at han hadde hatt langt flere konkurrenter :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.