galesten Skrevet Mai 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2007 tenkte eg skulle legge ut Tekniske data til Golf 2 kan være behjelpelig på andre modeller og motor og biler......:)har mere info også om golf.. Tiltrekkingsmoment til en 1991 1,6 modell. Topplokkbolter, trinn 1, Nm 40 Nm nye oljeinnsmurt Topplokkbolter, trinn 2, Nm 60 Nm Topplokkbolter, trinn 3, Nm + 90° Topplokkbolter, trinn 4, Nm + 90° Topplokkbolter, trinn 5, Nm (Ingen etterspenning) Bærelagerbolter, Nm 65 oljeinnsmurt Veivlagerbolter, Nm 30 Nm + 90° nye oljeinnsmurt Svinghjulsbolter, Nm 60 Nm + 90° nye med låsevæske Veivakselremsk./Svingningsdp.,Nm 20/ (Sekskantbolt 180 Nm oljeinnsmurt) Kamakselhjul/ -lager, Nm 80/ 20 Remstrammer, Nm 45 Tennplugg, Nm 20 Hjul, Nm 110 Fornav/ Baknav, Nm 265/ skive skal kunne flyttes med fingre og sånn skal toppen strammes til dem som ikke vet det. bare spør om dere trenger til flere biler... Siter Vw Golf GTI16v kr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
licorice84 Skrevet Mai 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2007 har du til G60? greit å ha:) Siter quattroholic! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
galesten Skrevet Mai 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2007 fant til en 1,8 g60 er det riktig? Tiltrekkingsmoment Topplokkbolter, trinn 1, Nm 40 Nm nye oljeinnsmurt Topplokkbolter, trinn 2, Nm 60 Nm Topplokkbolter, trinn 3, Nm + 180° Topplokkbolter, trinn 4, Nm (Ingen etterspenning) Topplokkbolter, trinn 5, Nm (Toppstykke må ikke avslipes) Bærelagerbolter, Nm 65 oljeinnsmurt Veivlagerbolter, Nm 30 Nm + 180° nye oljeinnsmurt Svinghjulsbolter, Nm 60 Nm + 90° nye med låsevæske Veivakselremsk./Svingningsdp.,Nm 25/ 180 (Sekskantbolt) Kamakselhjul/ -lager, Nm 80/ 20 Tennplugg, Nm 20 Hjul, Nm 110 Fornav/ Baknav, Nm 265/ skive skal kunne flyttes med fingre Siter Vw Golf GTI16v kr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
licorice84 Skrevet Mai 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2007 gode greier:D Siter quattroholic! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
galesten Skrevet Mai 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2007 hadde masse andre info om g60 og som dreiemoment,oljetrykk,ladetrykk. osv hvist du er inntrisert i det?? Siter Vw Golf GTI16v kr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erst Skrevet Mai 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2007 hadde masse andre info om g60 og som dreiemoment,oljetrykk,ladetrykk. osv hvist du er inntrisert i det?? Legg det ut hvis du har tid og interesse :P Samler det seg mye nyttig her kan den jo bli "sticky" ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
licorice84 Skrevet Mai 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2007 alltid kjekt å ha, kjør på:) Siter quattroholic! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
galesten Skrevet Mai 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2007 ok. her er litt mere til 1,8 g60. litt rot men det står no masse høvlige ting Motor MOTOR (type) PG/ R4 OHC 8V Slagvolumet (boring/ slaglengde) 1781 cm³ (81,0/ 86,4) Kompresjonsforhold (Oktantall) 8,0: 1 (95 blyfri) Maks. ytelse kW (din HK)/ omdr. 118 (160)/ 5600 Maks. dreiemoment Nm/ omdr. 225/ 4000 Motornr. plassering Motorblokk venstre side Ventiler inns., mm (kald/ varm) (Hydraulisk) Ventiler utbl., mm (kald/ varm) (Hydraulisk) Ventilvinkel/ Ventilsetevinkel / 45° Kompresjonstrykk, bar 8,0 - 12,0 (Min. 6,0) Oljetrykk v/ omdr., bar Min. 2,0/ 2000 (80° C) Turbo ladetrykk, bar 0,6 (G 60 lader) Kjøledeksel, bar/ Termostat åpn. °C 1,2 - 1,5/ 87° C Clutch frigang, mm 15 ved pedal Tannrem: Utskiftning (kontroll) Etter behov/ 4 år (30.000 km) Multirem N/A Strømfordeler 039 906 022 B Motorstyringssystem - Type VAG Digifant Tennplugg Bosch W6 DPO Elektrodeavstand, mm 0,7 - 0,8 Tenningsrekkefølge 1 - 3 - 4 - 2 (Syl. 1 v/ takthjul) Tenningsinnstilling FØR TOPP 6° ± 1°/ 800 ± 50 o/m Teststikk/ Diagnosestikk Under girstangsmanchet Tenningsregulering Elektronisk maks. 20° - 30°/ 2500 o/m Tenningsmerkets plassering Svinghjul Primær/ Sekundær motstand 0,6 - 0,8 ohm/ 6,9 - 8,5 kohm Systemtrykk med/uten vakuum, bar / 3,0 Holdetrykk, bar 2,0 etter 10 minutter Dysemotstand, ohm 15,0 - 20,0 Min. manifoldvakuum i tomg. mbar 590 Kjølerveske temp. sensor 20°/ 80°C 2,0 - 3,0 kohm/ Innsugn.lufttemp. sensor 20°/ 80°C 2,0 - 3,0 kohm/ ELEKTRISK SYSTEM - Batteri 12 V 63 Ah Spenningsrele volt v/ amp. 12,5 - 14,5 V/ Klemmebetegnelser DIN 72 552 N/A Generator maks. amp. 65 Styring HJULSTILLINGSMÅL - Belastning Ubelastet Toe-in, ° 0° 00' ± 10' Camber° ÷ 0° 40' ± 20' Camber° størst forskjell mellom h. og v. side 30' Caster° 1° 35' ± 30' Caster°, størst forskjell mellom h. og v. side 30' Toe out on turns, innvendig hjul° 20° Toe out on turns, utvendig hjul° 18° 40' ± 30' Bakhjul: Camber° ÷ 1° 40' ± 20' Bakhjul: Toe-in° 0° 25' ± 15' Dekkstørrelse, standard 185/ 55 R 15 Dekktrykk, bar, min. - maks., for/ bak 2,7 - 3,0/ 2,7 - 3,0 Tillatt slark i styring/ hjuloppheng Fabrikksdata Bremser Forhjul, min. tykkelse (nye) 20,0 mm (22,0 mm) Bakhjul, min. tykkelse (nye) 8,0 mm (10,0 mm) Motor liter olje/ - inkl. filter 3,5/ 4,0 (APi. SF-SG) Girkasse, liter 2,0 (APi. GL-4. SAE 80) Girkasse aut., liter 3,0 (Total 6,0) (ATF Dexron R) Differensial, liter 0,75 v/ aut. (APi. GL-5 SAE 90) Kjølesystem m/ varme, liter 5,5 A/C kølemiddel, type/ gram R12/ 1100 + 50 (7/1992-: R134a/ 850 + 50) A/C olje, type/ cm³ (R12) = Suniso 5GS/ PKKdata MOTOR (type) PG/ R4 OHC 8V Maks. ytelse kW (din HK)/ omdr. 118 (160)/ 5600 Maks. dreiemoment Nm/ omdr. 225/ 4000 Motornr. plassering Motorblokk venstre side Chassisnr. plassering Torpedopplate Årsmodellbestemmelse i chassisnr. 10. ciffer = modellår M = 1991, N = 1992 Teststikk/ Diagnosestikk Under girstangsmanchet Tomgang 800 ± 50/ temperaturfølerstikk demontert CO% i tomgang N/A Lambda 1,00 ± 0,03 Tillatt slark i styring/ hjuloppheng Fabrikksdata Forhjul, min. tykkelse (nye) 20,0 mm (22,0 mm) Bakhjul, min. tykkelse (nye) 8,0 mm (10,0 mm) Miljø Tomgang 800 ± 50/ temperaturfølerstikk demontert Min. Oljetemperatur ved test °C 80 CO% i tomgang N/A CO% i tomgang før kat. 0,7 før kat./ temp.følerstikk demontert Forhøyet tomgang 2650 ± 150 CO% forhøyet tomgang etter kat. Maks. 0,3 Lambda 1,00 ± 0,03 Siter Vw Golf GTI16v kr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
galesten Skrevet Mai 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2007 er det ikke flere som trenger til biln sin??? Siter Vw Golf GTI16v kr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Mai 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2007 Sleng ut info om 1,8 forgasser, motorkode HV ifølge Mekonomen.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
galesten Skrevet Mai 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2007 ok. trur den her skal være rett. si ifra vist du ser noe som ikke stemme om infoen. Motor MOTOR (type) GU/ R4 OHC 8V Slagvolumet (boring/ slaglengde) 1781 cm³ (81,0/ 86,4) Kompresjonsforhold (Oktantall) 10,0: 1 (98 blyfri) Maks. ytelse kW (din HK)/ omdr. 66 (90)/ 5200 Maks. dreiemoment Nm/ omdr. 145/ 3100 Motornr. plassering Motorblokk venstre side Chassisnr. plassering Torpedopplate Årsmodellbestemmelse i chassisnr. 10. ciffer = modellår E = 1984 Ventiler inns., mm (kald/ varm) (Hydraulisk) Ventiler utbl., mm (kald/ varm) (Hydraulisk) Kompresjonstrykk, bar 10,0 - 13,0 Oljetrykk v/ omdr., bar 2,0/ 2000 driftsvarm Kjøledeksel, bar/ Termostat åpn. °C 1,2 - 1,5/ 87° C Clutch frigang, mm 15 ved pedal Tannrem: Utskiftning (kontroll) Etter behov/ 4 år (30.000 km) Motorstyrings system Strømfordeler 026 905 206 J Tenningssystem (tennplugg) Bosch W 7 DTC Elektrodeavstand, mm 0,7 - 0,8 Tenningsrekkefølge 1 - 3 - 4 - 2 Tenningsinnstilling FØR TOPP M/ vak. 18° ± 1°/ 750 ± 50 o/m Tenningsmerkets plassering Svinghjul Spenning till + pol, V 12,0 V Primær/ Sekundær motstand 0,60 - 0,80 ohm/ Veivakselgrader beg. ved omdr. 0°/ 900 - 1100 Veivakselgrader med. ved omdr. 14° - 19°/ 2400 Veivakselgrader maks. ved omdr. 22° - 26°/ 4700 Veivakselgrader beg. v/ mm Hg 0°/ 45 - 90 Veivakselgrader maks. v/ mm Hg 13° - 15°/ 235 Min. manifoldvakuum i tomg. mbar 590 Forgasser (Type) Zenith 2 E 2 register Hoveddyse 105/ 120 Luftdyse 105/ 100 Tomgangsdyse 42,5 Tomgangsluftdyse 42,5 Flottørhøyde/ Flottørvekt Ikke justerbar Chokespjeldåpning 2,3 ± 0,15 trinn 1/ 4,7 ± 0,15 trinn 2 Bensinpumpetrykk 0,20 - 0,25 bar elektrisk anlegg ELEKTRISK SYSTEM - Batteri 12 V 45 Ah (220 A) Spenningsrele volt v/ amp. 12,5 - 14,5 V/ 35 A Klemmebetegnelser DIN 72 552 N/A Generator maks. amp. 65 Styring HJULSTILLINGSMÅL - Belastning Ubelastet Toe-in, ° 0° 00' ± 10' Camber° ÷ 0° 30' ± 20' Camber° størst forskjell mellom h. og v. side 30' Caster° 1° 30' ± 30' Caster°, størst forskjell mellom h. og v. side 1° Toe out on turns, innvendig hjul° 20° Toe out on turns, utvendig hjul° 18° 40' ± 30' Bakhjul: Camber° ÷ 1° 40' ± 30' Bakhjul: Camber°, størst forskjell mellom h. og v. side 20' Bakhjul: Toe-in° 0° 25' ± 15' Dekkstørrelse, standard 175/ 70 HR 13 Dekktrykk, bar, min. - maks., for/ bak 2,0 - 2,2/ 1,8 - 2,6 Tillatt slark i styring/ hjuloppheng Fabrikksdata Tiltrekkingsmoment Topplokkbolter, trinn 1, Nm 40 Nm nye oljeinnsmurt Topplokkbolter, trinn 2, Nm 60 Nm Topplokkbolter, trinn 3, Nm + 90° Topplokkbolter, trinn 4, Nm + 90° Topplokkbolter, trinn 5, Nm (Ingen etterspenning) Arbeidstid for skifte av toppakning 2 timer og 30 minutter Bærelagerbolter, Nm 65 oljeinnsmurt Veivlagerbolter, Nm 30 Nm + 90° nye oljeinnsmurt Svinghjulsbolter, Nm 60 Nm + 90° nye med låsevæske Veivakselremsk./Svingningsdp.,Nm 20/ (Sekskantbolt 180 Nm oljeinnsmurt) Kamakselhjul/ -lager, Nm 80/ 20 Remstrammer, Nm 45 Tennplugg, Nm 20 Hjul, Nm 110 Fornav/ Baknav, Nm 265/ skive skal kunne flyttes med fingre Bremser Forhjul, min. tykkelse (nye) 10,0 mm (12,0 mm) Bakhjul, min. tykkelse (nye) 181,0 mm (180,0 mm) Motor liter olje/ - inkl. filter 3,0/ 3,5 (VW 50000 lettløpsolje) Girkasse, liter 2,0 (5 gir 2,0) (GL-4) Girkasse aut., liter 3,0 (Total 6,0) (ATF Dexron R) Differensial, liter Aut. 0,75 (GL-5) Kjølesystem m/ varme, liter 6,0 A/C kølemiddel, type/ gram R12/ 1100 ± 50 A/C olje, type/ cm³ Suniso 5GS/ PKKdata MOTOR (type) GU/ R4 OHC 8V Maks. ytelse kW (din HK)/ omdr. 66 (90)/ 5200 Maks. dreiemoment Nm/ omdr. 145/ 3100 Motornr. plassering Motorblokk venstre side Chassisnr. plassering Torpedopplate Årsmodellbestemmelse i chassisnr. 10. ciffer = modellår E = 1984 Tomgang 750 ± 50 (Hurtig tomgang 3000 ± 200) CO% i tomgang 1,0 ± 0,5 Tillatt slark i styring/ hjuloppheng Fabrikksdata Forhjul, min. tykkelse (nye) 10,0 mm (12,0 mm) Bakhjul, min. tykkelse (nye) 181,0 mm (180,0 mm) Miljø Tomgang 750 ± 50 (Hurtig tomgang 3000 ± 200) CO% i tomgang 1,0 ± 0,5 Siter Vw Golf GTI16v kr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Mai 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2007 Ser flott ut:) Et lite tips. Send en pm til en moderator og få ham/hun til å gjøre denne tråden til en sticky, så skifter du navn på tråden til Tekniske data Golf 2 f,eks:) Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
galesten Skrevet Mai 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2007 Ser flott ut:) Et lite tips. Send en pm til en moderator og få ham/hun til å gjøre denne tråden til en sticky, så skifter du navn på tråden til Tekniske data Golf 2 f,eks:) takk for tipset. skal se om eg får sendt pm til moderator snart. men skal endre navn no Siter Vw Golf GTI16v kr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Mai 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2007 tipper mekonomen har tryna skikkelig. finnes ingen HV motor til golf 2 :) Motorkoder og volum til G2 Motorkode - Volum - Effekt - Drivstoff GN - 1093ccm - 33kw/45hk - bensin HZ - 1092ccm - 37kw/50hk - bensin HK - 1272ccm - 40kw/55hk - bensin MH - 1272ccm - 40kw/55hk - bensin NZ - 1272ccm - 40kw/55hk - bensin 2G - 1272ccm - 40kw/55hk - bensin PN - 1595ccm - 51kw/70hk - bensin RF - 1595ccm - 53kw/72hk - bensin EZ - 1595ccm - 55kw/75hk - bensin 1H - 1763ccm - 118kw/160hk - bensin RH - 1781ccm - 62kw/85hk - bensin GU - 1781ccm - 66kw/90hk - bensin GX - 1781ccm - 66kw/90hk - bensin RP - 1781ccm - 66kw/90hk - bensin 1P - 1781ccm - 72/98hk - bensin HT - 1781ccm - 77kw/105hk - bensin RD - 1781ccm - 79kw/107hk - bensin RV - 1781ccm - 79kw/107hk - bensin PF - 1781ccm - 79kw/107hk - bensin EV - 1781ccm - 82kw/112hk - bensin GZ - 1781ccm - 82kw/112hk - bensin PB - 1781ccm - 82kw/112hk - bensin PL - 1781ccm - 95kw/129hk - bensin KR - 1781ccm - 102kw/139hk - bensin PG - 1781ccm - 118kw/160hk - bensin 3G - 1781ccm - 154kw/210hk - bensin 9A - 1984ccm - 98kw/134hk - bensin JP - 1588ccm - 40kw/54hk - diesel ME - 1588ccm - 40kw/54hk - diesel 1V - 1588ccm - 44kw/60hk - diesel JR - 1588ccm - 51kw/70hk - diesel MF - 1588ccm - 51kw/70hk - diesel RA - 1588ccm - 59kw/80hk - diesel SB - 1588ccm - 59kw/80hk - diesel Kilde: doppel-wobber Vil muligens oppdattere lista bedre, for å få en egen post med denne info'n Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Mai 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2007 Vil muligens oppdattere lista bedre, for å få en egen post med denne info'n Ja, hadde ikke vært så dumt å slengt inn årstallene de forskjellige motorene ble brukt, blant annet:) Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.