Gå til innhold

Donere penger? Se her

Ranger emnet


Marius

Anbefalte innlegg

Originally posted by kpkp

ska dette også bli en slik klasseskille å nå? å skille de fattige fra de rike??blir for dumt...greit nok at dere vil dekke serverleia men det koster ikke all verden å dekke den heller da..støtt redd barna eller en dyreorganisjasjon istedenfor hvis man har problemer med å bruke opp pengene.. gi til de nødende istedenfor..blir kvalm av slike staus greier..

 

Stemmer du RV ?? Klasseskille.... ? Snakk om krisemaksimering !

 

Det er høyst frivillig å donere. Ingen som lager noen klasseskiller her. Er man så redd for å bli sett ned på får man donere en 50-lapp eller noe da. Alle monner drar. Det blir neppe mange "snobber" som donerer flerfoldige tusen av månedens aksjeutbytte for at andre skal føle seg fattige her allikevel - ta det helt med ro.

 

Har man ikke råd eller man av andre årsaker ikke føler for å betale noe så er det en personlig sak som ingen andre skal, vil eller kan legge seg oppi. Frivillig betyr akkurat det - frivillig !

 

Dette er p.t. den praktisk mest gjennomførbare metoden å bedre den økonomiske siden av forumdriften på. M.a.o gjøres dette for at vi alle skal kunne nyte godt av et gratis forum og det er så langt fra et klasseskille man kan komme.

 

 

:)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 102
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by kpkp

ska dette også bli en slik klasseskille å nå? å skille de fattige fra de rike??blir for dumt...greit nok at dere vil dekke serverleia men det koster ikke all verden å dekke den heller da..støtt redd barna eller en dyreorganisjasjon istedenfor hvis man har problemer med å bruke opp pengene.. gi til de nødende istedenfor..blir kvalm av slike staus greier..

 

Så nå kan man ikke gi noe til noen man synes fortjener litt penger, uten å få noe igjen (joda..forumet men det får du jo selv om du ikke betaler også...) uten å bli rakket ned på fordi de ikke er i noen "nød"?

Herregud, ja det finnes trengende i u-land og sånn. Tenker du på det hver gang du kaster en brødskalk eller kjøper en pølsemeny også eller? For du kan for all del starte med deg selv, fremfor å rakke ned på de rundt deg.

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ska dette også bli en slik klasseskille å nå? å skille de fattige fra de rike??blir for dumt...greit nok at dere vil dekke serverleia men det koster ikke all verden å dekke den heller da..støtt redd barna eller en dyreorganisjasjon istedenfor hvis man har problemer med å bruke opp pengene.. gi til de nødende istedenfor..blir kvalm av slike staus greier..

 

 

 

Woooooooord!

Endelig noen som får satt ord på mine tanker..

 

 

MrLeone

http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler"

http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters"

http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie"

http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig enig i mye av det som blir sagt her.. Forstår at Marius og gutta trenger penger.. Men er kanskje mest enig med MRleone.. Dette er ikke det jeg kaller en oppfinnsom metode å ta inn penger på.. Dette er enda et skritt nærmere "Crazytuning-forumet", og et skritt unna "bilforumet" føler jeg..

 

Jeg bruker forum for å få hjelp om tekniske ting, for å få tips om ting jeg trenger å kjøpe, og generelt pissprat om alt mulig bilrelatert.. Gjerne også med rabatter/tips fra forhandlere..

 

Jeg skjønner at driverne av dette forumet bestemmer akkurat hva faen de vil, om hvordan de ønsker å ha dette forumet.. Men det eneste jeg kan si er at det er trist å se norges beste gratisbaserte bilforum gå ned for telling.

 

Jeg er dermed enig med de som sier at dette er for lite oppfinnsomt, og lukter profitt basert reklame virksomhet for CT.

 

Får håpe jeg tar feil.

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bidz

blir ingen donering fra meg, inntill moderatorene gjør jobben sin og holder forumet noenlunde seriøst.

 

synes også dette systemet var teit. credits altså. greit at dere tenker penger, men uansett - skulle heller stått "bruker" for de som ikke har donert og "donør" eller "honorary member" eller noe slikt på de som har donert, ikke på mengden en har donert.

 

men men, dere tenker jo sikkert penger.. og det er jo litt sånn i bilmiljøet at det er flest antall siffer/høyest mulig nummer som er tøfft..

 

du høres bare bitter ut! oppdater deg selv og les!

http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=18272&highlight=s%F8ppeltr%E5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ola

......Jeg skjønner at driverne av dette forumet bestemmer akkurat hva faen de vil, om hvordan de ønsker å ha dette forumet.. Men det eneste jeg kan si er at det er trist å se norges beste gratisbaserte bilforum gå ned for telling.

 

Jeg er dermed enig med de som sier at dette er for lite oppfinnsomt, og lukter profitt basert reklame virksomhet for CT.

 

Får håpe jeg tar feil.

 

Forumet er jo fortsatt gratisbasert da! De som føler at eierne av forumet fortjener litt støtte kan gi dem dette i form av noen kroner, men det er jo absolutt ingen tvang!

Jeg tviler også sterkt på at de kommer til å bruke pengene på noe annet enn bilforumet. Ikke på CT som du nevner f.eks.

 

Hvor ble det av alle de velvillige sjelene som ikke kunne vente med å betale inn litt penger??

 

Jeg trives virkelig her inne på forumet og har lært svært mye rart siden jeg meldte meg inn her! Det er noe jeg godt kan betale noen hundrelapper for, selv om ingen tvinger meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ola

Er egentlig enig i mye av det som blir sagt her.. Forstår at Marius og gutta trenger penger.. Men er kanskje mest enig med MRleone.. Dette er ikke det jeg kaller en oppfinnsom metode å ta inn penger på.. Dette er enda et skritt nærmere "Crazytuning-forumet", og et skritt unna "bilforumet" føler jeg..

 

Jeg bruker forum for å få hjelp om tekniske ting, for å få tips om ting jeg trenger å kjøpe, og generelt pissprat om alt mulig bilrelatert.. Gjerne også med rabatter/tips fra forhandlere..

 

Jeg skjønner at driverne av dette forumet bestemmer akkurat hva faen de vil, om hvordan de ønsker å ha dette forumet.. Men det eneste jeg kan si er at det er trist å se norges beste gratisbaserte bilforum gå ned for telling.

 

Jeg er dermed enig med de som sier at dette er for lite oppfinnsomt, og lukter profitt basert reklame virksomhet for CT.

 

Får håpe jeg tar feil.

 

hvis du gnikker ut alt av ole lukkøye støv fra øya så ser du at CT ikke har noe reklame på forumet.

 

CT har ikke noe med bilforumet å gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nå er det fritt fram for alle tuning selskaper å reklamere\komme med tilbud på disse sidene? For en tid tilbake fikk jo Q-silver refs for at han kom med tilbud fra sin butikk, dette fikk han ikke lov til pga at c-tuning hadde "betalt" for drift av forumet.

Det må da heller gå ann å opprette flere offesielle sponsorer som blir profilert via bannere.

Når dere har så mye treff på siden som dere beskriver her: stats . Så burde det være gjeft for andre firmar å sponse denne siden.

 

Se f.eks. på http://www.hardware.no

- 1995 Celica 2.0 GT- med slicks og coilovers til bane

- 2015 Passat 2,0l 150hk TDI

- 2015 Zoe R210

- 1998 Corolla 1.3
x 1974 Boble, 1993 Vectra, 1998 Corolla 1,3, 2011 Outlander, 2008 Passat 4motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber med saken når det gjelder annonsering. Som du kansje veit kan man ikke ta imot noe særlig med penger uten å drive et firma. Så vi driver å regger bilforumet som et firma.

 

Det er ganske mye arbeid i å drive dette, spes når det gjelder annonsering. Enkle løsninger er kansje ikke så enkle løsninger alikavel.

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Speeder

Så nå er det fritt fram for alle tuning selskaper å reklamere\komme med tilbud på disse sidene? For en tid tilbake fikk jo Q-silver refs for at han kom med tilbud fra sin butikk, dette fikk han ikke lov til pga at c-tuning hadde "betalt" for drift av forumet.

Det må da heller gå ann å opprette flere offesielle sponsorer som blir profilert via bannere.

Når dere har så mye treff på siden som dere beskriver her: stats . Så burde det være gjeft for andre firmar å sponse denne siden.

 

Se f.eks. på http://www.hardware.no

 

vi har allerede vært innom tanken.

firamer som reklamerer her får info av oss hvordan de skal te seg her. så den biten er avklart.

 

hvis du tenker over det, så er det rett og rimelig at andre firmaer ikke skal få reklamere, når et annen firma betaler for å gjøre det.?? eller??

takk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette har da ingenting med RV å gjøre!! faktisk så tenker jeg slik hver gang jeg kaster noe, og bidrar faktisk min støtte til U- land ved å gi penger selvom jeg egentlig ikke har råd. d er derfor jeg blir litt provosert av dette. det blir som å sette prislapp på en og hver medlemm her... du får mer credits jo mer man gir. hvorfor skal dette stå opplyst for alle da? slik at alle kan se at " jeg" har gitt mye... og mer enn deg...

 

fjern det credits tullet under avataren.. de som gjerne vil ha det under avataren, kan gjerne ha det. men de som vil donere kan da værsegod å donere, men må alle få opplyst om det i credits? kan da ikke de få være en privatsak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kpkp

dette har da ingenting med RV å gjøre!! faktisk så tenker jeg slik hver gang jeg kaster noe, og bidrar faktisk min støtte til U- land ved å gi penger selvom jeg egentlig ikke har råd. d er derfor jeg blir litt provosert av dette. det blir som å sette prislapp på en og hver medlemm her... du får mer credits jo mer man gir. hvorfor skal dette stå opplyst for alle da? slik at alle kan se at " jeg" har gitt mye... og mer enn deg...

 

fjern det credits tullet under avataren.. de som gjerne vil ha det under avataren, kan gjerne ha det. men de som vil donere kan da værsegod å donere, men må alle få opplyst om det i credits? kan da ikke de få være en privatsak...

 

Er det ikke det marius sier i første posten?

Om du ikke vil at dine 'credits' skal vises så skriv, 'anonym'.

- magz -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som noen andre har sagt her også,

 

jeg skjønner ikke hvorfor dere ikke kan gjøre som andre forum og jobbe litt sjøl for å få sponsorer. Er veldig lettvint å bare ta inn penger fra brukerne .. og måten det gjøres på er i grunn barnslig, nemlig det å utnytte folk som synes de må gjøre som alle andre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by quack

Som noen andre har sagt her også,

 

jeg skjønner ikke hvorfor dere ikke kan gjøre som andre forum og jobbe litt sjøl for å få sponsorer. Er veldig lettvint å bare ta inn penger fra brukerne .. og måten det gjøres på er i grunn barnslig, nemlig det å utnytte folk som synes de må gjøre som alle andre..

 

det er helt opp til hver enkelt om di vil eller ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår