Gå til innhold

ebay

Ranger emnet


smiley89

Anbefalte innlegg

hei jeg har tenkt å bestille cd spiller på ebay.co.uk noen som vett hvor mye det koster for toll og sending og diverse. ?

 

Moms (25%) + gebyr for behandling som er 140 (ca)

'04 Ford Fiesta 1,4 Trendline Steel

'98 VW Golf IV 1,6L Comfortline (solgt)

'98 Audi A4 1,8T (solgt)

'93 Mitsubishi Colt 1,3 (spiker)

'86 Opel Rekord 2.2i (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller bare få selgeren til å hukke av for at det er en gave (gift). Da slipper man toll også.

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ellers så kan du spørre selgeren og skrive på pakken at den bare er verdt 20$ da vil tollen utgå p.g.a for liten verdi.. det er jo samme for han siden du har forhåndsbetalt. =)

 

og..tørr jeg spørre hva skjer om den forsvinner?

:) 1000lapp fra til er faen ikke verdt det:p

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og..tørr jeg spørre hva skjer om den forsvinner?

:) 1000lapp fra til er faen ikke verdt det:p

 

blir pakken borte,så får du erstattet den summen som står på pakken,om du har betalt for forsikring,så i verstefall,så kan du tape endel penger på å få verdien skrevet ned

98 vw golf 4 gti

 

Member of VW Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange firma som går med på å sende som gave og...

 

Har gjennom årene bestilt MYE fra utlandet.. Har f.eks nå et par pakker på tur hit fra Hong Kong faktisk.. ;) Og her er det et firma som sender begge pakkene som "gift" og verdien skrevet ned til 100$ nå den faktisk er 300$ pr. pakke.

 

Bare sørg for å bestille hos noen som har høy karakter så ordner dette seg.

 

Hvor mye det koster å sende må du spørre selger om. Dette varierer veldig mye fra selger til selger. Mange tar seg litt ekstra betalt her.

 

Å få selger til å skrive verdien ned til 20$ er ikke å anbefale, tollerne er ikke roboter, de har litt vett de og. De åpner mange av pakkene for å sjekke hva som er i, og en ny spiller til bil er neppe verdt så lite. Så da er det bedre å få skrevet verdien ned til 100$ og sendt som gave.

Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
ellers så kan du spørre selgeren og skrive på pakken at den bare er verdt 20$ da vil tollen utgå p.g.a for liten verdi.. det er jo samme for han siden du har forhåndsbetalt. =)

 

Kjøpte nettop noe på ebay fra thailand (nei, ikke kone hehe), den ble sendt som gave med lav verdi ;) Genialt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For litt over ett år siden skulle jeg sende min bærbare pc til reprasjon. Gikk på postkontoret å sendte pakken til reprasjonsstedet(var garantisak, og hadde bestilt den på internett). Tida gikk og jeg ble utålmodig å ringte å hørte hvor pcn min ble av. Da sa de at de ikke hadde fått pcn min. Dette var på strekningen Porsgrunn-Oslo, og når pakker kan forsvinne på den strekningen er det vel ikke noe grunn til å tro at sansynligheten er mindre for at ting blir borte på en 100ganger så lang strekning.

 

Poenget er vel at når dette skjedde, er jeg glad at jeg fylte ut verdien på pakka jeg sendte;) selvom det forsåvidt ikke var noe å tjene på å nedskrive verdien her:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår