merce-123 Skrevet Mai 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2007 halla, lurer litt på noen ting. Noen biler smeller det i når en girer og noen andre for ptsssjjj lyden.. er det sånn at wastegaten bestemmer "smellinga" og ptssjjj-lyden varierer pga dumpventilen du bruker? f.eks nicklas björk sin audi har vanvittig rå langvarig lyd med varierende fall... mens andre bare ptssjjj-er veldig hardt. Hva kan en gjøra for å få justert lyden? kan en stille mottrykket i dump ventilen? hvordan får en denna smellinga som er så grom? håper noen kan gi meg en bedre forklaring. Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mai 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2007 Den smellinga du mener er vel antilag: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167123&highlight=anti+lag Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morty999 Skrevet Mai 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2007 dump ventil kalles det.. eller fjotisslys som jeg kaller det.. eneste som er tøft er luft som kommer igjennom turboen og ut i filteret igjen.. ;) DET er tøft.. ;) Siter 83 Mod BMW M5 85 Mod BMW M535i Turbo 80 Mod Escort mk2 2.0l ++ +++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.