Gå til innhold

Turbo konvertering av orginal motor


baheimro

Anbefalte innlegg

Lurte bare på om det var mulig å turbo konvertere den orginale motoren i en, 1987 Laurel 2,4E motoren heter vel L24E. Lurte også på va man eventuelt vile trenge av deler for å få dette til og hvor man kan skafe dette. har hørt at man kan bruke eksos manifolden fra en anen motor som vist nok skule hete L28.:driving

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei du, ja det er fult mulig, men det står på penger. Jeg har en motor jeg bygget om til turbo. Riktig nok har jeg ikke mer enn 0.9 i lladetrykk, men det holder i bøtter. Det er fult mylig å banke 300 gamp ut av den og det har vert gjort av andre, men da noe mer avansert innsprut og masse annet. JEg reduserte komorisjonen i potoren ved å legge dobbel topppakkning på motoren for å kunne øke ladetrykket uten å få så mye tenningsbank. En ladeluftkjøler eller Interoller om du vil er et must hvis du ikke vil ha problemer med tenningsbank og at motoren koker. Innsprøytingen har jeg ikke gjort noe med, men tenningen er redusert fra 8 til 4 grader F.Ø.D. Oljekjøler er også greit å ha med tanke på temeraturen i motoren. jeg vil tippe på ca 200 hk i den motoren jeg har og den går helt greit. Jeg har en 89 mod komplett bil tilsalgs kr 4000 med nye helårsdekk på alufelger og nye dempere bak...et meget godt prosjekt!!

 

Onkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • 5 months later...

jeg er intrisetert .:P

jeg har en nissan laurele 2,4e slx 87

jeg har da tengt lit på ...eBay Global Buying Hub Item: 370025929713 (Ends 27-02-2008 12:27:34 PM PST) - Nissan RB25 Super Top Mount Turbo Kit T3/T4 RB20DET

 

 

men paser den eller har du?

hei nå har jeg en opel kadett gsi 1,8l 115hk

 

så jeg har bynet å demontere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår