Brukroa-trimning Skrevet Mai 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2007 Hallo.. Jeg driv å lager nytt elnett til en motor med k-jetronic som jeg har gjort om litt på.. Men jeg lurer på et par ting.. Hvordan fungerer denne tempbryteren(eller hva det kalles?) som sitter i toppen og hvordan kan denne styre kaldstartsdysa? Hvor bryter den evt strømkretsen inn til dysa? Mvh Stig.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Mai 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2007 Hallo.. Jeg driv å lager nytt elnett til en motor med k-jetronic som jeg har gjort om litt på.. Men jeg lurer på et par ting.. Hvordan fungerer denne tempbryteren(eller hva det kalles?) som sitter i toppen og hvordan kan denne styre kaldstartsdysa? Hvor bryter den evt strømkretsen inn til dysa? Mvh Stig.. enten virker tempføleren på samme måte som en magnetventil altså den åpner å lukker på en vis temp! eller så virjker den på den måten at føleren jorder dysa så den åpner.. vis den har en ledning f eks. Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lurepåmye Skrevet Mai 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2007 Hallo.. Jeg driv å lager nytt elnett til en motor med k-jetronic som jeg har gjort om litt på.. Men jeg lurer på et par ting.. Hvordan fungerer denne tempbryteren(eller hva det kalles?) som sitter i toppen og hvordan kan denne styre kaldstartsdysa? Hvor bryter den evt strømkretsen inn til dysa? Mvh Stig.. termotidsbryter.. til hvilken bil er det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet Mai 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2007 Jeg har sett litt på det nå og det er nok en blanding av begge tingene som -Rønningen- nevnte.. Etter hva jeg har hørt så slår bryteren ut ved 30 grader, og helt til den slår ut så jorder den kaldstartsdysa.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Mai 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2007 kan nok stemme det vettu! Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet Mai 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2007 ja, håper det:) er det noen her som veit om det skal 1 eller 2 bensinpumper på den motoren jeg har nå? Som tidligere nevnt en 10vt fra en Audi 200:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rioi Skrevet Mai 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2007 tipper det er 1.. ----->click me<-----;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet Mai 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2007 Har MS i tankene skjønner du;) Men skal først prøve det ut på Volvoen i sommer.. Har bensin pumpe ifra en Volvo B230E motor som også har k-jet, men uten turbo.. Funker den som pumpe på Audien tror du? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Mai 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2007 vis du ska begynne med turbo og ms osv.. kan du nå like så godt kjøpe deg ei skikkelig pumpe! bosch 044 eller ei walbro 255l pumpe.. bosch pumpa bråker mer en walbro pumpa..! Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet Mai 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2007 Jaja, det er klart at det skal på anna pumpe når den tid kommer, men nå skal det bare på ei orginalpumpe til k-jet sprutet.. vil bare prøve motoren osv nå.. trur det blir arti.. lyden i 10v er jo helt rå;) Men er det forskjell på den pumpa som sitter på vanlig k-jet uten turbo og den som sitter på k-jet med turbo? leverer den turbo pumpa mer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet Mai 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2007 noen som kan fortelle tenningsrekkefølga på audi femmer? og hvordan man ser at motoren står i ØD? evt merker jeg kan se etter:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet Mai 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2007 ingen som veit? hadde vert fint å fått svar:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Mai 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2007 ØD ser du vel på enten svinghjul eller reimhjulet på veiva? kan hende den er et slags lokk eller en plast mutter du kan skru ut på girkassa så du ser svinghjulet.. Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet Mai 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2007 det er mulig.. har ikke sett så hardt på det egentlig.. ser det er et merke på kamdrevet men finner ikke noe å sikte på.. men veit du hva tenningsrekkefølga er eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Mai 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2007 se etter merker på reimhjulet på vei og på svinghjulet. kammene har vel merker på drevet og på dekselet bak? Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg