Gå til innhold

Ford sierra 2.0is

Ranger emnet


Putin_J

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en Ford Sierra 2.0 is litt før Jul og har vist fått en ide til å lage en projekt tråd her :)

 

Spec.

Årgang

- 1989

Motor

- Det er en 2.0is

Hestekrefter

- 116 hk

Understell

- Original

Interiør

- Original

Dekk

- 185\65 14'' Vinter og sommer

Felger

- Stål.felger dere ser på bilde

 

Alerede montert etter kjøpet Nye blinkere foran og nye bak lyktene :) Org. Sotta

 

i186849128_839_6.jpg

i219213104_151_6.jpg

i274497967_65858_6.jpg

i211380810_77624_6.jpg

Her på bilde har jeg alerede montert min MOMO ratt og OMP girkule (GUL)

 

Det første jeg skal gjøre er fjerne litt rust :)

i189539649_57980_6.jpg

i189547679_77638_6.jpg

Rust i den enne kanalen på høyre side :(

i244449542_61333_6.jpg

FØR ! :(

i270813226_47308_6.jpg

ETTER ! :)

i244092618_64581_6.jpg

Der var det rust.

i270813524_40485_6.jpg

i270813297_63397_6.jpg

Der var det er bulk som var umulig å komme og få den rett så jeg bare tetta den med glasfibersparkel :)

i242454554_78702_6.jpg

Her har jeg tat og pusset opp bakkluka og fant en liten bulk som jeg har fjernet :)

 

 

Inne bilen

i270813379_50838_6.jpg

Her har jeg tat og fjernet alle orig. høytaler ledningene og montert nye på kun foran høytale . Bak skal jeg bruke forterker på alle høytalere :)

i270813423_84882_6.jpg

Har kjøpt en liten bitt av skin og montert på dashbord :)

Hva syntes dere :) Har lyst å trekke helle dashbord i helle skin :).

Har begint å pusse på panser og fjerne bulker på den :) ( DONE )

 

Men nå skal drive litt med motor :)

Var en tur på Meca og kjøpt meg ny vannpumpe , termostator , registereim, vifte reimer, servo olje , motorolje, oljefilter.

Idag har jeg også bestilt Bodykit Combat Ford Sierra (5 Dørs) / PSG :)

i273958305_54009_6.jpg

i273958353_92287_6.jpg

i274934376_18006_6.jpg

Har montert vannpumpe og termostator. :)

 

Skal ta fler bilder og legge ut :)

 

:D

I Love It When a Plan Comes Together!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 87
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Styling har kommet :)

Bodykit Combat Ford Sierra (5 Dørs) / PSG

 

Det originale legendariske stylingsettet fra PSG i England!

Bodykittet inneholder frontfanger, bakfanger og ett par sideskjørter.

 

Har har jeg prøvd montert stylingen og legger ut noen bilder :)

i276320239_81806_6.jpg

i276320278_14947_6.jpg

Passet rett på med orig festene :) ganske overasket =)

i276320314_17858_6.jpg

Bilde fra sideskjørt :)

Der måtte jeg har noen tilpasninger :)

Bakk fanger har jeg ikke montert enda men skal gjøre det iløpet av uken bilder kommer :)

 

Neste blir det å sveise små stål plater på de plassene jeg har fjernet rust :) det er blir enkelt :)

Slik som dere så på bilde av den enne kanalen så har jeg vurdert å bytte kanaler.

I Love It When a Plan Comes Together!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei putin! jeg har det prosjektet med en ford sierra 2.9 ;) Jeg vil gi deg et tips. sjekk under mattene på begge sider framme (ta vekk gulvteppet slik at du kommer ned til lyddempingsmatta) min bil var søkkvåt i lyddempings greiene som ligger under der, det resulterte i rust! sjekk bildene på prosjekt-tråden min så forstår du :p har hørt at sierra har en tendens til å ruste der pga folk som setter jekken på feil sted og karosseriet sprikker og ruster.

 

- bare et tips! hvis du ikke gidder forstår jeg det :spin hehe:p

 

ang styling så velger jeg enten cossworth eller combat-kit ;)

fsc.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

felgene er mer enn store nok!!! 17" de er så brede at de ikke er lovlige engang! må valse hjulbuen fordi at de tar oppi når jeg bremser for hardt eller kjører i fartshumper :p

 

Har ikke sagt at han skal ha større enn 17" Men han har jo bare 14" stålfelger

Chevrolet Silverado 6.2 91mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

felgene er mer enn store nok!!! 17" de er så brede at de ikke er lovlige engang! må valse hjulbuen fordi at de tar oppi når jeg bremser for hardt eller kjører i fartshumper :p

 

Hva mener du med dette? 17" er da lovlig som bare det! F.eks. 17*7 med 205.40.R17 dekk har akkurat lik rulleomkrets som de originale 185.65.R14:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17'' sa dere :P hehe har det allerede prøvd på bilen og passet rett på ....

i242504564_97559_6.jpg

i242015518_31550_6.jpg

 

Har kun prøvd de på :)

Men passet ganske perfekt :) ;)

Det ble ganske trangt mellom skjermen da jeg tokk bilen ned.. men vis jeg skal ha 17'' med senkesett så må jeg neste ha noen mindre felger. Fordi de vil krasje inn i skjermene :S

Skal ta noen bilder av min sierra inne bilen da jeg har hørt på en har på forume å ta av front setene og teppe hehe :) Der fant jeg veldig lite rust men nok til å sveise :P hehe

 

Bilder kommer :)

I Love It When a Plan Comes Together!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bli bra dette ;) Få på kortpanser, svære felger å senk. Da blir det bra :D

 

Takk får tipset :) hehe er faktisk på leting etter kort panser med grill . Men om dagen så tenker jeg egentlig bare få bort rust hehe :)

I Love It When a Plan Comes Together!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei putin! jeg har det prosjektet med en ford sierra 2.9 ;) Jeg vil gi deg et tips. sjekk under mattene på begge sider framme (ta vekk gulvteppet slik at du kommer ned til lyddempingsmatta) min bil var søkkvåt i lyddempings greiene som ligger under der, det resulterte i rust! sjekk bildene på prosjekt-tråden min så forstår du :p har hørt at sierra har en tendens til å ruste der pga folk som setter jekken på feil sted og karosseriet sprikker og ruster.

 

- bare et tips! hvis du ikke gidder forstår jeg det :spin hehe:p

 

ang styling så velger jeg enten cossworth eller combat-kit ;)

 

 

Har hørt på deg :) og skal ta noen bilder imorgen .. lyddempingsmattane mine var faktisk også våte. hehe :S

I Love It When a Plan Comes Together!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår