Gå til innhold

opel kadett 1,1 1971mod,

Ranger emnet


oletider

Anbefalte innlegg

hei, jeg lurer på å kjøpe meg en opel kadett,

den skal på eu godkjenning nå i juni. å må sveises endel rust i gulv, det kan jeg klare, men lurte på endel andre ting.

sånn som foringer og andre slitedeler, er det vanskelig å få tak i? å hva koster omreg på veteran bil?

og passer volvo 2,3 i den bilen? uten store modd?

passer dette understellet på kadett c?

 

takker for svar

VW golf 2 bruks bil.

 

Ford sierra Cosworth rwd

hærjebil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er veldi mange som drive å pusser opp disse bilden så det er ikke no problem å skaffe slitedeler. å det er ikke så ille pris på det heller.

er ikke 100% på det me omregistrering av veteran ... men mener at jeg ikke måtte betale no som helst for det da jeg gjorde det i fjor.

vis du lurer på om volvounderstellet passer på kadett c så er det i alle fall ikke "bolt on" da må du hive deg til me å modifisere en del.

å me tanke på den motoren du lurte på om det var store modd som måtte til ... da er det vel øyet som ser ... men da er det en del jobb der jah ... men jeg ønsker deg lykke til veli arti bil å kjøre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har selv en '69 kadett b stv... holdt på i hele kveld m motorbytte. hehe er en enkel sak egentli. men det er som du sa over, ingen kruttpakke.. men 1700 motor fra rekord skal passe rett på girkassa, har jeg blitt fortalt av en eldre kar jeg kjenner, de drev med det da døm var mindre.. så det kan være et tips=p

veteran om reg er det ingenting som heter så å si i norge.. gratis :)

OPEL <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det ble ikke noe av den, den forsvant ganske fort,

men har handlet en opel kadett c, 1978 modell,

men lurer ennå på hvor jeg får handlet slite deler,

og er det noen som kan gi meg en "oppskrift" på å fjernerust.

hva jeg skal gjøre etter jeg har sveist inn nytt ,

VW golf 2 bruks bil.

 

Ford sierra Cosworth rwd

hærjebil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okay så greit,

jada, blir endel rust sveisig nå i tiden fremover tror jeg,

men noen som kan forklare meg hva jeg skal ha på eter jeg har fjerna rusten? syregrunning holder det?

og må det slipes helt ned sånn at man ikke kan se det har vært sveist noe?

VW golf 2 bruks bil.

 

Ford sierra Cosworth rwd

hærjebil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syregrunning funker vel.. ellers har jeg og flere brukt rustbullet.. fåes på rustbullet.no veldig fornøyd.. men litt dyrt.. Om du skal slipe ned sånn at du ikke ser det er sveist, kommer ann på hvor det er.. gulv,innserskjermer og andre "usynlige" steder på bilen er ikke det nødvendig.. men må/burde slipes noe ned samme hvor de er... På karoseriet må du selvfølgelig pusse ned sånn at man ikke ser det er sveiset.. men det skjønte du vel selv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta rustbulleten først du. Men tror jeg kanskje ville prøvd Würth sin "rustomvandler".

Ser ut som det skal være veldig bra:

Han Bead lock har sikkert lang erfaring på det området der.

 

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=152506

 

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167893&page=2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår