oletider Skrevet Mai 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2007 hei, jeg lurer på å kjøpe meg en opel kadett, den skal på eu godkjenning nå i juni. å må sveises endel rust i gulv, det kan jeg klare, men lurte på endel andre ting. sånn som foringer og andre slitedeler, er det vanskelig å få tak i? å hva koster omreg på veteran bil? og passer volvo 2,3 i den bilen? uten store modd? passer dette understellet på kadett c? takker for svar Siter VW golf 2 bruks bil. Ford sierra Cosworth rwd hærjebil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gandi Skrevet Mai 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2007 det er veldi mange som drive å pusser opp disse bilden så det er ikke no problem å skaffe slitedeler. å det er ikke så ille pris på det heller. er ikke 100% på det me omregistrering av veteran ... men mener at jeg ikke måtte betale no som helst for det da jeg gjorde det i fjor. vis du lurer på om volvounderstellet passer på kadett c så er det i alle fall ikke "bolt on" da må du hive deg til me å modifisere en del. å me tanke på den motoren du lurte på om det var store modd som måtte til ... da er det vel øyet som ser ... men da er det en del jobb der jah ... men jeg ønsker deg lykke til veli arti bil å kjøre :D Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
superrobb Skrevet Mai 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2007 har selv en '69 kadett b stv... holdt på i hele kveld m motorbytte. hehe er en enkel sak egentli. men det er som du sa over, ingen kruttpakke.. men 1700 motor fra rekord skal passe rett på girkassa, har jeg blitt fortalt av en eldre kar jeg kjenner, de drev med det da døm var mindre.. så det kan være et tips=p veteran om reg er det ingenting som heter så å si i norge.. gratis :) Siter OPEL <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
superrobb Skrevet Mai 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2007 slitedeler ja.. hvor fant man det ? Siter OPEL <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oletider Skrevet Mai 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2007 ja, det ble ikke noe av den, den forsvant ganske fort, men har handlet en opel kadett c, 1978 modell, men lurer ennå på hvor jeg får handlet slite deler, og er det noen som kan gi meg en "oppskrift" på å fjernerust. hva jeg skal gjøre etter jeg har sveist inn nytt , Siter VW golf 2 bruks bil. Ford sierra Cosworth rwd hærjebil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
superrobb Skrevet Mai 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2007 slitedeler til dissa er enkle å få tak på. hør feks bare på nermeste opel eller et annet lokalt bilverksted Siter OPEL <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oletider Skrevet Mai 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2007 å gå til opel blir vell grise dyrt, så de hadde foringer hos pedersensracing. bremser å slikt har vell biltema, veng har karrosierideler. Siter VW golf 2 bruks bil. Ford sierra Cosworth rwd hærjebil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG opel Skrevet Mai 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2007 Og hvis du skriver innlegg her som dette: Noen som har venstre dør? Trenger ny dør da denne er ihjel-rustet.. Helt sikkert mange her som har endel deler liggende.... Forresten så var bilvalget ditt bra... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oletider Skrevet Mai 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2007 okay så greit, jada, blir endel rust sveisig nå i tiden fremover tror jeg, men noen som kan forklare meg hva jeg skal ha på eter jeg har fjerna rusten? syregrunning holder det? og må det slipes helt ned sånn at man ikke kan se det har vært sveist noe? Siter VW golf 2 bruks bil. Ford sierra Cosworth rwd hærjebil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen_nissan Skrevet Mai 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2007 Syregrunning funker vel.. ellers har jeg og flere brukt rustbullet.. fåes på rustbullet.no veldig fornøyd.. men litt dyrt.. Om du skal slipe ned sånn at du ikke ser det er sveist, kommer ann på hvor det er.. gulv,innserskjermer og andre "usynlige" steder på bilen er ikke det nødvendig.. men må/burde slipes noe ned samme hvor de er... På karoseriet må du selvfølgelig pusse ned sånn at man ikke ser det er sveiset.. men det skjønte du vel selv :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gandi Skrevet Mai 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2007 du må ikke slipe ned sveisen ... men det ser da bedre ut ... å vis du kjenner noen som jobber på et karoseri\lakerings verksted vil jeg anbefale deg å hør med dem om va de bruker. lykke til .. bra bil :) Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oletider Skrevet Mai 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2007 okay, taker for svar, ja ante meg at jeg måtte pusse ned der det syntes, rustbullet ja, kan vell høre med de på jobb, Siter VW golf 2 bruks bil. Ford sierra Cosworth rwd hærjebil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oletider Skrevet Mai 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2007 men hvis jeg foreksempel jeg kutter ut et stykke av forskjermen og sveiser på nytt, å må sparkle litt, skal jeg sparkle før jeg hiver på rustbllet eelr rustbullet før jeg sparkler? Siter VW golf 2 bruks bil. Ford sierra Cosworth rwd hærjebil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet Mai 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2007 Ta rustbulleten først du. Men tror jeg kanskje ville prøvd Würth sin "rustomvandler". Ser ut som det skal være veldig bra: Han Bead lock har sikkert lang erfaring på det området der. http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=152506 http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167893&page=2 Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg