Gå til innhold

Tenningsproblemer med B230ET

Ranger emnet


Malfred

Anbefalte innlegg

vi fant en føler som sitter bak på venstre side på toppen som var gåen, får tak i ny imorgen.. kan dette være problemet?

 

jordingen i bilen var helt perfekt faktisk :P

 

hvor er oljetrykkføleren? fant ikke noe som ikke hadde ledning på :S

 

er ganske ny med mekking på bil osv så vet ikke så veldig mye enda men håper på bedring :P hehe

 

takker for tips!

Volvo v70 2.5TDI 2001mod

Volvo 760 chevy 350 1985mod

xVolvo 740 TDI 1989mod

xVolvo 740 TDI 1987mod
xMazda 323 GT-R 1993mod til ombygging!
xVolvo 740 Turbo 1985mod B230ET
xVolvo 740 GL 1987mod B230K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oljetrykkføleren sitter på eksos sida av blokka og er skrudd inn i blokka.Ledninga skal stå på enden og har en rund tilkobling. Den sitter nesten heilt framme med reimhjulet på veiva viss eg ikkje huske feil. Kan sende deg bilde om det er nedøvendig. Skal vere ei ledning på den og so går ledninga over på andre sida av motoren og inn i el-nette til motoren under innsug-manefolde.

 

Det er enten kaldstarten eller føleren for tempratur du har funnet. Viss den er defekt er det heilt sikkert feilen, eller iverfall ein feil.

 

Alle starter som nye, bra du er interesert i og lære!:)

Volvo 760 TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en helt lik bil selv ser du :P jeg og kompisen min er nye i mekking men er veldig interesserte i å lære mer og slikt:P skal på vålerbanen i helga med turboen også :D (hvis den starter og går) (ellers blir det en 740GLE) hehe !

 

takker for tips ! :;D

Volvo v70 2.5TDI 2001mod

Volvo 760 chevy 350 1985mod

xVolvo 740 TDI 1989mod

xVolvo 740 TDI 1987mod
xMazda 323 GT-R 1993mod til ombygging!
xVolvo 740 Turbo 1985mod B230ET
xVolvo 740 GL 1987mod B230K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kameraten min fant ut at det var tenning av og til... vi testa å bytte fordeler men ingen forbedring... når vi har tørka pluggene å så prøver å starte så er den litt borti...

 

noen tips ? :O

Volvo v70 2.5TDI 2001mod

Volvo 760 chevy 350 1985mod

xVolvo 740 TDI 1989mod

xVolvo 740 TDI 1987mod
xMazda 323 GT-R 1993mod til ombygging!
xVolvo 740 Turbo 1985mod B230ET
xVolvo 740 GL 1987mod B230K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

fikk tips om at det kunne være reimer som er fucked så vi skal sjekke dette snart...

 

bilen er slik:

når vi har tørket pluggene så starter driten og går en liten stund... så er den helt død... så sjekker vi tennplugger, som er full av bensin, tørker setter inn og den starter og går litt osv...

 

tips? HJELP!

Volvo v70 2.5TDI 2001mod

Volvo 760 chevy 350 1985mod

xVolvo 740 TDI 1989mod

xVolvo 740 TDI 1987mod
xMazda 323 GT-R 1993mod til ombygging!
xVolvo 740 Turbo 1985mod B230ET
xVolvo 740 GL 1987mod B230K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk tips om at det kunne være reimer som er fucked så vi skal sjekke dette snart...

 

bilen er slik:

når vi har tørket pluggene så starter driten og går en liten stund... så er den helt død... så sjekker vi tennplugger, som er full av bensin, tørker setter inn og den starter og går litt osv...

 

tips? HJELP!

 

sjekket tenningen?? for slik er min også.. men den har 18 grader i tenninga pga noe bugs med det elektriske:idea:

 

er det kullstift i fordelerlokket?

 

kjørte knappe 2 mil på brukte 3/4 tank:volvopower:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenninga står på den instillingen som en plast del på skruen holder den i og det er eneste plassen den i det hele tatt tenner...

 

fordelerlokk og rotor er nytt

 

denne bilen går bare noen sekunder å så stopper den...

Volvo v70 2.5TDI 2001mod

Volvo 760 chevy 350 1985mod

xVolvo 740 TDI 1989mod

xVolvo 740 TDI 1987mod
xMazda 323 GT-R 1993mod til ombygging!
xVolvo 740 Turbo 1985mod B230ET
xVolvo 740 GL 1987mod B230K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja men når pluggene blir våte av bensin så tyder jo dette på noe med for mye bensin eller for svak tenning...

Volvo v70 2.5TDI 2001mod

Volvo 760 chevy 350 1985mod

xVolvo 740 TDI 1989mod

xVolvo 740 TDI 1987mod
xMazda 323 GT-R 1993mod til ombygging!
xVolvo 740 Turbo 1985mod B230ET
xVolvo 740 GL 1987mod B230K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja men når pluggene blir våte av bensin så tyder jo dette på noe med for mye bensin eller for svak tenning...

 

joa. det er sant, men dersom tenningen er feil så får den også mye bensin iforhold til tenningen..

 

er coilen i orden? prøv å se om det kommer gnist ut coilen og ut alle pluggledningene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gnisten på pluggene varierer... coil er en biltema som jeg tviler litt på...

Volvo v70 2.5TDI 2001mod

Volvo 760 chevy 350 1985mod

xVolvo 740 TDI 1989mod

xVolvo 740 TDI 1987mod
xMazda 323 GT-R 1993mod til ombygging!
xVolvo 740 Turbo 1985mod B230ET
xVolvo 740 GL 1987mod B230K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår