Gå til innhold

Bremseskiver og klosser, forslag?

Ranger emnet


razzle

Anbefalte innlegg

Må bytte bakbremsene på min 318is nå så jeg trenger forslag til gode klosser og skiver. Er hovedsakelig på jakt etter skiver med riller, eller kanskje også kombi riller/hull. De må bremse bedre i høye temperaturer enn standardklossene, men også være gode ved kaldkjøring. Ser helst at de avgir så lite støv og støy som mulig også. Pris er definitivt en faktor, men er vel ikke akkurat så lave priser på sånt her til lands uansett.

Tenkte muligens på Hawp HPS klosser, men fins det forhandlere for dem her i Norge? Og har noen prøvd dem?

 

Må legge til at EBC er det ingen vits i å foreslå, har hatt greenstuff klosser før og de er uaktuelle.

 

På forhånd takk for svarene! :)

'92 BMW 318is

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Selv har jeg meget bra erfaringer med Greenstuff, men siden du er vrang og ikke vil ha de ;), foreslår jeg Pagid eller Ferodo.

Av skiver som både er slisset og borret, skal Black Diamond være meget bra. Av skiver som kun er slisset, ville jeg gått for ATE Powerdisc, har disse foran selv. (man får de vel kun til foran)

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner heller ikke hvorfor du er så negativ til EBC. Hadde greenstuff på en E36 325i og det funker kjempe bra på landeveien og bane..

 

Men du siden du skal ha alt så billig og ikke vil ha det som du får mest for pengene for så er det ikke lett å anbefale.

 

BlackDiamond skiver og ferrodo 2500 klosser er noe av det bedre..

 

 

Hva er galt med greenstuff klossene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår