Gjest Skrevet Mai 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2007 God dag. Tiden er kommet for å vurdere en liten sot-jager hos meg også ;) Men jeg er litt låst i valgets kval her: Sitter F-nett i bilen nå. Har komplett ET-nett liggende. Har FT-nett på hånden. Vil veldig gjerne høre for- og mot-argumenter for hva jeg skal bruke her. Forøvrig en 531 topp, og har både f- og et-innsug(usikker på hva jeg skal bruke her og!?) Takk for all hjelp :) Mvh. Sindre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2007 Hei, b230et sprut vil bruke MYE mer bensin enn b230ft sprut. Om b230f som er i bilen er lh 2.4, er det ikke mye jobb som må til for å bruke b230ft hjerner! "Drømmemotoren" er en b230ft blokk med 531 topp, b230ft turbomanifoil. Den beste blokken er den med underspyling (93'->, men noen få fikk det i 92!). Vær obs på at bla.a. temp giver går ikke om hverandre på b230ft og b230et. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mai 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2007 Men går det ann å kjøre turbo-motor på f-nettet midlertidig? Skal vel i teorien ikke være noe problem så vidt jeg kan se, men jah..!? Det er lh2.4 ja, så det eneste jeg trenger å bytte er vel databoksene!? Har ikke underspyling, men det er det eneste ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Mai 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2007 Du MÅ ha motstandene til dysene som står i FT nettet, derfor må du altså flytte det over til F nettet før du setter i FT motor og hjernene fra den. Les fra A til FT/FK guiden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2007 ja, lodd inn dysemotstandene.. du kan seff kjøpe motstander løse også, så kan du alltids selge ft nettet. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Mai 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2007 Da kjøper du enkelt 6,8 Ohm 50w effektmotstander fra elfa, så støtter du ikke prisene på Volvo :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mai 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2007 Har ET-nett liggende så kan jo bare ta de ledningene fra det og bytte ut med de som står i f-nettet... Så når det er gjort: Funker vel fint å kjøre med snurre på f-nett med andre dyse-motstander!? Sånn til jeg får ft-databoksene i hus... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2007 Har ET-nett liggende så kan jo bare ta de ledningene fra det og bytte ut med de som står i f-nettet...Så når det er gjort: Funker vel fint å kjøre med snurre på f-nett med andre dyse-motstander!? Sånn til jeg får ft-databoksene i hus... hæ? om du har lh 2.4 i bilen, tar du jo ikke inn et ET nett i bilen?!?! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mai 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2007 Hehe.. Neinei ;) Men jeg har 2.4 i bilen og ET i kjelleren, så istedenfor å kjøpe motstander så tar jeg de 4 ledningene som skal ha andre motstander og bruker de som sitter i et-nettet! (hvis jeg ikke finner ut at jeg har veldig lyst til å lodde motstander en dag =P) MEN: funker det å kjøre turbo på f-nett med lh2.4? Som sagt, som en midlertidig løsning til jeg får nye databokser.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sevrin Skrevet Mai 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2007 Skjønte ikke helt hva du skal, men skal du bygge turbo på en f motor eller har du ft/fk motor du skal sette sammen? Hvis du skal bygge turbo på en f motor må du gjøre noen forandringer da. bl.a. andre stempler for få lavere komp, andre dyser eller btr så du får justert opp bensintrykket, styreboksene fra f motor er jo ikke beregnet på turbobruk. setter du ft/fk styrebokser på f motoren uten modifiseringene brenner du opp boksen pga motstand i dysene. det er forskjell på dysene i en f motor og fk/ft. så det andre. Så lenge du har lh2.4 er det jo bare å sette inn en motor fra 940, fk eller ft. de som bygger om bruker jo nettopp lh2.4. må lodde inn motstander som de andre her sier. og flytte over følere og sånn fra f motoren. styreboksene fra 940turbo passer jo rett på lh2.4 nettet uten ombygging. Siter 87 240Turbo. lyst på 350hk. 99 Vectra B 1,6 16v Stv. R.I.P 99 Vectra B 2,0 16v CD stv. old volvos never die, they only go faster. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mai 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2007 Okaj, here goes: 531-topp med grønne dyser f-blokk med sterke råder og ET stempler (grunnet 531 toppen) at-bunnpanne med oljeuttak 940 grenrør saab snurre 3" downpipe Motstander skal loddes inn, enten om jeg kjøper nye eller tar de som står i ET-nettet jeg har liggende. Eneste jeg nå egentlig lurer på er: Kan jeg kjøre med orginalt f-nett (UTENOM MOTSTANDERE) med turbo? som sagt: bare midlertidig til jeg får tak i ft-databokser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Mai 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2007 det er vel de ET/FT dysene som er lavohm, derfor du må inn med dysemotstander..Selvom du bruker F-boksene..(det går også dårlig med F-bokser på turbo, blir litt snøtt tror jeg) Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mai 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2007 Jeg vet veldig godt at jeg må ha inn andre motstander til dysene! Er det noen som kan svare på det andre spørsmålet mitt? Hehe :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoRsport Skrevet Mai 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2007 Jeg vet veldig godt at jeg må ha inn andre motstander til dysene!Er det noen som kan svare på det andre spørsmålet mitt? Hehe :) Går vel det, men du må vel justere opp bensintrykket litt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mai 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2007 b230et pumpe burde vel hjelpe til litt der!? Eller må jeg ha justerbart bensintrykk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.