Svends3n Skrevet Mai 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2007 Hvor stor sikring skal det være på en 4m lang 50 kvadrat kabel? Siter VW Golf VR6 Tornado Golfen VR6 Dusty Mauve Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Surion Skrevet Mai 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2007 spørst ka du skal ha på andre enden av den kabelen det. Siter Bagasjerom SOON finished! Det er ikkje ulovlig å være dum, bare utrolig slitsomt for oss andre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mai 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2007 Eg bruker ein sikring på 10A meir enn det totale sikringsstørrelsen på forsterkarane mine. Skal du dele ledningen til fleire forsterkere, bør du ha sikring der og. (der trur eg at eg har same sikringsstørrelse som forsterkarane) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaffi Skrevet Mai 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2007 kva du har på enden har lite å si, forsterkere skal ha egne sikringer. Sikringen skal maksimalt ha det kabelen skal kunne føre. Du kan glatt føre over 100 Ampere i den kabelen. Men så klart, om du har forsterkere tilnerma 50 ampere så treng du ikkje større sikring en 50 amp på kabelen, jo større sikring = større gjennomsluppen energi ved kortslutning = meir varme. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svends3n Skrevet Mai 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2007 sikring på kabelen er jo for at kabelen ikke skal ødelegges.. forsterkerne har egne sikringer:) Hvor mange Ampere klarer en 4m lang 50kvadrat kabel å takle da? så sikrer jeg den med litt mindre enn det:) Siter VW Golf VR6 Tornado Golfen VR6 Dusty Mauve Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaffi Skrevet Mai 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2007 Du må få noen til å Se i NEK 400 og berekne litt spenningsfall osv. Men om du ikke har store planer om å gjøre noe i nermeste framtid så kan du sette på en som er like stor som samlet strøm trekk fra forsterkere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smalltowngangster Skrevet Mai 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2007 rundt 350A skal den kunne føre. Siter Pug 306 - min første Løve Focal - Piooneer - Dynabel - Installbay - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
halsen89 Skrevet Mai 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2007 Alle forsterkere har ikke sikring nei, min dynabel har ikke det, den skal ha en 200A ekstern sikring, står det i boka ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegardrs Skrevet Mai 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2007 sikring på kabelen er jo for at kabelen ikke skal ødelegges.. nå er ikke jeg noen rakettforsker, men dette hørtes veldig feil ut i mine øre. Siter Biler nå: Volvo 740 turbo og MB C180 Anlegg: DD 9515, DD 2510, DD M3, Hifonics Brutus 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaffi Skrevet Mai 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2007 Den sikringen som sitter ved batteriet er en REN overbelastning/kortslutning sikring som skal beskytte kabelen om den fører for store strømmer. Om forsterker ikke har sikring bør den selvfølgelig sikres med anbefalt sikring. men den bør ha selektivitet i forhold til den sikringen som er ved batteriet. slik at du ikke unødvendig slår ut alt om du har annet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svends3n Skrevet Mai 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2007 De forsterkerne som ikke har sikring skal sikringa være rett før forsterkeren:) hovedsikringa skal være nærmest mulig batteriet:) Siter VW Golf VR6 Tornado Golfen VR6 Dusty Mauve Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svends3n Skrevet Mai 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2007 rundt 350A skal den kunne føre. takk for svar:) da setter jeg 300A sikring:) Siter VW Golf VR6 Tornado Golfen VR6 Dusty Mauve Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegardrs Skrevet Mai 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2007 jeg var sikker på at størrelsen på sikkringen var avhengi av forsterkeren og ikke kabelen. vis den sikkringen bare er for å redde kabelen i en kortsluttning så gidder ikke jeg å montere sikring neste gang. ikke så nøye med kabelen. Siter Biler nå: Volvo 740 turbo og MB C180 Anlegg: DD 9515, DD 2510, DD M3, Hifonics Brutus 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pitchyou Skrevet Mai 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2007 jeg var sikker på at størrelsen på sikkringen var avhengi av forsterkeren og ikke kabelen. vis den sikkringen bare er for å redde kabelen i en kortsluttning så gidder ikke jeg å montere sikring neste gang. ikke så nøye med kabelen. en hvis bilen din brenner opp da? Siter 2005 Mercedes c180K sport 1992 BMW 325 coupe 1990 Toyota mr2 gti Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codegen Skrevet Mai 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2007 300A Sikring er passende på 50mm2, men du har vel allerede satt i en :p vegardrs, grunnen til at sikringen er dær, og at den skal være så nært strømkilden som mulig, er jo og hinder brann o.l ved evt. kortsluttninger, og sikringen bruker man og dimensjonere under det kabelen tåler, men selvfølgelig kan man jo dimensjonere sikringen etter strømbehovet. jeg dimensjonerer iallefall etter kabelen. Siter Do-It-Yourself - DIYstash Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg