Gå til innhold

Hvordan er det å mekke på en gammel E


stepside

Anbefalte innlegg

Tenker å kjøpe en E klasse før 90 som bruksbil. Har funnet flere som har gått lite og ser fine ut.

Men hvordan er det å skru på dem? Jeg har til nå kun skrudd på 240-960 volvo og 90 tals amcar.

 

Er deler dyre?

Er det lett å få tak på en girkasse eller motor og hva koster det?

Er den lett å mekke på?

 

Er det noe jeg bør vite før jeg går til innkjøp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

billige deler, girkasse og motor finner du ganske enkelt,lett å skru på..vær obs på rust..som regel i hjulbuene bak og jekkfester i kanalene..har vel hatt rundt 15 w124biler og alle har vært enkle med få feil som har vært billige å bytte..MEN...å bytte soltak mekanisme/vindusvisker mekanisme fra forhandler er dyrt...det fikk jeg erfare:)

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

__________________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar.

for meg er det et absolut must at deler er lett å få tak i og at de er billige!

Det er en av grunnene at jeg liker volvo.

Amcar (chevy) ting er utrolig billig, men da må man handle i statene.

Hvor handler man best m-b deler? Hva med ting som støtdemper eksos o.l er det billig og hvor handler man?

 

Kan du anbefalle en m-b type som egner seg til bruksbil (pålitlig, drifsikker og rimelig komfortabel)? Jeg vill legge minst mulig helst under 30 men jeg kan gå høyere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal vel ikke folk her overdrive detta med billige deler. Nekter ikke på at det er billig hvis man kjøper brukte ting på dynga, selvfølgelig. Men ang. spørsmålet om støtdempere og eksos, så må jeg si at det ble byttet en del på bruksbilen min i fjor sommer av pappa når han hadde den, og nye orginale gassdempere på Bertel kosta 6 lapper (jeg har en 260, men er garantert samme som på 300). Det er like dyrt som Bilstein Sprit til Saaben min. Legg til noen slitte foringer, nye fjører og bremser. 12 lapper, glatt. Og det var så vidt jeg fikk vite med litt rabatt?! Og orginal bakre lyddemper ble bytta før pappa kjøpte bilen, 1200kr. Like mye som hele anlegget, minus kat, til 2.0i Saab 9000.

 

Man finner nok billigere ting rundt omkring, men kjøper man fra Bertel, er det ikke no vits å juge på Merce at de har billige deler.

 

EDIT: 4500kr for dempere på Mekonomen også, da sedan uten nivåreg.

- 1993 Saab 9000 Aero

- 1986 Mercedes E300 - Jobbil m/ manuell

 

- Kristoffer, Stcn N783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Tweeky.

Dette er den info jeg trenger. Kanskje skal holde meg til Volvo. Slitedeler er ikke dyrere en pirat i mange tillfeller, i vart fall når det gjelder eldre biler (240-940).

 

Og når man snakker amcar, førsteklasses gasstøtdemper for senket 90 talls bil 50 dollar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kommer helt ann på hvor man kjøper delene. Prater for meg selv, men tror også fåtallet kjøper orginale mercedes deler fra bertel og sten. De tar seg godt betalt. Kjøpte komplett eksos anlegg til drøye tusen lappen helt nytt. Så tror det kommer veldig ann på.

 

Finnes mye bra brukt deler, ville nok heller sett der før man velger autorisert mercedes verksted.

- Mvh Rune.A.

1995 - MB 250D

1989 - MB 230E

1984 - MB 190E

Folk med hjerne, kjører stjerne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg sa på freaken: Du som bor i Oslo får tak i billige bildeler hos Autotrio, Stjerneservice og speed autoteile.. (nye OEM-deler)

 

Kan regne med ett stykke under halv pris i forhold til Bertel O Steen på mye av det.

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Ja kommer helt ann på hvor man kjøper delene. Prater for meg selv, men tror også fåtallet kjøper orginale mercedes deler fra bertel og sten. De tar seg godt betalt. Kjøpte komplett eksos anlegg til drøye tusen lappen helt nytt. Så tror det kommer veldig ann på.

 

Finnes mye bra brukt deler, ville nok heller sett der før man velger autorisert mercedes verksted.

 

Hvor i all verden er det du handler eksosanlegg???

 

Jeg var på jakt etter KOMPLETT eksosanlegg til min 300E for 6mnd tid siden, og nytt komplett uorginalt eksosanlegg kom på den nette sum av 10 500,-.. Noe jeg selfølgelig kjøpte brukt i stedet..

 

Det beste tilbudet jeg fikk på nytt eksos, var Svendsen Eksos sitt hjemmelaga.. Kom vel på 7000,- hvis jeg husker riktig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss.. 10000,- for eksosanlegg til 300E? det må da isåfall ha vært med katalysator da?

 

2 bakerste delene skal man kunne få for rundt 2-2500 maks om man handler riktig sted. Katalysator er jo dyrt okkesom.

 

Hørt hos Ferrita?

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i all verden er det du handler eksosanlegg???

 

Jeg var på jakt etter KOMPLETT eksosanlegg til min 300E for 6mnd tid siden, og nytt komplett uorginalt eksosanlegg kom på den nette sum av 10 500,-.. Noe jeg selfølgelig kjøpte brukt i stedet..

 

Det beste tilbudet jeg fikk på nytt eksos, var Svendsen Eksos sitt hjemmelaga.. Kom vel på 7000,- hvis jeg husker riktig..

 

Nå var dette til 190E, men veit ikke hvor vidt det spiller noen stor rolle. Jeg har heller ikke katalysator. Herligheten kom på 1295 kroner, kjøpt og betalt i Skien. Husker ikke navnet på sjappa, er en stund siden. Mercedes er foresten hogd og laget spiker av :)

- Mvh Rune.A.

1995 - MB 250D

1989 - MB 230E

1984 - MB 190E

Folk med hjerne, kjører stjerne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår