Gå til innhold

hvorfor 3"lmm???

Ranger emnet


Shorty85

Anbefalte innlegg

Den brukes hovedsaklig for å kunne sette på større dyser, slik at bilen ikke drukner i bensin.

 

stemmer,men dimensjonen på lufmassemålern må "harmonere" med de større dysene som blir montert.

 

Problemet med dette om man ikke får laget specialchip er at man samtidig endrer/flytter lastsignalet til tenninga.

 

For garasjemekkern så er det beste rådet å prøve seg frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er logikken bak at 3" lmm skulle hjelpe på bensinmengden med større dyser?

 

Eneste jeg får til å virke logisk, er at en 3"lmm registrerer mindre luft, og dermed lurer hjernen til å åpne dysene i kortere perioder, som igjen kompenserer for at dysene nå har fått større gjennomstrømning.

 

Hvis dette stemmer, er det ikke bare like greit å skaffe en 3" rørstuss og stikke den gamle lmm'en oppi?

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er logikken bak at 3" lmm skulle hjelpe på bensinmengden med større dyser?

 

Eneste jeg får til å virke logisk, er at en 3"lmm registrerer mindre luft, og dermed lurer hjernen til å åpne dysene i kortere perioder, som igjen kompenserer for at dysene nå har fått større gjennomstrømning.

 

Hvis dette stemmer, er det ikke bare like greit å skaffe en 3" rørstuss og stikke den gamle lmm'en oppi?

 

Det er det jeg også har spekulert meg frem til.

 

Har sett bilder av folk som kutter litt i en 3" rørstuss, og plasserer luftmassemålerinnmaten inni der.

 

Jeg lurer på om 3" rør er greit for Bosch 968 465cc dyser?

Man greier vel å fin-innstille med en justerbar btr?

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer,men dimensjonen på lufmassemålern må "harmonere" med de større dysene som blir montert.

 

Problemet med dette om man ikke får laget specialchip er at man samtidig endrer/flytter lastsignalet til tenninga.

 

For garasjemekkern så er det beste rådet å prøve seg frem.

 

Så luftmassemåleren er med på å styre tenninga på lh2.4?

 

Da skjønner jeg hvorfor det finnes "spesialchipper".

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om 3" rør er greit for Bosch 968 465cc dyser?

Man greier vel å fin-innstille med en justerbar btr?

Er det de fleste gjør hvertfall, men er vel greit å ha bredbåndslambda da for å ha litt kontroll, kan fort bli kjipt med for mager blanding :)

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår