Gå til innhold

BMW 520i -91 Lite prosjekt! :)

Ranger emnet


timlovin

Anbefalte innlegg

Har nå kjøpt meg en hvit 520i som jeg har lyst til å ha som prosjekt.

Den har stått siden desember, så den fusker litt når jeg kjører

 

Er noen småfeil med bilen, som jeg kan trenge litt hjelp med :)

Det er:

-Hvor er pluggene på denne bilen? Fant dem fader ikke :well:

-Sentral låsen fungerer ikke på førerdøren, noe som er ganske irriterende. Kan den ha hoppet av et sted?

-Det er kun blinklys, et svakt kjørelys og fjernlys, og et tåkelys som fungerer. Tror dere det bare er pærene, eller kan det være noe annet? Jeg sjekka sikringene, og alle så bra ut.

 

Tror det var alt :)

 

Videre planer er

-Felger

-Senk

-Lakk (mørkeblå perlemor)

-Bytte interiør(fra blått til et annet) Si i fra om du vet om et! :)

-Anlegg

-Eksos

-Angel eyes

-Baklykter

-Mørke blinkers

 

Og her er noen bilder av "skjønnheten"

 

P4300128.jpg

 

P4300127.jpg

 

P4300126.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ja, har sett den! Og det er egentlig en ganske bra inspirasjon :) Den ble strøken! Så du begynte med hvit bil med blått interiør! Hehe.. Men du skiftet vel ikke interiøret, eller?

 

Tenkte jeg skulle vente til etter neste vinter med å lakkere den, slik at jeg ikke ødelegger lakken mens jeg herjer litt :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traction: Takktakk :) Får håpe alt blir bra!

 

Idag var jeg på EUen.. Fikk mangel på

-Viskerne(fungerer ikke)

-Eksos(mangler jo 10 cm med rør :p)

-Ene bærearm forran

-Brekket

 

Og noen småting som lys, dekk . Men tror alt skal gå greit, og jeg tror jeg tjener litt på det iogmed at jeg kjøpte BMWen for 8000 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du tjente ganske mye for å få den for 8k ja! Kjøpte min for 20k jeg og har da ganske mange feil. Sikkert fler enn deg;P Jeg hadde feil på viskerne mine, funket bare på den raskeste hastigheten, og da var det reelet under baksetet som var gåent! Har også samme feil som deg med førerdøren. Er vel typiske feil på E34 og E32. Aircondition funker heller ikke på min, lekker ut et eller annet sted!

Opel Rekord B 1966 1700 2 dørs sedan

Opel Kadett B 2 1971 1100 2 dørs

Range Rover 3,5

Toyota Carina Stasjonsvogn(hugges snart)

Bmw 520 24 ventiler(Til salgs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du tjente ganske mye for å få den for 8k ja! Kjøpte min for 20k jeg og har da ganske mange feil. Sikkert fler enn deg;P Jeg hadde feil på viskerne mine, funket bare på den raskeste hastigheten, og da var det reelet under baksetet som var gåent! Har også samme feil som deg med førerdøren. Er vel typiske feil på E34 og E32. Aircondition funker heller ikke på min, lekker ut et eller annet sted!

 

Hehe, gjorde et røverkjøp der gitt =D

 

Førerdøren har en tendens til å låse seg, slik at når jeg smeller igjen døra, kommer den bare i retur :p Men tror det er noe som har hoppet av inni der :p

 

Noen som har en idè på hvorfor motoren fusker når den blir litt varm? Får ikke dratt på ordentlig :well:

 

Nå har jeg prøveskilter for idag og =D Så må ut å krutte litt :)

Skal ned på bilhopphuggeri her å sjekke om de har noen brukbare deler også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja du gjorde nok ett kupp.

 

Ga selv 1500 for min bil...

men måtte koste på den ca 20 000( med lakk,felger,senk osv)

 

Og det var god bil så lenge jeg hadde den i vertfall.,.

har en kompiss med en 320 som fusker slik som du sier, og der er lmm som er gåen..

Sign.regler:www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok koste på den en del jeg og :p Har planer om å lakke den og, så kan fort bli dyrt :)

 

Okei, da går det jo ann å prøve å bytte den da, men er det ikke bedre å kjøpe alt med powerfilter da? Man får jo ikke bare satt på et powerfilter uansett, så må jo ha den andre delen(er det lmm?)

Fant en lmm på Finn til 1250, er det billig eller dyrt? hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en lmm på Finn til 1250, er det billig eller dyrt? hehe

 

Er nok ikke så veldig gærnt det, koster 3000-4000 ny i norge tror jeg! Så prut den ned til 1000 og kjøp:P

Opel Rekord B 1966 1700 2 dørs sedan

Opel Kadett B 2 1971 1100 2 dørs

Range Rover 3,5

Toyota Carina Stasjonsvogn(hugges snart)

Bmw 520 24 ventiler(Til salgs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår