jijohans Skrevet Oktober 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2003 Vet at dette har vært oppe før....men det er noen ting jeg ikke har funnet svar på? Innsprøytningen K-jetronik holder til ca.170hk, hvis man setter på f.eks Haltec F5 eller MD pic5 vil det holde da til ca 220hk? Tenningen hvis jeg har forstått rett kan være et problem???Hvordan har dere løst det problemet? Hvilken bil henter man manifoil fra? Golf TD? Og tilslutt hvor mange bar vil et dobbel toppaknings oppsett holde til? evt. passer audi S2/4 stempler rett i??? Har et GIK kit til 8v på handa billig, noen problemer med å bruke det..? Håper noen som har gjordt dette i praksis kan hjelpe meg.... Mvh Jim -Ulykkelig RS2 eier- Siter http://www.rms-racing.no http://www.sommertreff.no Takk til: -Rydning Bilteam- -NordicMotor- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet Oktober 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2003 Jeg har ikke gjort det i praksis ennå, driver å samler deler. Hvis du bruker motorstyring som Haltec eller lignende kan du ta ut mer enn nok HK, kommer ann på størrelsen på turbo og innsprutnings dysene. Jeg har tenkt til å bruke Autronic SMC EMS. Golf TD manifold fungerer IKKE... flensene på 8v er anderledes enn 16v. Eip Tuning, ATP osv. selger 16v Turbo manifold eller så kan du få TCR her på forumet til å lage en til deg. De fleste delene i GIK 8v settet kan brukes unntatt eksosmanifolden. Du trenger en slik manifold: Eller en slik: Hvis du søker litt på http://www.vwvortex.com forumet så finner du masse 16v info. Deler får du hos: http://www.bahnbrenner.com http://www.eiptuning.com http://www.vwturbo.com http://www.ebay.com eller .de (tysk) ;) Det er ikke billig å konvertere 16v til turbo hvis man skal gjøre det på den rette metoden. Man kan jo bruke dobble toppakninger for å senke komp. men da kan man jo ikke kjøre allt for høyt trykk tror det var 5 eller 10 psi. Du kan få tak i en del billige deler på vwvortex forumet, jeg fikk tak i en splitter ny T3/T04E 50 trim til 4000,- og det er vel under halv pris av hva den koster i Norge? Edit: Jeg har den nederste manifolden, tror den er mest gunstig med tanke på lik lengde på rørene og plasseringen av turbo'n. Med ATP manifolden så sitter turbo'n rett bak motoren så det kan bli konflikt med torpedoveggen. Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.