RamstadTech Skrevet April 28, 2007 Rapporter Share Skrevet April 28, 2007 Jeg har en 100 A dynamo fra B2x0 motor som jeg hadde laget braketter for å montere i min Vectra. Når brakettene var laget og dynamoen vart satt i fant jeg ut at den ikke fungerte. Etter feilsøking fant jeg ut at noen av likeretterdiatene var kortsluttet og mest trolig er en del av isolasjonen på viklingene smeltet. Vet dere hvor jeg kan få tak i filsvarende dunamo, eventuelt andre dynamoer som har tilsvarende dimensjoner eller hvilke firma som overhaler for en billig penge? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet April 28, 2007 Rapporter Share Skrevet April 28, 2007 Du får'n på ebay for rundt 100 dollars. Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larset Skrevet April 28, 2007 Rapporter Share Skrevet April 28, 2007 Vet dere hvor jeg kan få tak i filsvarende dunamo, eventuelt andre dynamoer som har tilsvarende dimensjoner eller hvilke firma som overhaler for en billig penge? Se hos skroten i Sverige http://www.bildelsbasen.se/ (KJøpte 100Ah for 750,- m 6mnd garanti) Evt, bytte den gamle mot en overhalt dynamo (f.eks http://www.triconor.no/ ) Bosch?, Mener alle bosch dynamoer passer omhverandre.(?) Siter 1988 Volvo 240 GLE 1987 Hydrolift t-17 Er det ikke det ene, er det FAEN meg det andre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 28, 2007 Rapporter Share Skrevet April 28, 2007 Biltema for faen... eller kanskje ikke 100 A Boschdynamoer passer ikke alltid over, forskjellige innfestinger på forskjellige merker . Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larset Skrevet April 28, 2007 Rapporter Share Skrevet April 28, 2007 Okay, Biltema sine er 65A Men det burde vell ikke være noen problem og fikse litt på dynamofeste Motronic? Siter 1988 Volvo 240 GLE 1987 Hydrolift t-17 Er det ikke det ene, er det FAEN meg det andre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RamstadTech Skrevet April 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2007 Takk for svar. Jeg har sendt forespørsmål om pris til Triconor nå. 65A er ikke nødvendigt, det er det jeg har fra før. Helst skulle jeg hatt 200A, men jeg gidder ikke å tilpasse så alt for mye så jeg får klare meg med en 100A. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet April 30, 2007 Rapporter Share Skrevet April 30, 2007 Triconor skulle ha 2500+mva sist gang jeg prata med dem. Lovlig tjuveri kalles det.. Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet April 30, 2007 Rapporter Share Skrevet April 30, 2007 100A er vel vanlig på 940 turbo bla.a. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RamstadTech Skrevet April 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2007 Den jeg har er fra en kamerats 740 B230ET og har A-reim. Er det brukt A-reim på 940 også eller er der brukt poly-V? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.