Gå til innhold

Spottings tønsberg!

Ranger emnet


2mMy

Anbefalte innlegg

Så den Supran i sta, er vel hvite skilter på den.

Og så flakker det rundt en hvit supra med utenlandske skilter på Nøtterøy..

 

Den hvite høyreratta Supraen går på engelske skilter a. Ser den mye på Ilebrekke/Gauterød og Kilen. Sliter litt hvis han som har kjøpt den er nordmann :P

 

den hvite kjøres av han som alltid har hatt mustang med 6'er og noe annet amerikaner-greier i skarphagaveien på Nøtterøy. Så vidt jeg veit har vel ikke han britisk pass og sliter litt ja hvis han blir stoppa. Han tar litt risk og da' date=' møtte han kl 04 på bryggerijordet om lørdags morgen..

Så vidt jeg veit er den orginal, ikke noe frekt sprut i den i alle fall[/quote']

 

Den hvite supra'n er min, og jeg kjører lovlig på britiske skilter med kjøretillatelse fra tollvesenet frem til 17. September, da jeg bruker bilen her på ferie. Normalt er den bruksbilen min i Swansea i Wales, der jeg studerer. Den er faktisk helt original, bortsett fra eksospotta som en tidligere eier har klart å overdimensjonere en anelse... Går helt greit og gjør den.. Fin bruksbil :)

 

Mustangen er faktisk ennå tristere en du husker.. 4 syl, faktisk! Den "andre tingen" er en 69 Continental.

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 287
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kan du fortelle hvordan du fikk kjøretillatelse fra Tollvesenet? For dette har i alle år vært umulig og folk har gått på en smell da de har kommet hjem på ferie til Norge med tysk regga biler osv. Endt opp på tollager osv.

 

 

Jeg kan ikke helt se hvordan dette skal ha vært umulig, da midlertidig bruk av utenlandsregistrert bil i Norge har vært regulert i en egen forskrift i en årrekke.

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo & 2010 Ifor Williams CT177

2013 Volkswagen Caravelle 180BiTDI 4Motion DSG

2008 Toyota Land Cruiser 200 V8 Arctic Trucks AT35 (deleier)

1998 Yamaha R1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du fortelle hvordan du fikk kjøretillatelse fra Tollvesenet? For dette har i alle år vært umulig og folk har gått på en smell da de har kommet hjem på ferie til Norge med tysk regga biler osv. Endt opp på tollager osv.

 

I motsetning til meg har de nok ikke;

  • Lest regelverk:rules:
  • Besøkt tollvesenet på torp på forhånd for å spørre
  • Snakket med hovedkontoret i Drammen, for å vite hva de vil ha i søknaden
  • Sendt søknad på forhånd, med kopier av vognkort, førerkort, studiebevis,etc.

 

Om man er fast bosatt i utlandet kan man ta med seg bil til Norge i 3 måneder per år som hovedregel. Om man ikke er fast bosatt i utlandet som meg, kan man som student søke om unntak for hovedregel. Jeg søkte primært om transporttillatelse til og fra Norge, og sekundært om kjøretillatelse, siden jeg ikke har noen registrerte biler i Norge lenger. Jeg har fått innvilget begge, heldigvis, ellers måtte bilen stått i grasjen så lenge jeg er her. :win

 

les paragraf 5 g: http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles?doc=/sf/sf/sf-19910620-0381.html

 

g) Kortvarig bruk

Tollregionen kan etter søknad gi tillatelse til at person som har fast oppholdssted i Norge, kan føre utenlandsregistrert motorvogn her i landet for kortvarig bruk i enkeltstående tilfeller. Tillatelse gis for et fastsatt tidsrom, og skal gjelde klart angitt person og motorvogn

 

Faktisk kjører jeg mer lovlig her i landet en folk som tusler rundt på rødskilter.. Jeg har til og med blendet av lysene, så de peker mot høyre, i motsetning til en del rødskilt skyliner, etc....:angelsmili:

 

Tingen er, jeg liker ikke risiko i det hele tatt, så i steden for å ta en sjanse og ta med bilen, som mange gjør, begynte jeg å undersøke da jeg var hjemme til jul.. Altså hadde jeg 5 måneder på meg til å få skrevet en bra søknad, og se om jeg fikk bilen med meg hjem. Tillatelsen var i boks før jeg i det hele tatt forlot Wales.

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at Hr.Skidracer må gjennom samme papirmølla som jeg når bilen skal tas inn til Norge!

 

Regner jeg og med, men det blir nok en del år til! Først skal den få lov å være bruksbil til jeg er ferdig å studere om 4 år. :) Men får se om ikke Jeg importerer en Gilbern jeg har stående neste år. :)

Uansett er det vel nok O.T nå..Tilbake til spottings!

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som har sett den sorte supraen som går i byen? kom ut fra bilXtra igår, da sto den ute i godværet med panseret oppe... skjønte ikke først hva det var..så bare speilbildet mitt i en diiiiger Turbonetics krom turbo....

kawazaki zx9R Ninja... :) (lappløs)

------------------------------------------

bmw 318I E-36 94 mod (solgt)

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som har sett den sorte supraen som går i byen? kom ut fra bilXtra igår, da sto den ute i godværet med panseret oppe... skjønte ikke først hva det var..så bare speilbildet mitt i en diiiiger Turbonetics krom turbo....

 

gamle til Peder'n. Eieren bor på ringshaug.. Har hatt en del tenningsproblemer med den men sikkert ordnet opp i det nå

The Ultimate Driving Machine!

730d - rolling on twentytwo's

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en del tenningsproblemer med den men sikkert ordnet opp i det nå

 

 

Nåja...hører den sladder og slurer og backfires så det holder utenfor døra her stadig :D Driver å tester bilen sin litt på Åsgårdstrandveien ja :) Sett en god del lakris borte ved Plantasjen der og , hehe

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår