StreetCar Skrevet Oktober 2, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2003 Ok. Hvordan festet du ledningene under på understellet da? Koblet du trafoen på batteriet eller via coilen e.l.? Kunne du stå lenge stille med neonlysa på uten at batteriet ble utlada når bilen var avslått? Siter StreetCar http://www.StreetCar.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borabora Skrevet Oktober 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2003 Originally posted by StreetCar Ok. Hvordan festet du ledningene under på understellet da? Koblet du trafoen på batteriet eller via coilen e.l.? Kunne du stå lenge stille med neonlysa på uten at batteriet ble utlada når bilen var avslått? Strips. Batteriet, er med et koblingsskjema hvor det står hvordan det skal gjøres. Gjorde iallfall det på mitt som jeg fikk ifra Powerzone, var vel Streetglow tror jeg. Prøvde aldri, med anlegget jeg hadde i og ettersom det var ca for et år siden gade jeg sjelden stå lenge uten å ha bilen igang. Siter Vento, Golf 3 xMk3 "tdi" xS3X 2 DIE 4 xA4 tEqUILA xStreetdreams Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StreetCar Skrevet Oktober 2, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2003 Strips er jo kjekt. Har du noen tips til å få tettet skjøtene skikkelig da? La meg spørre slik: Hva gjorde du i skjøtene? Ja, for du fikk vel vann inn og kortslutning? :D Siter StreetCar http://www.StreetCar.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borabora Skrevet Oktober 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2003 Originally posted by StreetCar Strips er jo kjekt. Har du noen tips til å få tettet skjøtene skikkelig da? La meg spørre slik: Hva gjorde du i skjøtene? Ja, for du fikk vel vann inn og kortslutning? :D brukte bare kabelsko og elektroteip jeg. :rolleyes: Så da vet du at det ikke holder... :D Men sku bare teste det litt og ta av rørene igjen men ga f... når de slutta å virke.... Bruke krympestrømpe rundt skjøtene, kanskje noe silikon som tåler vann rundt der igjen og litt elektroteip over der... Skal iallfall jeg gjøre om jeg skal ha noe sånt igjen. Siter Vento, Golf 3 xMk3 "tdi" xS3X 2 DIE 4 xA4 tEqUILA xStreetdreams Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaDDoG Skrevet Oktober 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2003 Det er snakk om MEGET lite effekt bruk på neon lys,, Du kan stå leeeenge før du ikke har batteri igjen... Når det gjelder å få strøm i deg... slapp helt av, du kommer ikke til å merke det engang. Siter Audi A4 Avant 1997 1,8T Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8 Volkswagen Golf III GL 1994 1,8 X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0 Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bård Skrevet Oktober 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2003 Neonlys trenger en stor spenning for å få fart på atomene, slik at lys genereres. Derfor er det fullt mulig med 9000 volt. (Man trenger ikke 750 batterier for å få 9000 volt... man trenger bare en inverter/"trafo"). Når det er sagt, så tar ikke slike rør noe nevneverdig med strøm, det er kun spenningen som er høy. Dersom man tar på ledningene som fører 9000 volt, vil man ikke få det samme støtet som om man hadde tatt i en vanlig 230V-kontakt... Jeg har ikke prøvd det, men en bekjent sier at det er mer som å brenne seg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StreetCar Skrevet Oktober 2, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2003 Det er snakk om en tranfsormater som sender ut 9000 volt til neonlysa da. Så jo, jeg tror jeg går rett i bakken om jeg får 9000 volt i meg. :rolleyes: EDIT: Ok, Bård. Det høres ut som at du har peiling. :) Vet du forresten hvordan man skal tette skjøter i ledninger for å ikke få fuktighet da? Siter StreetCar http://www.StreetCar.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Speeder Skrevet Oktober 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2003 Originally posted by StreetCar Det er snakk om en tranfsormater som sender ut 9000 volt til neonlysa da. Så jo, jeg tror jeg går rett i bakken om jeg får 9000 volt i meg. :rolleyes: EDIT: Ok, Bård. Det høres ut som at du har peiling. :) Vet du forresten hvordan man skal tette skjøter i ledninger for å ikke få fuktighet da? Du går nok neppe i bakken nei;) men du kan nok kjenne det "stikke" litt i fingrene. Borabora har kommet med et greit svar på hvordan du kan holde fuktiheten unna...tror neppe det klarer å trenge seg noe serlig gjennom krympestrømpe\silikon\tape:) Siter - 1995 Celica 2.0 GT- med slicks og coilovers til bane - 2015 Passat 2,0l 150hk TDI - 2015 Zoe R210 - 1998 Corolla 1.3x 1974 Boble, 1993 Vectra, 1998 Corolla 1,3, 2011 Outlander, 2008 Passat 4motion Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StreetCar Skrevet Oktober 2, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2003 Problem løst. Følger visst med krympe strømper som man trer over og varmer opp slik at de smelter rundt skjøten. :) Siter StreetCar http://www.StreetCar.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
benredik Skrevet Oktober 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2003 Er jo strømmen som er farlig og ikke spenningen, så ta det helt med ro med tanke på dette, men hva med å koble av + polen på batteriet mens du driver på? :) Og tette skjøter burde ikke være noe problem. Bruk f.eks Scotch Lock eller noe i den duren. Siter -93 Audi 80 2.0E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.