Gå til innhold

Glare Polish produkter med Glassplexin®

Ranger emnet


Pacman

Anbefalte innlegg

Så en liten banner for dette på FInn, at KCL i norge hadde fått eneretten på denne polishen, tok en titt på nettbutikken til KCL. Så dem hadde noen produkter, ikke mange, men var vistnok ikke så mange Glare hadde. Sjekket glare.no og der stod det litt mer om produktene www.glare.no

 

Litt tekst fra glare.no:

 

Glare produktene har tatt USA med storm og nå er de endelig tilgjengelige i Norge. Glare produktene er unike med hensyn til temperatur, varighet, glans og når det gjelder enkelhet i påføring på ditt kjøretøy. Hemmeligheten ligger i ingrediensen Glassplexin® som er et silikat, ikke et silikon. Glassplexin® forvandles til glass på og inne i lakken. Dette glassbelegget blir til den sterkeste beskyttelsen tilgjengelig i dagens marked for din bil, båt, fly eller motorsykkel.

 

Noen som har hørt om dette produktet eller har noe erfaring?

 

Selv om jeg er en svoren Meguiars-fan så snuser man da alltids på andre produkter også ;)

- 1998 BMW E36 316i Touring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skeptisk. Silikater er som regel veldig klissete greier. For de som kjenner til "vannglass" eller ovnstetting. Silikater er som regel også ganske agressive, med høy pH. Når det tørker skikkelig blir det riktignok hardt, men jeg tror ikke jeg ville hatt det på bilen min.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har testet disse produktene. På min røde bil som var svært matt i fargen fungerte det supert! Med andre merker har jeg hatt problemer med at lakken etter en kort tid blir matt igjen, men med Glare holder glansen godt! Var forholdsvis greit å påføre og det ga en shine som var bedre enn det jeg har vært borte i tidligere. Anbefales!

 

Bilder:

IMG_146611.jpg

 

Corradoshinet.jpg

 

Panser før:

Panserfr.jpg

 

Panser etter:

Panseretter.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har testet disse produktene. På min røde bil som var svært matt i fargen fungerte det supert! Med andre merker har jeg hatt problemer med at lakken etter en kort tid blir matt igjen, men med Glare holder glansen godt! Var forholdsvis greit å påføre og det ga en shine som var bedre enn det jeg har vært borte i tidligere. Anbefales!

 

Bilder:

IMG_146611.jpg

 

Corradoshinet.jpg

 

Panser før:

Panserfr.jpg

 

Panser etter:

Panseretter.jpg

 

 

Grei Forskjell det ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har testet disse produktene. På min røde bil som var svært matt i fargen fungerte det supert! Med andre merker har jeg hatt problemer med at lakken etter en kort tid blir matt igjen, men med Glare holder glansen godt! Var forholdsvis greit å påføre og det ga en shine som var bedre enn det jeg har vært borte i tidligere. Anbefales!

 

Grunnen til at du synes mattheten kommer så for tilbake, skyldes det at du ikke har klart å fjerne alle "døde" farge pigmenter fra overfalten. Blankt blir det da bare pga at du feiter oppigjen lakken, og så lenge det at lakken er feit, er lakken blank...

 

Skal du få et varig resultat MÅ du rense skikkelig å å fjernet all oksidert lakk, hvis ikke vil det bare komme igjen temlig fort... Så er bare skikkelig lakkrens og ullpute som kan hjelpe deg helt når det gjelder slik...Finnes nok ikke noe vidunder miks alla "Wax on wax off" på oksidert lakk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at du synes mattheten kommer så for tilbake, skyldes det at du ikke har klart å fjerne alle "døde" farge pigmenter fra overfalten. Blankt blir det da bare pga at du feiter oppigjen lakken, og så lenge det at lakken er feit, er lakken blank...

 

Skal du få et varig resultat MÅ du rense skikkelig å å fjernet all oksidert lakk, hvis ikke vil det bare komme igjen temlig fort... Så er bare skikkelig lakkrens og ullpute som kan hjelpe deg helt når det gjelder slik...Finnes nok ikke noe vidunder miks alla "Wax on wax off" på oksidert lakk...

 

Jeg er klar over det, og jeg har tidligere brukt mange forskjellige lakkrens og rubbing-produkter fra andre produsenter. Glare er heller ingen "Wax on, wax off" som du kaller det. Det består av flere forskjellige produkter som Glare Knockout som er en rubbing spesielt egnet for biler med matt lakk, Glare Micro-Finish som er en slags lakkrens, Glare Spider som skal fjerne såkalte "swirls" i lakken (denne var ikke så ekstremt overbevisende) og Glare Professional Polish som fungerer som en "vanlig" polish.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår