oRdin Skrevet April 24, 2007 Rapporter Share Skrevet April 24, 2007 Hei. Vi skal ha et ekstra batteri til anlegget i vår russebil. Men er det noen metode for å regne ut hvor stort batteri man trenger avhengig av effekt fra forsterkere osv? Altså hvor mange amperetimer det bør være på? ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
infested Skrevet April 24, 2007 Rapporter Share Skrevet April 24, 2007 åssen forsterkere har dere? Siter Mvh Thomas Holmedal Team Lydtrykk.no thomas.eargasm@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oRdin Skrevet April 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 24, 2007 åssen forsterkere har dere? 2stk J/D/S (monoblokk?) på 2800w max 1stk J/D/S 4kanals på 1400 eller 1800w max, husker ikke for øyeblikket. + At vi kjører høyttalere ut fra 4*50w på spilleren hvis det betyr noe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
***shaddiw*** Skrevet April 24, 2007 Rapporter Share Skrevet April 24, 2007 Hm, er vel A/D/S vel? Men slik som jeg vet av de forsterkerne der så putter ikke Monoblokkene ut mere enn 600wRms eller noe. Og den 4-kanalern er ikke så strømkrevendes. Det spørs jo helt på hvilken dynamo og orginalt batteri dere har. Men siden det er 3 forsterkere så annbefaler jeg i allefall å annskaffe 2 stk nue batteri. Dere kan jo skaffe 2 maxxima batteri. 900 amp batteri, ikke at jeg tror dere trenger 900 amp men at det er batteri til en relativt real pris. Koster ikke mere en 1300-1500 pr batteri så! Siter drive safe,,but very fast! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rtbuggie Skrevet April 24, 2007 Rapporter Share Skrevet April 24, 2007 vi har et maxxima 900 i vår bil, det holder til ca 30min spilling med litt volum, men det er bare å koble så batteriet til anlegget blir ladet av dynamoen, forhandlere kan helt garantert være behjelpelig med en enkel relestyring til dette.. (vi fikk med på tvboden) kommer ann på om dere skal stå lenge og spille uten at motoren går på hvor stort batteri dere trenger! -Rtbuggie Siter her var det en gang noen vise ord, og et par prosjekter SIGNATURREGLER: http://www.bilforumet.no/faq GRATULERER Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jobbe Skrevet April 25, 2007 Rapporter Share Skrevet April 25, 2007 Kjøp deg et kinetik batteri så har du et kraftig å bra batteri =) morel.no Siter 1xStroker 15" (+BF7501) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
melluh Skrevet April 25, 2007 Rapporter Share Skrevet April 25, 2007 Kjøp deg et kinetik batteri så har du et kraftig å bra batteri =) morel.no dyrt nok er det også....et eller to maxxima til ca 16-1700,- stk tror jeg nok også gjør susen, til en hyggelig penge... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaffi Skrevet April 25, 2007 Rapporter Share Skrevet April 25, 2007 Om dere kjøper nytt batteri så for all del ikke koble de sammen med det gammle, da vil det nye bli redusert til samme kapasitet som det gammle!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oRdin Skrevet April 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2007 Om dere kjøper nytt batteri så for all del ikke koble de sammen med det gammle, da vil det nye bli redusert til samme kapasitet som det gammle!! Vil dette skje også hvis vi monterer sånn skillediode eller skillerele eller hva det heter? Slik at begge lader fra dynamo, men kun det ene brukes til anlegg, og det andre brukes kun til start og bilens lys. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
***shaddiw*** Skrevet April 25, 2007 Rapporter Share Skrevet April 25, 2007 Bare ta å erstatt det orginale batteriet med et nytt et og et ekstra batteri bak eller whereever. Det er bedre i mitt syn, ville ikke brukt det gammle. For det er vel bly batteri og Maxximaene er vel gele, er ikke sikker på om det har noe å si, men ville i alle fall ikke gjort det jeg! Siter drive safe,,but very fast! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaffi Skrevet April 25, 2007 Rapporter Share Skrevet April 25, 2007 Om ett bly og ett gele batteri står i samme rom så vil de faktisk utlade hverandre uten at de er kobla opp mot noe som helst pga blybatterie er syre og gele er base. Akkurat det med skillediode vet jeg ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jobbe Skrevet April 25, 2007 Rapporter Share Skrevet April 25, 2007 Sperrediode tenker jeg du mener.Det var det jeg tenkte å gjøre i og med at en sperrediode ikke koster stor mer en ca 40-50kr.Men den gang ei..Du MÅ visst bruke skillerele,trur det var p.g.a spennings forskjeller osv.Husker ikke helt.Men tror jeg så et skillerele til 250kr på en eller annen nett side.. Siter 1xStroker 15" (+BF7501) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg