Gå til innhold

Dårligere drag etter pluggbytte

Ranger emnet


farlig

Anbefalte innlegg

Jeg byttet plugger, rotor og fordelerlokk på bilen, og i etterkant har den manglet litt drag. Den er ikke like rask opp på turtall som før.

 

Alle delene ble byttet til bosch som stemte med regnr.

 

Tror dere jeg har fått en redusert pluggkabel ved byttet, eller kan det ha noe å si at det er bosch og ikke volvo plugger?

 

Hva bør motstanden i pluggkablene være?

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ingen erfaring med Bosch plugger.

Men jeg har alltid brukt NGK sine plugger på Volvoene jeg har hatt, og dem har alltid fungert utmerket.

NGK BPR6ES.

 

Har du hatt ute en plugg etter at du bytta, å sett på hvordan forbrenninga er?

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

 

I følge bosch/ngk overgangstabell skal WR7DC = BPR6ES. WR7DC er pluggen jeg har, så da skal vi jo i utgangspunktet ha den samme.

 

En ting jeg stusser på er at i haynes boka og på nettet står det at elektrodeavstanden skal være 0,7mm, men på pluggpakningene jeg fikk sto det 0,8mm.

 

Kan dette ha noen betydning?

 

Tenkte jeg skal pelle ut en plugg og ta en titt i morgen jeg. Noe mer jeg bør sjekke samtidig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvos orginale plugger er definitivt best på en forholdsvis standard motor..

 

Ene bilen min lugget litt, på jevn gass.. Gikk litt ujevnt på tomgang også men skiftet bare til nye orginale volvo plugger og den var ikke til å kjenne igjen...De andre pluggene var nye bosch plugger... Hvorfor det var slik har jeg ingen forklaring på.. Men var veldig overrasket over forskjellen..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt sikkert... kan nevne det at på 240en som min fetter hadde før i tiden så byttet vi hele tenningssystemet på B21A som stod i den bilen, med kondensator og hele pakka.. gikk ikke uansett hhva vi gjorde. stod bosch super4 i den da. gikk fint i 4 uker, så var det stopp.. men som et siste forsøk satte vi i noen plugger som fattern hadde etter en toyota croen tidlig på 80tallet, og da gikk volvoen plutselig igjen, og bedre/gjevnere enn med bosch-pluggene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår