vivaro Skrevet April 23, 2007 Rapporter Share Skrevet April 23, 2007 Hei! Jeg skal kjøpe meg komplett stereoanlegg til en Opel Vivaro '07 varebil (kassetype),og trenger tips og hjelp til dette. Bilen har skillevegg av metall/stål. Budsjettet mitt er på 15-16 000,00, ifølge priser jeg har sett på nettet burde dette rekke til et brukbart anlegg. De komponentene jeg ser for meg at jeg må ha er; CD-radio med USB,forsterker,2 vegs komponent-høyttalere og subwoofer,samt alle kabler og tilbehør som trengs. Musikksmaken min er allsidig så anlegget bør ikke favorisere den ene eller andre typen av musikk. Jeg foretrekker kvalitet fremfor kvantitet/lydtrykk. Det jeg lurer mest på er hvilken type subwoofer og kabinett som passer best i min bil og til mitt budsjett. Kan den plasseres i varerommet, eller blir lyden veldig dårlig? Det er dårlig plass i førerhuset, eneste plassen som går er under passasjerbenken eller førersetet. Maks størrelse på en sub under setet i min bil blir nok 8" etter det jeg kan se, og da blir det et minimalt lukket kabinett. Skal subben plasseres i varerommet bør den ikke være for stor. Absolutt maks størrelse på kabinett/tilgjengelig plass er 120 cm bredde,40 cm dybde og 70 cm i høyden. Dette er da rett bak skilleveggen. Jeg tar svært gjerne imot forslag til komponenter og løsninger! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rockford Seat Skrevet April 24, 2007 Rapporter Share Skrevet April 24, 2007 En Earthquake SWS 8" hadde blitt bra under setet i bilen. Ulempen med å ha bassen bak skilleveggen er at det er fryktelig lett å få en haug med vibrasjonsstøy i en varebal som ikke er spesiellt godt lysisolert i varerommet. Du vil få ett bedre resultat med å få hele anlegget frem i bilen. Monterte en SWS 10" foran i en Transit og det ble bra. Ta kontakt med en forhandler som kan hjelpe deg med å sette opp noen oppsett som du kan vurdere så blir det nok bra skal du se. Siter Mvh Lars Engen lars76@online.no http://members.cardomain.com/arosa Team Bling Bling: Pioneer P9+P9 DSP Pioneer DVD+DAB Soundstream TR forsterkere Soundstream Van Gogh subbere Soundstream kondensator Eton Midbass/Mellomtone MT diskant Monster Cable Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vivaro Skrevet April 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 24, 2007 Takker for råd! Hvor stor kasse trenger en Earthquake SWS 8"? Den 10" du installerte i Transiten, var det under setet? Hvor stor kasse brukte du? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegardrs Skrevet April 24, 2007 Rapporter Share Skrevet April 24, 2007 sier bare: DD 1508 Siter Biler nå: Volvo 740 turbo og MB C180 Anlegg: DD 9515, DD 2510, DD M3, Hifonics Brutus 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
***shaddiw*** Skrevet April 24, 2007 Rapporter Share Skrevet April 24, 2007 sier bare: DD 1508 Sier meg DØNN enig, den subben der duger til sitt! Siter drive safe,,but very fast! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rockford Seat Skrevet April 24, 2007 Rapporter Share Skrevet April 24, 2007 Gleder meg til å se noen montere denn under setet.. Siter Mvh Lars Engen lars76@online.no http://members.cardomain.com/arosa Team Bling Bling: Pioneer P9+P9 DSP Pioneer DVD+DAB Soundstream TR forsterkere Soundstream Van Gogh subbere Soundstream kondensator Eton Midbass/Mellomtone MT diskant Monster Cable Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vivaro Skrevet April 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 24, 2007 DD1508 er nok bra til konkurransebruk og andre SPL aktiviteter ja,men ikke til mitt bruk. Tror man skal ha ganske stor plass under setet til en sub med så enorm magnet...:uhhmmwhat?: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg