Gå til innhold

oljetrykk 6,2 Diesel

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Det lurer jeg på også. Skalaen på oljetrykkmåleren er jo ikke akkurat så veldig detaljert. Min ligger akkurat over den nest nederste streken, og det kan jo virke litt skummelt. På den annen side er det jo lov å håpe at giveren er dårlig...

 

Hvor står nåla di?

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har meget dårlig erfaring med 6.2 diesel. Har hatt tre Chevrolet Van med disse motorene. 88 - 89 og 90 modell. På to av bilene fikk jeg motorhavari. På den ene knakk veiva under kjøring og på den andre ble det en forferdelig bankelyd i motoren. Jeg kan synes og huske at oljetrykket ble litt lavere enn normalt i forkant av bankingen. Fant aldri ut hva som var galt med motoren. Skrudde av toppene og sjekket dem både for sprekker og om forkammrene hadde løsnet men ingen ting galt var å finne. Sjekket også blokka og foringene for sprekker men fant ingenting. Sjekket dyser og dieselpumpe men alt virket greit. Skrudde sammen motoren men bankingen var like ille. Bilen ble bare stående og vraket den til slutt.

 

Skal være litt på vakt me disse 6.2 dieslene tor jeg...

 

Men det var min erfaring.....

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har meget dårlig erfaring med 6.2 diesel. Har hatt tre Chevrolet Van med disse motorene. 88 - 89 og 90 modell. På to av bilene fikk jeg motorhavari. På den ene knakk veiva under kjøring og på den andre ble det en forferdelig bankelyd i motoren. Jeg kan synes og huske at oljetrykket ble litt lavere enn normalt i forkant av bankingen. Fant aldri ut hva som var galt med motoren. Skrudde av toppene og sjekket dem både for sprekker og om forkammrene hadde løsnet men ingen ting galt var å finne. Sjekket også blokka og foringene for sprekker men fant ingenting. Sjekket dyser og dieselpumpe men alt virket greit. Skrudde sammen motoren men bankingen var like ille. Bilen ble bare stående og vraket den til slutt.

 

Skal være litt på vakt me disse 6.2 dieslene tor jeg...

 

Men det var min erfaring.....

 

Lykke til!!

 

Hvordan sjekket du dyser og pumpe?

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår