Nismo Skrevet April 20, 2007 Rapporter Share Skrevet April 20, 2007 Etter å ha prøvd litt med sixaxis kontrollen begynner jeg å lure på omikke jeg blir nødt til å kjøpe meg et ratt i stedet. Er det noe tøft som er på vei, eller er det best å kjøpe noe som er på merkedet idag? Det beste hittil er vel Logitec G25 eller noe sånt har jeg hørt. Er ikke så veldig oppdatert på dette her for tiden... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet April 20, 2007 Rapporter Share Skrevet April 20, 2007 G25 er vell iforseg det råeste du får til en menneskelig pris, hvis du ikke beveger deg over til custom-markedet... men G25 er knall ja, er jo en egen tråd for denne her på bilspillforumet? Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pellick Skrevet April 21, 2007 Rapporter Share Skrevet April 21, 2007 G25 er jo et PC-ratt, men virker på alle PS2-titler som støtter Force Feedback. Det samme gjelder vel så vidt jeg vet på PS3 også, men foreløpig er det vel ingen Playstation-spill som støtter direkte girvalg. Du vil altså måtte nøye deg med sekvensiell giring, og da er det kanskje lurest å velge Driving Force Pro som koster under halvparten. Man lever jo i håpet om at GT5 vil støtte G25 fullt ut, men vi snakker jo nærmere halvannet år til det spillet kommer ut. :afro Siter Ikke kjøp BMW. De mangler blinklys og er tydeligvis umulige å parkere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fastolsen Skrevet April 22, 2007 Rapporter Share Skrevet April 22, 2007 Yo.. Vurderer sterk å gå til anskaffelse av et G25 ratt.. Men lurer på en ting; skriker det så jævlig som DFP? Altså tannstanga jeg mener, bråker noe jævlig på driving force pro Siter 1993 Audi S2 coupe 2000 Audi A4 1.9TDI sedan X 1990 Audi Coupe Quattro 20VT X 1998 Audi A4 1.8 TurboQuattroSport Sedan VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wildes Schwein Skrevet April 25, 2007 Rapporter Share Skrevet April 25, 2007 Nei det er mer som brumming, ikke fullt så irriterende. ref: Har gått til anskaffelse av rattet selv, det kan ANBEFALES! Siter BMW 94' 320i ///M-tech. X-BMW 88' 518i (Vrak-tech) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fastolsen Skrevet April 26, 2007 Rapporter Share Skrevet April 26, 2007 Hvordan er holdbarheten da? Jeg Bruker rattet ganske så hardt, spess ved drifting så holdbarhet er viktig.. Siter 1993 Audi S2 coupe 2000 Audi A4 1.9TDI sedan X 1990 Audi Coupe Quattro 20VT X 1998 Audi A4 1.8 TurboQuattroSport Sedan VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet April 26, 2007 Rapporter Share Skrevet April 26, 2007 Hei. Jeg har G25 rattet, og jeg drifter jo med det, i LiveForSpeed. Jeg har rett og slett herja med det, og det holder veldig bra. Men en ting å utsette, den fine brumme lyden rattet lagde når jeg fikk det, begynner å gå over til en sur dfp lyd.. Rattet er veldig raskt! og det er positivt. Anbefales på det beste! Siter Nissan 200SX Pro serie bil. 1JZ-GTE, Comp turbo, Autronic SM4 +++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fastolsen Skrevet April 26, 2007 Rapporter Share Skrevet April 26, 2007 Ok.. for problemet med Driving force pro rattet mitt er at jeg nesten får klager fra nabo'n når jeg drifter.. skriker så jævlig.. Men tror nok det blir et G25 når lønninga kommer:P Siter 1993 Audi S2 coupe 2000 Audi A4 1.9TDI sedan X 1990 Audi Coupe Quattro 20VT X 1998 Audi A4 1.8 TurboQuattroSport Sedan VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pellick Skrevet April 26, 2007 Rapporter Share Skrevet April 26, 2007 G25 har to digre FF-motorer som støyer betraktelig mindre enn tidligere ratt pga lavere turtall selv ved heftig ratting. Lyden er der, men den er svakere og ikke så skarp. Hvordan dette blir når slitasjen melder seg vet jeg ikke noe om. Girspaken er egentlig mer irriterende siden den lager en temmelig høylytt klikkelyd når du girer. Dette trekker ned det generelle kvalitetsintrykket, men jeg mener fortsatt at settet er verd prisen hvis du er entusiast. Det eneste alternativet man har hatt tidligere er vel ACT-labs sine sett, og der koster bare girkonsollen like mye som et komplett G25... Siter Ikke kjøp BMW. De mangler blinklys og er tydeligvis umulige å parkere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fastolsen Skrevet April 26, 2007 Rapporter Share Skrevet April 26, 2007 Takk for nyttig info.. Syns bare det er så rått med clutch pedal jeg.. Blir jo så mye enklere å drifte da.. Men har hørt at noen har slitt med at stikka ryker ganske lett, noen erfaringer på det området? Siter 1993 Audi S2 coupe 2000 Audi A4 1.9TDI sedan X 1990 Audi Coupe Quattro 20VT X 1998 Audi A4 1.8 TurboQuattroSport Sedan VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pellick Skrevet April 26, 2007 Rapporter Share Skrevet April 26, 2007 Min funker fint fortsatt, men det er nok viktig å ikke være hardhendt i giringa. Mekanikken i girspaken føles noe svak og tåler neppe stort mer enn akkurat så mye kraft som trengs for å flytte stikka fra gir til gir. En feil som har dukket opp på noen eksemplarer er at mikrobryteren til ett av girene slutter å virke. Sjette gir kan også være litt vanskelig å treffe om du har dårlig tid, men litt skikkelig bomgiring øker jo bare realismen :D:D Rattet og pedalene tror jeg derimot du kan tukte så mye du vil uten bekymring. At pedalene har forskjellig motstand er helt glimrende, spesielt bremsepedalen er veldig fast og gjør det utrolig mye enklere å bremse optimalt uten å låse hjulene. Gasspedalen er veldig lett og clutchen er "sånn passe" :) Jeg må sitte i en plastikk-hagestol og kjøre fordi kontorstolen bare triller unna når jeg bremser og clutcher samtidig :D Man må faktisk bruke litt kraft med andre ord. Siter Ikke kjøp BMW. De mangler blinklys og er tydeligvis umulige å parkere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fastolsen Skrevet April 26, 2007 Rapporter Share Skrevet April 26, 2007 Når jeg hører dette klør det virkelig.. Får bare kjøre ekstra hardt nå sa DFP rattet går til helvete, så kan jeg kjøpe G25 med GOD samvittighet Siter 1993 Audi S2 coupe 2000 Audi A4 1.9TDI sedan X 1990 Audi Coupe Quattro 20VT X 1998 Audi A4 1.8 TurboQuattroSport Sedan VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pellick Skrevet April 26, 2007 Rapporter Share Skrevet April 26, 2007 Hehe! Jeg klarte ikke å kverke Driving Force rattet mitt, så det ligger i skapet og venter på at noen kompiser skal komme for å ha LFS-duell ;) Siter Ikke kjøp BMW. De mangler blinklys og er tydeligvis umulige å parkere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jahny Skrevet April 27, 2007 Rapporter Share Skrevet April 27, 2007 DFP-rattet er noe av det hårdaste jeg har vært borti, men nå er ikke jeg kjent for å behandli ting dårlig. Kjøpte rattet når GT3 var på markedet enda. Spilte flere omganger med GT3 og GT4 + div andre rallyspill, merker ikke slitasje enda og nå er den pensjonert til fordel for G25-rattet. En del har vært plaget med gir-konsollen til g25-rattet, jeg også faktisk. Får ikke girspaken i "tip-tronic" modus, kun H-giring. Ellers fungerer alt. Topp ratt og pedalsett. Bremsepedalen er meget hard å trykke ned. Meget bra. Fem rattar från mej... :) Siter 13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet April 27, 2007 Rapporter Share Skrevet April 27, 2007 Vel, Girspaken er og blir et svakt punkt for G25. Men jeg har vært heldig, og har fått en god en. Siter Nissan 200SX Pro serie bil. 1JZ-GTE, Comp turbo, Autronic SM4 +++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.