Gå til innhold

Girkasse og G60

Ranger emnet


wabby

Anbefalte innlegg

En kamerat av meg har nettopp kjøpt en G60, fikk lurt den til seg for 39.000.

Tidligere eier påstår at Laderen er ny osv. Mangler årsavgift, må ha EU kontrol. et defekt motorfeste og et intreiør som ser ut som er spraylakkert med olje.

 

Anyway, det jeg stusset litt på er at det kun er 4 gir ? Er det standart på G60'ene ??

 

Er det noen spesielle kjennetegn på Corrado G60?

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by wabby

En kamerat av meg har nettopp kjøpt en G60, fikk lurt den til seg for 39.000.

Tidligere eier påstår at Laderen er ny osv. Mangler årsavgift, må ha EU kontrol. et defekt motorfeste og et intreiør som ser ut som er spraylakkert med olje.

 

Anyway, det jeg stusset litt på er at det kun er 4 gir ? Er det standart på G60'ene ??

 

Er det noen spesielle kjennetegn på Corrado G60?

 

G60 har 5 gir,og om laderen er nyoverhalt, er en smal sak å sjekke...SKulle vell aldri ha kjøpt den på Auto Teknikk i Kristiansand den bilen??

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Peltz

 

G60 har 5 gir,og om laderen er nyoverhalt, er en smal sak å sjekke...SKulle vell aldri ha kjøpt den på Auto Teknikk i Kristiansand den bilen??

 

Den ble kjøpt på Rjukan. Er ikke min :D Den har 4 trinn, sikkringene flyr. Ikke lys i dashbord. Trur det er en del Jalla. Eneste som var fint på den var felgene 17 hvite breie felger. og et Audiobahn anlegge som rister bra.

 

Er det ikke også et luftinntak på vesntre fram skjerm også på G60 ??? Det er det ikke på denne...

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by wabby

 

Den ble kjøpt på Rjukan. Er ikke min :D Den har 4 trinn, sikkringene flyr. Ikke lys i dashbord. Trur det er en del Jalla. Eneste som var fint på den var felgene 17 hvite breie felger. og et Audiobahn anlegge som rister bra.

 

Er det ikke også et luftinntak på vesntre fram skjerm også på G60 ??? Det er det ikke på denne...

 

G 60 kassa som står i min, den har 5 gir, lys i dashbordet er sikkert sikringenes feil, og hvis de ryker for ett godt ord, ville jeg koblet ut anlegget, og fått sjekket om dette var koplet opp riktig.

 

Er ingen spennende luftintak hvis jeg ikke husker helt feil...(har tross alt ikke sett bilen siden imorges...)

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med andre ord... Er det et bra eller dårlig kjøp, 39,000 for bilen. Med fett stereoanlegg fra Audiobahn, fete felger.

 

Om Anlegget og Felgene er noe bare for å bli kvitt bilen vet jeg ikke.

Men listepriser på G60'er er jo rimelig høyt oppe.

 

kan jo se om jeg kan komme med bilder av den...

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by wabby

Med andre ord... Er det et bra eller dårlig kjøp, 39,000 for bilen. Med fett stereoanlegg fra Audiobahn, fete felger.

 

Om Anlegget og Felgene er noe bare for å bli kvitt bilen vet jeg ikke.

Men listepriser på G60'er er jo rimelig høyt oppe.

 

kan jo se om jeg kan komme med bilder av den...

 

Få tak i noen bilder du. Både utenpå, inni, og motoren, ikke minst.

 

Kan jo ha kjøpt noe ihjelkjørt røkkel...

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ihelkjørt er vel de fleste av de etter hvert.

Men det er jo i alle fall et godt utgangspunkt for en prosjektbil, om du er interesert i å bruke mye penger på den.

 

Alle foringer, dempere opphengskuler får du kjøpt nytt for 10-15000, girkasse brukt ca5000 interiør, bøtteseter forran fra sparco eller recaro, noen tusen... skinn til resten= dyrt, stoff får du kjøpt for noen tusen rimelig.

 

Det klabber fort på seg som du ser..

Få gang på CorradoclubNorwegen.

Legg forumet inn som startside!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RSG60

ihelkjørt er vel de fleste av de etter hvert.

Men det er jo i alle fall et godt utgangspunkt for en prosjektbil, om du er interesert i å bruke mye penger på den.

 

Alle foringer, dempere opphengskuler får du kjøpt nytt for 10-15000, girkasse brukt ca5000 interiør, bøtteseter forran fra sparco eller recaro, noen tusen... skinn til resten= dyrt, stoff får du kjøpt for noen tusen rimelig.

 

Det klabber fort på seg som du ser..

 

Vil da være så ydmyk å påstå at ikke alle disse er kjørt til graut! Kan selvfølgelig bare snakke om egen erfaring, men hadde to voksene eiere på min, servicer overholdt til 170 000,resten sånn dann og vann. Fant inegen overhaling av G lader, så jeg tok denne selv på 215 K. Har selvfølgelig brukt en del i slitedeler, men det er jo sånn mann må regne med?? Dempere, dekk, ovehaling, bremser, osv..

 

SÅ, Konklusjon, det trenger overhode ikke værekjørt til skrot.

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

G60 har vært solgt med 4trinns kasse... Men den var av den noe mer automatiske typen.... Corradoene kom bare med 02A og 4trinns automatkasse.... Så enten er det 5 gir, eller så der det uoriginal kasse. For jeg regner med du har 3stk pedaler, og at den helt helt ytterst ute mot venstre må trykkes inn mellom girene.......? ;-)

 

Men det er jo jævlig greit å sjekke om det er en G60 kasse... Har den wire overføring på gir, og hyd clutch....? Hvis den har stag overføring og wire clutch, så er det en annen kasse... Og da setter jeg penga mine på at det er en turbodiesel kasse..... Har du hatt begge deler så kjenner du forskjell.. Har en eller annen smart ææs prøvd å ta snarveien til short shift uten å vite hva han gjorde, kan du miste 5ern eller 1ern... Evt revers.....

 

God helg!

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GolfG60Syncro

G60 har vært solgt med 4trinns kasse... Men den var av den noe mer automatiske typen.... Corradoene kom bare med 02A og 4trinns automatkasse.... Så enten er det 5 gir, eller så der det uoriginal kasse. For jeg regner med du har 3stk pedaler, og at den helt helt ytterst ute mot venstre må trykkes inn mellom girene.......? ;-)

 

Men det er jo jævlig greit å sjekke om det er en G60 kasse... Har den wire overføring på gir, og hyd clutch....? Hvis den har stag overføring og wire clutch, så er det en annen kasse... Og da setter jeg penga mine på at det er en turbodiesel kasse..... Har du hatt begge deler så kjenner du forskjell.. Har en eller annen smart ææs prøvd å ta snarveien til short shift uten å vite hva han gjorde, kan du miste 5ern eller 1ern... Evt revers.....

 

God helg!

 

LOL... snakket med corrado fyren... viste seg at han hadde 5 gir, men det var en 4 trinnsgirkule på girstanga.. hehe, skjønner ikke at han ikke prøvde før nå...

Jaja, bilen er nå eu-godkjennt. Eneste feilen var et totalt utslitt bærekule, panserlåsen, og at felgene var for brede.. Men det fikk man lurt seg igjennom.

 

Så alt i alt , ble 39.000 + 1000 i deler + omreg + årsavgift = billig Corrado :D

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by wabby

 

LOL... snakket med corrado fyren... viste seg at han hadde 5 gir, men det var en 4 trinnsgirkule på girstanga.. hehe, skjønner ikke at han ikke prøvde før nå...

Jaja, bilen er nå eu-godkjennt. Eneste feilen var et totalt utslitt bærekule, panserlåsen, og at felgene var for brede.. Men det fikk man lurt seg igjennom.

 

Så alt i alt , ble 39.000 + 1000 i deler + omreg + årsavgift = billig Corrado :D

 

LØKHUE!!!!!!

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår