Gå til innhold

1.8T og spm ang effekt og muligheter

Ranger emnet


tiny_one

Anbefalte innlegg

Er det ikke k03 turbo på både 150 og 180hk versjonen da? K04

på 210-240hk.?

Er jo fullt mulig å chippe en 180hk. versjon å få litt mer enn 20hk.?

 

Her er en test av en jetta med 180hk. versjon.

Først med chip og filter og bedre inntaksrør til turbo,så test mellom mange forskjellige eksosfabrikat (catback)

http://www.europeancarweb.com/tech/0111ec_volkswagen_jetta_exhaust_test/index.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er berre en anbefaling å skifte p.g.a av att den ikkje liker so veldi godt høgre ladetrykk:)

Kan f.eks bruke den fra 225hk TT

 

jeg ble andbefalt å bruke den orginale magnetventilen der jeg chippa min. at det mest var noe som hadde blitt mer oppskryt. å hvis man leser litt innpå forumet her kan det jo virke som det er mest oppskryt også egentlig. er jo ingen som veit om det har noe for seg. alle bare tror foskjellige ting!

o- 00 Audi a4 avant 1.8tq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en ting til som er en viktig greje er at de originale grenrøra på denn ebilen er bare dritten! de blir rødglødende og gjennomsiktige med litt grisekjøring! dette burde du bytte fort om du har planer for å overleve 1 uke!

 

i tilleg til det mener flere at du bør bytte rådene dine om du skal kjøre med over 200hk

Endret av EyeLid

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke guds underverk disse manifoldene nei.

 

Fins jo alt fra bedre versjoner i støpegods til custom grenrør å få kjøpt.

Men det hjelper fint lite med det mottrykket disse små fisturboene bygger ved chipping og oppjustert ladetrykk.

 

Ikke bare gir høyt mottrykk ekstrem termisk belastning men det er også veldig ofte synonymnt med rask spool og veldig høye sylindertrykk.

Det er vel disse grunnene som normalt sett skyter std. råder ut gjennom blokka.

Selv om de tydeligvis er langt fra skuddsikre i utgangspunktet. :)

 

Er sikkert greit høyt mottrykk på en chippet 150hester,men man kan bare tenke seg hva man får på en chippet 180hester. Samme turbo dog med litt bedre manifold.

Mesteparten av mottrykket og derav varmen kommer av små turbiner og lite a/r. (eksosside)

Endret av Aceofspades
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei altså skal det i det heletatt fungere og du vil ha respons, MÅ DU bytte grenrøra!

hva som helst er bedre enn originalt!

 

Skal du igjen ha respons burde du få sveiset deg 3# Downpipe uten cat, og deretter kjøre 2.5" resten av veien med effektpotter med minst mulig motstand.. da esenker du eksostempen din glatt 300grader +

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rådene i 1,8t tåler rundt 300 hk med riktig map

 

Ja, har også lært at rådene tåler litt under 300 hvis tenningen, og dataspruten er helt perfekt. Mener jeg leste en plass at stemplene på denne bilen er orginale smidde stempel?

 

Hva er standaren for måling av hk på biler? På hjulene eller ut av veiva?

SELGES: Alt av A4 B5 deler

 

-Audi A4 Avant 1.8tqs 98"

-Audi A4 Sedan 1.8t 96' Opprettingsprosjekt [solgt]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjelper det med 2,5" eksos fra flexiledde under bilen eller må man ha fra turboen hvis det skal hjelpe noe på mottrykket?

 

Hjelper endel med bedre eksosanlegg sef.!

Men er nok eksosturbinen som uansett står for mesteparten av mottrykket.

Så samme hvor man bygger om rundt den lille snegla så er det fortsatt den som er den største flaskehalsen!

 

Sjekker du linken jeg postet tidligere så fikk de ut ca.15 hjulhester på de beste anleggene. De testet kun catbackanlegg.

Tar du vekk kat. og kjører større d.p så hjelper det på enda mer,men ikke noe drastisk før du skaffer en større turbo som flower bedre gjennom eksosturbinen. Og sef. et bedre eksosgrenrør.

Men da snakker vi mere kroner og litt mer enn en chip.

 

Skaff deg en eksostemp. måler for bedre kontroll.

Tomgang ca.350-500grader

Normal fart 40-140km/h ca.550-900grader

Full gass ca.750-860 grader maks.

 

Ang. respons så er kompressordelen av turboen like viktig om ikke mer for responsen. Forskjell på spool og respons.

Endret av Aceofspades
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rådene i 1,8t tåler rundt 300 hk med riktig map

 

Stemmer! så rådene er ikke så jævla dårlige orginale.

 

Er vel ikke rart forge ventilen tåler mere enn orginale. Da orginale dritt ventilen er membran dritt, mens det er alu stempel, fjør og hus, på forge sin ventil.

97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt

*91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smeltepunkt:

jern: 1536,5 grader

karbonstål: 1370 grader

rustfritt stål: 1350 grader

 

Det er eksosen som blir så varm sef. og inne i forbrenningsrommet blir ikke overflaten på forbrenningsrommet/stempel så varmt pga. kjølinga av motoren. Og rundt grenrør turbo så har man fartsvind/luft som transporterer bort endel varme.

Eksosen har også en veldig høy hastighet,noe som skaper friksjon og trykk = varme.

 

Når manifolden er klar rød så har den rundt 900 grader.

 

Er jo ikke normalt med så høyb temp. når man ligger i 50km/t

Men ligger du i 140km/t en stund eller ved full belastning,så kan man komme opp i sånne temperaturer!

 

Det er også en øvre grense,så man kan legge seg litt under :)

Endret av Aceofspades
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv hatt en A4 1.8t med 200hk chip. Mang glemmer faktisk at det hjelper lite med hk som ikke er brukbare. Den effekt kurven var håpløs på min ihvertfall. De 200 hk var ikke kjørbare. Kurven var som en sagtann. Ingenting - Masse - ingenting. Effekten på de 200 hk var kun på ett lite område. Bedre å levere bilen å la noen som kan trim ordne dette. De ønsker at bilen skal fungere og ikke gi skryte hk.

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår