Gå til innhold

Kristiansand bomring - Prisen kan bli femdobblet

Ranger emnet


Morgis

Anbefalte innlegg

HELT totalt latterlig! Er det ikke på tide at folk sier stopp til å bli hersa med? Betaler vi bilister liksom ikke nok fra før?

 

Men det blir vel som alltid i Norge, vi bare jatter med. OM så årsavgiften hadde blitt økt til 20 tusen i året hadde ingen turt å si noe. Skulle vært som i frankrike, gjør opprør til staten gir etter!!!

 

Skriv under på underskriftskampanjen på http://www.underskrift.no

[x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX

[x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å begynne å engasjere seg i politikken. Som Maxbo sier; "Det skjer ikke no før du begynner vettu!" ;) Eller en modifisert utgave av LO-slagordet; Krev din rett, men gjør din plikt.

 

Eller man kan nekte staten å tappe lommeboka mer; selg bilen og ta buss eller scooter. Det vil de tape flere titusener hvert år, årsavgift, bensinavgifter, moms på bildeler/rekvisita osv.. bare på èn person! Men det blir kanskje å overanstrenge seg?

 

(jada, jeg vet noen MÅ ha bil. Men det finnes jævlig mange som IKKE må)

 

EDIT: og jeg håper virkelig ikke de fleste lar det være med et internettopprop. Hvor ble det av sekstiåtter-mentaliteten? Ut på gata og faktisk GJØRE noe for det man trodde på? Er det for tungt for dagens ungdom? Er to museklikk og å taste inn navnet sitt alt man gidder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har heller ingen tro på en elektronisk underskrifkampanje.

Noe må gjøres i praksis, men hva. Vi er jo tråsalt bare noen melkekuer for overhodene og det trengs mange av oss før det blir noe effekt.

Noen som har forslag til hva som kunne blitt gjort ?

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se posten over ;) Økt bompengesats nytter lite om folk tar buss istedet. Da får man etterhvert økt kollektivtilbud også.

 

EDIT: med en årsavgift på 2.700,-, en bompengeavgift på 1500,- (prisen for et årsabonnement i Kristiansand per idag), og med et tenkt bensinforbruk på 0,5 liter per mil, bensinpris på 11,50 og 12.000 km kjørelengde i året vil èn person kunne "spare" staten for minst 11.000,- på et år. Med økt bompengesats øker summen til 16.700,-. Det skal ikke så mange til før det utgjør en pen liten forskjell. Og om INGEN prøver blir det heller INGEN forskjell :)

 

Bonusen er såklart at man får 16.700 mer å bruke på seg selv. Pluss at man sparer miljøet :)

 

EDIT 2: eller man kan bruke 16.700 i året på scooteren (som forøvrig har gratis passering og ikke må betale bompenger). Tenk for en PSYKT feit scooter man kunne fått ut av det :D hæhæ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste artikkelen nå, og likte spesielt sitatet "En tier ekstra er jo ikke mye penger i dag. Det vil ikke ha noen innvirkning på trafikkmønsteret, mener Riseng."

Det må en politiker eller en uten snev av kunnskaper om økonomi til for å komme med et slikt utsagn. Hadde det vært snakk om bare "en tier ekstra" hadde det selvfølgelig ikke vært noen sak. Men det er snakk om en tier hver eneste gang, og gjennom et helt år blir det penger av slikt.

Vi bor i et avgiftsh****** og det blir bare værre og værre.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. En tier ER ikke store saken, men så er det tross alt snakk om en forskjell på 570 tiere, ikke èn. Tror herr Riseng må tilbake på skolebenken :D

 

Dessuten er èn tier per passering en nokså smal sak isolert sett. Problemet er bare at det samme argumentet benyttes i ALLE sammenhenger. Bensin (det er bare en krone mer), årsavgiften (det er bare noen hundrelapper ekstra), moms (en prosent fra eller til spiller da ikke noen rolle?), renter og jeg vet ikke hva. Det er nettopp det tusenlapper består av; masse små tiere og hundrelapper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dumme med politikk er at det kun interesserer feil typer mennesker. Om det hadde vært et gjennomsnittsmenneske fra hver kommune i Norge som bestemte, kun da hadde vi hatt håp om en stat som ikke var helt på trynet. En annen ting er at politikere tjener for grovt, det gjør at de kan snakke om en tier som en liten sak. En tier er dessverre mye penger for mange av mennesker i Norge. Typisk vestkantpolitikk

 

Stemmer også for opprør mot staten om avgifter og tull fortsetter slik! Dessverre er de siste generasjonene oppdratt som noen pingler. Ingen tør si ifra i frykt for konsekvenser.

( x ) Subaru Impreza GT 94/99

( x ) Nissan 200sx s14a 97

( x ) Nissan 200sx s13 90' Steg 3

+diverse andre vinterbiler ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk denne sms'en i dag:

"Heisann. I dagens f-vennen kunne man lese om at krf foreslo en økning på passering av bomstasjonen. Dette vil medføre at en som reiser 60 ganger gjennom bommen i måneden må betale 7200,- i året for å kjøre fra og til kr.sand. Vi vil i denne anledning lage trafikkaos i alle innfartsveier inn til kr.sand ved bomringer. Vi oppfordrer folk til å starte noen kilometer før bomstasjonene med å kjøre i 10km/t gjennom bomringen førstkommende fredag kl. 4. Dette som en protest mot forslaget av økning av avgifter i bomringene. Spre dette videre."

 

Jeg syns dette er en helt idiotisk måte å protestere på. Jeg ville heller oppfordret til å rive bomstasjonene midt på natta... Da hadde man i alle fall ikke irritert andre med-bilister som er på vei hjem for helgen!

99, 200SX S14a Racing Edition

- Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk denne sms'en i dag:

"Heisann. I dagens f-vennen kunne man lese om at krf foreslo en økning på passering av bomstasjonen. Dette vil medføre at en som reiser 60 ganger gjennom bommen i måneden må betale 7200,- i året for å kjøre fra og til kr.sand. Vi vil i denne anledning lage trafikkaos i alle innfartsveier inn til kr.sand ved bomringer. Vi oppfordrer folk til å starte noen kilometer før bomstasjonene med å kjøre i 10km/t gjennom bomringen førstkommende fredag kl. 4. Dette som en protest mot forslaget av økning av avgifter i bomringene. Spre dette videre."

 

Jeg syns dette er en helt idiotisk måte å protestere på. Jeg ville heller oppfordret til å rive bomstasjonene midt på natta... Da hadde man i alle fall ikke irritert andre med-bilister som er på vei hjem for helgen!

 

den fikk jeg også.

mener også at det er en noe feil måte å gjøre det på da det kun irriterer andre uskyldige bilister fremfor bomstasjonene som er målet.

Skulle gjort det fort og brutalt. Låne 2 store dumpere og bare kjøre stasjonen ned. Enkelt og effektivt :D

 

En anna ting er at på en fredags ettermiddag gidder ikke jeg å stå i kø for å komme meg hjem. Da er det helg og jeg vil fortest mulig hjem.

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjort det fort og brutalt. Låne 2 store dumpere og bare kjøre stasjonen ned. Enkelt og effektivt :D

 

den er bare kortenkt, for gjett hvem som må betale ekstra i bommen fordi de skal bygge den opp igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår