Axis91 Skrevet April 16, 2007 Rapporter Share Skrevet April 16, 2007 Så er våren kommet, og tiden for å iverksette alle de prosjektene som man har tenkt så mye på gjennom vinteren, er her. Mitt lille prosjekt startet som en interressant ide jeg fikk en gang tidlig i vinter. Bass-frelst, som jeg er, kan det ikke unnvære meg å ha litt bass i bilen også. Men siden jeg hverken eier en bil, eller er gammel nok til å eie en, er eneste mulighet å bruke familiebilen! Dette måtte uansett vente til våren med å la seg gjennomføre. Men nå er den her, og prosjektet kan iverksettes! Dette kan uansett ikke bli for påkostet, da økonomien for øyeblikket ikke tillater det (ikke foreldrene heller..) Bilen som skal tas fatt på er en Mazda 626 - 88mod: Valg av sub og bakhøyt. falt på 2 stk. Earthquake DB15-R og et par Earthquake F6x9-R: Valg av forsterker står enda åpent. Trenger noen innspill her. Jeg har sett på en forsterker som kan være aktuell: http://www.bilstereospesialisten.no/storefront.php?pid=732&c1=112&c2=306&c3= Kom med tilbakemeldinger!;) Siter Mvh Sigurd Damman Bilstereo til familiebilen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Axis91 Skrevet April 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2007 Har blitt anbefalt denne forsterkeren: http://www.bilstereospesialisten.no/storefront.php?pid=803&c1=112&c2=306&c3= Er dette et godt valg til anlegget? Siter Mvh Sigurd Damman Bilstereo til familiebilen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet April 18, 2007 Rapporter Share Skrevet April 18, 2007 Er det 4ohms basser du har? Korleis har du tenkt å få basstrøkket inn i bilen? Får du lov å bruka heile bagasjerommet til anlegg? Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Axis91 Skrevet April 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2007 Er det 4ohms basser du har?Korleis har du tenkt å få basstrøkket inn i bilen? Får du lov å bruka heile bagasjerommet til anlegg? Ja, bassene er på 4 ohm pr stk. Jeg er fortsatt usikker på dette punktet. En mulighet for å få mye basstrykk inn i kupeen kan jo være å kjøre en bassport opp i hattehylla.. Mesteparten av bagasjerommet står til min disposisjon.:D BTW. En Sony CDX-GT610U Hovedenhet ble bestilt i går, og har kommet i hus i dag. Bilder følger.. Siter Mvh Sigurd Damman Bilstereo til familiebilen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet April 20, 2007 Rapporter Share Skrevet April 20, 2007 Hva med en båndpasskasse med porten opp i hattehylla? Moro å se at noen andre også bygger anlegg i foreldrenes bil; det gjorde jeg også "den gangen jeg var ung". Det var sånn jeg fikk sparket igang interressen for både bilstereo og det tekniske rundt hvordan biler virker og "what makes them tick". Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Axis91 Skrevet April 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2007 damndamn Kan ikke ha portene opp i hattehylla, da kassa må kunne tas ut av bagasjerommet.. Jeg må nok gå for vanlig porta kasse med portene ut i bagasjerommet... Siter Mvh Sigurd Damman Bilstereo til familiebilen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Axis91 Skrevet April 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2007 Da var 1stk. Hifonics BX1500D og en Hifonics ZX4400D bestilt, og kommer i løpet av uka! Siter Mvh Sigurd Damman Bilstereo til familiebilen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Axis91 Skrevet Mai 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2007 Da var begge forsterkerne i hus.. Siter Mvh Sigurd Damman Bilstereo til familiebilen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Digital Designs Skrevet Mai 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2007 Hvor bestilte du de forsterkerene? Jeg vet bare om ett sted de selger Hifonics i norge.Så lurer bare på om det har kommet fler. Siter 2 x DD 1508 Hifonics bx2005d 2 x DD 1010 Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegardrs Skrevet Mai 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2007 lurte på det samme:) hver forsiktig med bassremoten din, både meg og "Digital Designs" har fått knukket dimmeren under frakt. Siter Biler nå: Volvo 740 turbo og MB C180 Anlegg: DD 9515, DD 2510, DD M3, Hifonics Brutus 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegardrs Skrevet Mai 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2007 komme lengre med prosjektet? Siter Biler nå: Volvo 740 turbo og MB C180 Anlegg: DD 9515, DD 2510, DD M3, Hifonics Brutus 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Axis91 Skrevet Mai 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2007 Forsterkerne er kjøpt brukt. Disse blir ikke lenger produsert. Jeg har ikke kommet lenger med prosjektet. Mangler fortsatt kabler, og jeg har ikke funnet helt ut av hva jeg skal kjøpe.. Har sett på denne: http://www.bilstereospesialisten.no/storefront.php?pid=721&c1=53&c2=466&c3=, bruke en fordelingsblokk, og kjøre 4awg (som er det største forsterkeren tar) kabler til hver forsterker. Hvordan høres det ut? Lurer også på hvordan jeg evt. skal montere et nytt batteri på anlegget. Siter Mvh Sigurd Damman Bilstereo til familiebilen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegardrs Skrevet Mai 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2007 http://www.hifonics.no/Hifonics/hiampindex.htm her selger de din forsterker med en ny look. det er den looken jeg har. personlig liker jeg ditt utseende best. kvalitetsfølelsen på de gammle er større. Siter Biler nå: Volvo 740 turbo og MB C180 Anlegg: DD 9515, DD 2510, DD M3, Hifonics Brutus 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Axis91 Skrevet Mai 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2007 Helt enig Siter Mvh Sigurd Damman Bilstereo til familiebilen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest sicarlse Skrevet Mai 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2007 er det den sony spilleren med 3 linjeutganger? mye gav du for spilleren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg