eystein Skrevet April 16, 2007 Rapporter Share Skrevet April 16, 2007 trenger litt ekspertise... hvor mye er det forsvarlig å turbo-trimme på en orginal 2.9l vr6 motor.. hvor mye hk og/eller trykk? hvor går grensa før jeg må ha smidde stempler? har trimkam i motor nå, er det ett minus med tanke på turbo? at det blir for mye kompresjon? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Norwegian-VR6 Skrevet April 17, 2007 Rapporter Share Skrevet April 17, 2007 Uten å skifte toppakning så kan du lade 0.7 bar. Med toppakning så kan du senke kompresjonen til 8.5:1. Da kan du lade max 1.4bar. Er mange eksempler på akkurat det. Dette forutsetter at motoren får nok bensin. 1-1.2bar og du er safe. Over 0.7 bar, så må du ha ei extra bensinpumpe, og intercooler anbeales. Intercooler anbefales egentlig uansett. Å kjøpe en oppgraderings diff til girkassa de er en selvfølge. Her et eksempel fra en orginal VR6 motor med 1.4 bar. Bosch 440cc dyser, 8.5:1 i kompresjon, 95mm luftmengdemåler hus og chip fra C2. Bruker altså orginal hjerne. Siter 1996 Golf VR6 Turbo, Garrett GT3582R, SQS Race kasse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Norwegian-VR6 Skrevet April 17, 2007 Rapporter Share Skrevet April 17, 2007 Kom til å tenke på at du har den gamle "obd1" VR6 motoren, så da kan du ikke ha et slikt oppsett jeg sa over. Men du kan ha et mindre oppsett med orginalt luftmengde måler hus, og fortsatt lade rundt 1bar. Du burde se rundt 300 hk målt ut på hjula med et slikt oppsett. Siter 1996 Golf VR6 Turbo, Garrett GT3582R, SQS Race kasse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Norwegian-VR6 Skrevet April 18, 2007 Rapporter Share Skrevet April 18, 2007 Størrelse på turbo er jo også en faktor. T3 turboer er mye brukt. Siter 1996 Golf VR6 Turbo, Garrett GT3582R, SQS Race kasse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.