DiamantsvartE30 Skrevet April 15, 2007 Rapporter Share Skrevet April 15, 2007 Hei. Jeg har hatt hjulet på og av noen ganger grunnet bremsebytte, og har sliti ut låsebolten. Den er av mykt metall og har 3 hull. Siden den er stramma for hardt er hullene blitt avlange, og det er nesten ikke mer gods i bolten før den er rund, bortsett fra senter. Låsenøkkelen glipper og jeg får ikke holdt nok press inn mot bolten for å løsne den. Hvor får jeg fikset dette? Noen som veit om firmaer i Akershus Oslo området? Jeg har ikke lyst å begynne å borre opp selv og risikere å ødelegge gjengene. Mvh Kim med en BMW e30 Siter Org 90A 14,4v reg + Stinger SP1000 Pioneer DEH77mp :-) Velocity VR450 2x150w + Phonocar Mono 1x1200w Seas Lotus Performance + DY 9410 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet April 15, 2007 Rapporter Share Skrevet April 15, 2007 jeg sveiset på en vanlig hjulbolt kjøpte en bil hvor nækklen til låsboltene ikke fulgte med! Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet April 16, 2007 Rapporter Share Skrevet April 16, 2007 Det finnes verktøy for dette. Man bare setter kraftpipe med skarpe motgående gjenger(links) som skrus inn på mutterene/boltene og løsner de. Nå vet du også hvor tyverisikkert låsebolter egentlig er :( Sjekk med et lokalt verksted. Eller enda bedre, et dekkverksted. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DiamantsvartE30 Skrevet April 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2007 Det links-verktøyet var smart, men nå skal jeg ha bilen på verksted til uka, og de må ta av hjulet for å få utført arbeidet. Jeg fortalte hva som hadde skjedd, og de skulle sveise på en vanlig bolt. Låseboltene funker iallefall. hehe Siter Org 90A 14,4v reg + Stinger SP1000 Pioneer DEH77mp :-) Velocity VR450 2x150w + Phonocar Mono 1x1200w Seas Lotus Performance + DY 9410 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet April 20, 2007 Rapporter Share Skrevet April 20, 2007 Låsebolter er noe skikkelig HERK... Hastverk har slite sikkelig med sine på Mantan, har måttet borre ut alle 4... skikkelig møkkajobb....prøvde å sveise på, men detta stålet var det ingenting som beit på...:knock: Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg