Jump to content
Bilforumet.no
Sign in to follow this  
Dunpeal

Renault 5 GT Turbo

Rate this topic

Recommended Posts

hei!

Jeg har sett mye på den lille fantomet av en R 5 GTT og må si meg mektig imponert! Min fetter har også denne stylet, men han bor i England. så jeg lurte på om noen her vet hvordan jeg kan få tak i en, helst i Norge men hvis det ikke er mulig vet dere om noen bra salgssteder i utlandet?

Takk for svar!

Hei det begynner å bli smått med femmere igjen i Norge.. Var til salgs en høyrerattet en på autodb for en stund siden men den ser ut som er solgt. Hvis du kan klare deg med en høyrerattet bil er vel det greieste å melde deg inn i rtoc.org som er en stor Renault turbo klubb i England. Femmern er veldig "stor" i Storbritannia så der er det nok ikke vanskelig og oppdrive en. Ellers ville jeg har sjekket mobile.de for venstrerattete versjoner.

Hei. Jeg kjøpte den blåe R5`n med høyreratt som sto på autodb, Kjørte den fra skien og hjem, kjørte litt rundtpå området her, men da var de en morken sange sm sprakk fordi detble for varmt.

Jeg måtte kjøpe en ny topp. fikk byttet denå kjørt den opp til husetmitt. da stoppet det. sjekka olja, den var begynt å bli grå igjen. jeg kinna litt til. mn den startet ikke. tok opp pluggen å da var sylinderene fyllt med frostveske igjen.

Fikk beskjed av mekanikeren at et kan være sylinderforingene som har ryki.

Veit ikke pris på det, og vvikke m motoren blir bra. så nå er jegentlig dritt lei, så hvis noen vet om en r5 gt turbo motor til saLGS, så gi beskjed.

eller si ifa Hvis noen andre har det samme problemet.

takk på forhånd

akkurat samme skjedde med meg, dagen etter at jeg hadde kjøpt min. Heldigvis var det bare toppakningen som gikk på min da. Toppen klarte seg heldigvis. Mener å huske at det var en delebil med motor til salgs på sørlandet et sted for en stund siden, men har ikke sett noe til den på en stund...

Okai. de tåler ikke mye vaRme dissa bila.

Det er vanskelig å få tak i deler., veit om en motor, men den skulle de plutselig ikke selge.

Men har vel en kontKT I EN RENAULT KLUBB SOM KASNKJE KAN FIKSE noe.

Nei man skal være påpasselig med kjølinga på de bila. Kom kanskje på en motor til salgs forresten. Men da er det isåfall en prosjektbil så man må kjøpe hele i såfall

Okai. svarer for gabbey. mye skal han ha for bilen? er intressert i dele bil, så finn ut prisen å sendt pm el noe.

Triple5soul; funker GT Turboen fint enda? Fått gjort noe mer med den, eller er den forsatt lik som da du kjøpte den?

Konge biler, men som alle r5'eiere vet, det er noen drittbiler. Kan få mye problemer, men det glemmer man så fort man får kjørt den litt etterpå. GT Turbo er jo en klassiker nå vil eg påstå!

Skal prøve å få tak i han. Veit ikke noe om tilstanden på den motoren, eneste jeg vet er at han strippet bilen totalt og mista lysta til å sette den sammen igjen:)

Hermanzen:

Turboen funker som bare det, men er i samme tilstanden dessverre.. Men nå har jeg fått jobb så nå begynner det så smått å skje noe utover sommern tror jeg. Hvis det blir fast jobb i løpet av året blir den vel satt helt bort og at jeg kjøper en annen bil mens jeg fikser femmern.

Har hatt overraskende lite problemer faktisk.

Eneste var ei uke jeg ikke hadde revers også har varmeapparatet konket. Så bare den holder litt til så får den nok ett bedre liv snart:)

Så det er en så å si komplett delebil i deler? det passer meg utmerket.

men si ifra så fort du får kontakt med han, å hør etter pris. så er det muligheter for at jeg henteer den.

Er det noen som veit hva sylinderservice tar for komplett overhaling av bånndelen min?

Hei! -bosatt i oslo, og driver selv med et GT Turbo prosjekt. bilen er fortsatt strippet, men gjort mye med motoren iløpet av vinteren. har et mål om den skla være på veien 01.05.2008... :deng

Lurte på om noen kunne hjelpe meg med noen deler; trenger høyre hjørne av fronten (ikke skjerm, men fra tårnet og frem. dvs, lyskasterinnsats mm). trenger også hele plata der batteriet står. -litt saging må til...

trenger også en travers. tror GT Turbo, og GTE er like.

Mail meg gjerne om noen kan hjelpe, evt om noen trenger deler da jeg har en del liggende.

Mvh, Per Runar

per@nokab.no

Hei! -bosatt i oslo, og driver selv med et GT Turbo prosjekt. bilen er fortsatt strippet, men gjort mye med motoren iløpet av vinteren. har et mål om den skla være på veien 01.05.2008... :deng

Lurte på om noen kunne hjelpe meg med noen deler; trenger høyre hjørne av fronten (ikke skjerm, men fra tårnet og frem. dvs, lyskasterinnsats mm). trenger også hele plata der batteriet står. -litt saging må til...

trenger også en travers. tror GT Turbo, og GTE er like.

Mail meg gjerne om noen kan hjelpe, evt om noen trenger deler da jeg har en del liggende.

Mvh, Per Runar

per@nokab.no

Hermanzen har en GTE delebil. Du kan jo prøve å sende han en PM.