Gå til innhold

Tips til prøvekjøring av bil..

Ranger emnet


MeSs

Anbefalte innlegg

Hvordan skal man gå frem for å være så seriøs som mulig ved prøvekjøring av bil hos bilforhandlere??

Skal jo selvfølgelig ikke ha HELT ny bil, men hadde vært morro å prøvd en :)

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, skal du prøve dyre bilmerker er det vel bare å se ung og nyrik ut eller som en pappagutt =)

Kle på deg en dress, ha mye stæsj i håret samtidig som du lukter godt og har en flashy mobil. Da burde du vel få prøvekjøre de dyre merkene.

( x ) Subaru Impreza GT 94/99

( x ) Nissan 200sx s14a 97

( x ) Nissan 200sx s13 90' Steg 3

+diverse andre vinterbiler ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Still spørsmål om bilene, la selgeren få prate litt, virk interessert, så får du prøve. Så sier du såklart at du må prøve litt andre biler og bestemme deg senere, det er tross alt en stor investering osv.

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, kle deg som en soss, kanskje? Pappagutter bruker ikke dress. De dytter hodet i en bøtte med hårgele, bruker brunkrem, kler seg som 80 år gamle golfspillere i Florida, og klærne de bruker hver dag er verdt omentrentlig det samme som en middels grei bruktbil.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg pleide å møte opp med helt OK klær, og så da jeg at "pappa er i new york nå, men han sa at jeg bare kunne velge meg en bil, og hvis han godkjente den når han kom tilbake så skulle han kjøpe den til meg"

Jeg prøvde å IKKE virke altfor bilintressert... mer sånn at jeg bare skulle ha en stilig bil å dra babes med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testpiloter er en av de verste mennesketypene som lever på denne jord...

 

Hvis det er snakk om private biler ja, men er det forhandlere ser jeg ikke problemet?

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er snakk om private biler ja, men er det forhandlere ser jeg ikke problemet?

 

Hva så? Forhandlere er fortsatt privatperssoner, bare i en mer organisert form, det er jo ikke sånn at forhandlere er statlige. Jeg synes det bare er feil å prøve biler når man har ingen intensjoner med å kjøpe den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva så? Forhandlere er fortsatt privatperssoner, bare i en mer organisert form, det er jo ikke sånn at forhandlere er statlige. Jeg synes det bare er feil å prøve biler når man har ingen intensjoner med å kjøpe den.

 

der er jeg helt enig. like ille med folk som ringer å ikke har penger..

It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo viktig å prøvekjøre biler også, er flere biler jeg har prøvekjørt som jeg i utgangspunktet ikke skulle ha, mest for å prøve de men jeg endte opp med handel. Men slik har det også vært motsatt vei, derfor er det viktig å prøvekjøre en bil

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kle deg helt normalt, eller bruk nogenlunde anstendige klær om du pleier å kle deg småsluskete ;) Ta med ei venninne, si dere vil ha en gøyal bil før stasjonsvognfella klapper sammen rundt dere.

 

Works like a charm babyhmm?

 

Det går også an å være litt ærlig å si at man vurderer ny bil, men ikke har bestemte planer om å kjøpe. Da stiger du noen hakk i aktelse hos selgeren, og du slipper kjipe situasjoner som f.eks. å treffe samme selgeren noen mnd senere i den samme sure kjerra du kjørte til bilforhandleren med ;)

 

Kan ikke si jeg ser noe spesielt umoralsk i å prøvekjøre biler, jeg har endt opp med å enten kjøpe bilen eller anbefale forhandleren til mange andre. Skal man bruke over 100.000 er det jo hinsides å bare kjøpe den første og beste bilen fordi den SER tøff ut.

 

Må selvsagt legge til at å låne biler og nærmest ta livet av dem før man leverer dem tilbake IKKE er akseptabelt. Har hørt om en bilselger som lånte ut en Preza WRX, men fikk den tilbake "fordi det ristet sånn når man kjørte". Etterpå fant han både store flatspots på bakdekkene og laaange, ferske skrensespor ikke langt fra butikken. Det viste seg at tølperne hadde brukt brekket å bremse ned fra ca 150 km/t med... :nono:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår