Gå til innhold

Lov å øvelseskjøre med prøveskilt?

Ranger emnet


SirLund

Anbefalte innlegg

hadde vært litt surt.. skal prøvekjøre bilen jeg skal kjøpe mårrå.. litt dumt hvis jeg ikke får kjørt den:P

 

prøvd søke funksjonen. Dette er tema som dukker opp stadigvekk.

 

Det å kjøre flere enn 2 i bil med prøveskilter. Prøveskilter er for å frakte en bil fra A til B og ikke øvelseskjøring/transport av personell. men du kan jo prøve å ringe Vegvesenet å høre om de er villig til å fylle inn ønsket kjørerute for deg og spesifisere at du skal øvelseskjøre en bil.

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøvd søke funksjonen. Dette er tema som dukker opp stadigvekk.

 

Det å kjøre flere enn 2 i bil med prøveskilter. Prøveskilter er for å frakte en bil fra A til B og ikke øvelseskjøring/transport av personell. men du kan jo prøve å ringe Vegvesenet å høre om de er villig til å fylle inn ønsket kjørerute for deg og spesifisere at du skal øvelseskjøre en bil.

 

 

e no berre å sei du skal prøve bilen, å held dei inne føre ei viss kommune / fylke, so funka det fett det

1990 Audi 200 20v tq

1987Audi 90 quattro

1986 Ford sierra 2,0L VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nabodama øvelseskjørte i sin bil,på prøveskilt,og da fikk hun dette når de ble stoppet:

 

Bot for kjøring uten lappen. (Ble ikke definert som øvelseskjøring uten vanlige skilter).

 

Bot for (øvelses)kjøring i uregistrert kjøretøy. (Ble ikke definert som øvelseskjøring uten vanlige skilter. ...jeg har lest papirene)

 

Bot for å ha med seg flere personer under prøvekjøring enn tillatt, da "personen som var med i bilen ikke hadde noen innvirkning på prøvekjøringens art".

 

Ble 10 lapper det gitt...

 

Tatt fra et annet innlegg.

 

PASS PÅ SIRLUND.

 

hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg kjøpte bilen min var jeg 16år. Måtte selvsagt prøve bilen før jeg kjøpte den. Så jeg dro til biltilsynet og sa jeg ville prøvekjøre en bil for å teste den litt, og kansje handle litt i sverige i samme slengen, hehe.

 

Fikk da utskrevet et prøveskilt som gjaldt helt fra son og til svinesund (stod til og med på papiret at jeg fikk lov å handle der, vanligvis ikke lov med slike skilt). Øvelseskjørte hele veien. Det står noe om at personene som sitter i bilen skal ha en hensikt. Jeg tolket det som at det er jo viktig å ha med noen eksperter når man tester ut en bil. Både fattern og en kammerat av meg var med på turen. Gikk fint det! Så bare kjør på sier jeg! :D

Go your own way!

87 Pontiac Firebird Trans Am

91 Chrysler Saratoga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

men blir lenge til den biln ska vises nå:s

[v]Audi TT 225Hk Quattro 2003 [v]Golf 4 highline 99[x]Golf Mk2-86 [x]Golf Gti Turbo 98[x]Audi TT "Airborn"00 [x] Golf mk2 Vr6 [x]Vw passat Tdi 4motion(180hk/420nm)03 [x]Audi S3"purplehaze"01[x]Golf Gti Exlusive 98[x]Golf Gti 99[x]2x Honda civic 95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøveskilter er vel bare for å flytte en bil fra A til B? hmmm
Nja, det finnes 4 'grunner' for å få prøveskilt;

- Prøvekjøring

- Flytting

- Kjøring i forbindelse med registrering (dvs til verksted f.eks)

- Husker selvsagt ikke den siste, er noe spesielt noe :)

 

Det er ikke lov å ha flere personer i bilen, ei heller ting/varer, med mindre det er nødvendig for kjøringens art, som det heter på fint. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår