Gå til innhold

Trenger god rubbing

Ranger emnet


maartn

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Vil rubbe ned bilen skikkelig, og vil også rubbe noen plasser jeg har lakkert (hjulbuer) for å få en jevnere overgang.

 

Hvilke produkter anbefales?

 

Skal også polere bilen skikkelig, får lånt maskin. Det jeg lurer litt på, er om jeg kanskje bør bruke en hard voks? Sånn som f.eks flytende auto glym sitter vell igrunn ikke så lenge?

- 09' BMW 318d LCI M-sport

- 04' Audi A3 1.6 Ambition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Vil rubbe ned bilen skikkelig, og vil også rubbe noen plasser jeg har lakkert (hjulbuer) for å få en jevnere overgang.

 

Hvilke produkter anbefales?

 

Overganger må som regel våtslipes for at det skal bli pent, har du riper etter våtsliping ol, må det kraftig skytts til for å få det fjernes. Feks Ull pad og Meguiars MG 85 etterfulgt av feks burgunder pad + MG 82/83 samt en runde med samme polish bare med den gule paden til meguiars. avsluttes med beige pad og MG 21. Alt med Roterende maskin (dette er en "proff" jobb etter min mening og bør ikke gjøres om du ikke har brukt roterend maskin/ull pad/MG85 før)I verste tilfelle kan det dreie seg om svidd lakk og omlakkering etterpå. så OBS OBS.....Alternativt er ScratchX, men det holder nok ikke tror jeg

 

Skal også polere bilen skikkelig, får lånt maskin. Det jeg lurer litt på, er om jeg kanskje bør bruke en hard voks? Sånn som f.eks flytende auto glym sitter vell igrunn ikke så lenge?

 

Hvilken type maskin skal du låne? Meguiars MG83 og MG21 er veldig gode produkter for Dual Action (DA) maskin, MG21 kan legges i lag, den har veldig bra holdbarhet, Autoglym 3 stegs pakke er ikke ille, men pass på at du også bruker siste steget, det er den som beskytter mest. Av de to ville jeg nok valgt MG fra Meguiars, men det er proff produkter og 3 stegs pakka til Autoglym er "forbruker serien". Proff serien til Autoglym kjenner jeg ikke til. Holdbarheten av en Polish/sealer avhenger også av hva du bruker ellers på bilen v vask. Sterk avfetting, zalo ol kan fjerne polish/sealer igjen

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår