FuFuRuM Skrevet April 10, 2007 Rapporter Share Skrevet April 10, 2007 Heisann... Er riktignok en svoren opel fan, og har tenkt som prosjekt å bygge opp en FET 400... Så kommer erfaring og slikt til kort, og trenger litt hjelp... Så spør rett ut eg... 1. Kan du bygge en 4 dørs til 400??? 2. Kor i alle dager kan eg få tak i et komplett 400 kit som passer sånn noen lunde??? 3. Tenkte eg sku ha en C20LET motor i asconaen... Ka må eg ha, ka må eg gjøre, og ka må til for å få registrert an??? VÆR SÅ SNILL Å SVARE??!?!?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet April 10, 2007 Rapporter Share Skrevet April 10, 2007 for det første så kan du ikke ha 4dørs som 400, det ville ikke sett helt lurt ut trur jeg.. og kit med breddere får man kjøpt i sverige et sted om jeg ikke tar helt feil.. c20let maskin i den, da må du ha bunnpanne,oljesil og motor fester fra manta 1,8 ohc og clutch-huset( rett på meg om jeg har feil) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asconafrelst Skrevet April 11, 2007 Rapporter Share Skrevet April 11, 2007 den 400 stylinga ville ikke tatt seg ut på en 4-dørs, tror ikke det ville gått ann, pga skjermebreddinga bak ville jo sperret for bakdørene. skal du ha en skikkelig ascona 400 vill en jo ha hatt en 2,4 motor i, som er orginalt fra 400, er riktig nok ikke like mange hester, men trimme en skikkelig suge motor med det motor volumet er rått, også vil det det jo bli en renere ascona 400. men skal du ha i 20let motoren, må du ha som nevnt over, bunnpanne, oljesil, motorfester og clutsh, men må jo også ha girkasse som passer denne blokka. man må også flytte på varmeregisteret pga at fordeleren kommer imot dette. holder på med denne ombygginga selv nå, ikke stylinga, men holder på å putte nedi en 20 16v uten turbo, men denne blokka er jo lik. går greit vis en får tak i alle delene som trengs. Ps denne bunnpanna kan bli dyr i inkjøp, veldig skjeldne. (måtte selv betale 2000kr.) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet April 12, 2007 Rapporter Share Skrevet April 12, 2007 dumt at bunnpanna fra vanelige ascona motorer kan brukes, for da hadde det kosta meg 1,50 for bunnpanne..hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nykis Skrevet April 13, 2007 Rapporter Share Skrevet April 13, 2007 http://www.uk-car-store.com/opel-ascona-body-kits.asp her får du tak i blandt annet:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg