Kriken Skrevet April 7, 2007 Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 Var kansje på tide at eg laget meg en tråd da :p Siden interessen for biler blomstret for fult sommeren 03 har eg hatt sansen for Golf MK1 og brukte utallige timer på finn.no og Autodb for å finne den 'perfekte' MK1. Kriteriene var 1.8 GTI motor og takluke :D Et år jikk og fortsatt ingenting som fulgte kriteriene.. Etter eg vart konfirmert vart det liv i heimen, bil skulle de bli ! Etter en fin sommer so fant eg ut at takluke var det einaste kriteriet eg hadde, for einser sku de bli ! Kom over en 90mod. Golf Cabriolet 1.8 på Autodb ( kva er bedre enn takluke ? CAB !).. Den fattet min interesse og selger ble oppringt samme dag. Etter et besøk og bilen ble undersøkt, vart pengene overlevert og en overlykkelig 14åring satt i pasasjersetet og nytte kvart sekund av den 1timers lange kjøreturen heim :D Nå er den lille 14åringen snart 17 og prosjektet går sakte framover... Har ein tråd på VACN som denne tråden her blir oppdatert i takt med.. Har et bilde av korssen bilen såg ut før skralla kom til nytte : Bilen har som dere sikkert sett et Karmannkitt. Dette kommer eg til å beholde.. Som andre her sikkert også meiner, syns eg at en einser skal ha småe fangere og felger med kant. Men siden dette er en 90.mod så tenkte eg at det passet med 90stil... Utifra den looken som bilen har orginalt so blir blinklyshullene i fangeren og i framsjermene fjernet. Emblemfrisingelgrill med grillist er annskaffet. Sidelistene skal skiftes ut til noen i chrome. Dørhandtakene har blitt bytter ut med noen i chrome (uten låsehull) Nye klarglassframlykter med kors er handlet inn og chrystaledge baklykter har komt i hus. Siter VW Golf Cabriolet 1.8 90.mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kriken Skrevet April 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 Bilen skal nermere bakken, så VMAXX justerbart senkesett har blitt kjøpt fra Eyecandyracing.. Lyktene og grillen som skal på : Siter VW Golf Cabriolet 1.8 90.mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kriken Skrevet April 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 En dag var det på tide å ta ut motoren... Resultatet vart som så: 1 stykk motoromm klar for vask... Siter VW Golf Cabriolet 1.8 90.mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kriken Skrevet April 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 og en stykk motor klar for overhaling.. Siter VW Golf Cabriolet 1.8 90.mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kriken Skrevet April 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 Prøvemonterte Chromespeilene eg kjøpte av Kenneth Bjerknes :D Siter VW Golf Cabriolet 1.8 90.mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kriken Skrevet April 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 Åsso vart det kjøpt inn skivebremser fra en GTI.. Dem blir overhalt i lag med forstillingen og bremsene framme... Siter VW Golf Cabriolet 1.8 90.mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kriken Skrevet April 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 Delelageret begynner å bli fullt, det er vel bra ? :confused: Å når bilen er sopass rustfri som den er so slepper eg forhåpentlegvis rustsveising... legger ved et lite illustrasjonsbilde :p Siter VW Golf Cabriolet 1.8 90.mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kriken Skrevet April 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 Ferien har gått med til sandblåsing.. er ikkje ferdi men her er et bilde av berearmene framme :D Ellers so ser det slik ut...Blir meir arbeid når bilen blir trillet ut... Siter VW Golf Cabriolet 1.8 90.mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kriken Skrevet April 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 Som sagt blir denne tråden oppdatert i takt med den på VACN.. tips, triks og ide'er blir godt motatt :peace: Siter VW Golf Cabriolet 1.8 90.mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Skrevet April 8, 2007 Rapporter Share Skrevet April 8, 2007 Ser bra ut dette:D Aldri hatt noen spesiell sans for cab,men denne tror jeg blir pen. Chrome-speil på en 90mod er vel litt feil?selge di?:) hehe Bare fortsett du,jeg følger ihverfall med.. Siter Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kriken Skrevet April 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2007 Chrome speil på 90mod er vel litt feil ja, men har tenkt å kombinere det med en oldschool grill eg har liggende... California-look :D Siter VW Golf Cabriolet 1.8 90.mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kriken Skrevet April 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2007 Da var det tid for en update... Gårsdagen gjekk med til sandblåsing, og eg blei nesten ferdig med alt. Einaste som står igjen er bremsecaliperane framme og eit motorfeste :D Caliperane skal lakkes raude med hammerite og resten svart :) Siter VW Golf Cabriolet 1.8 90.mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kriken Skrevet April 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2007 I dag blei eg i allefall ferdig med all sandblåsing (på ei stund:p) Kaliperene framme er ferdige og samme er girkassefestet og noen fester til bærearmene framme :) her er siste kaliperen som henger å tørker bake i Combo'n : Hadde tenkt å male bærearmene også, men manglet pensel : dum : Synd, da været er so perfekt no i dag :tilber: Siter VW Golf Cabriolet 1.8 90.mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Skrevet Juni 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2007 Noe mer her da? Siter Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen_nissan Skrevet Juli 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2007 skjer det noe her?? :D lyst på cab selv jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg