esbandos Skrevet April 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2007 såpass smal altså.. Hmm.. Vel, jeg slipte nåla, bora opp dysa og tetta choken. Monterte den i bilen for å teste om den funka. Gikk ikke på tomgang å fikk ikke mer turtall enn 4000rpm.. Derfor jeg lurte på ang gulkorkgasseren. Bygger den mye ut iforhold til stromberg? Lurer også på om det går an å sveise med MIG på bunnpanna.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JokkmokkTurbo Skrevet April 20, 2007 Rapporter Share Skrevet April 20, 2007 Jeg har vært gjennom akuratt det samme som deg.. Dette er utrolig frustrerende når du ikke får det til å funke.. Det jeg anbefaler deg er å spare opp noen kroner.. Så kjøper du en BLÅ forgasser og turbohus.. Så monterer du på bensinpumpa med 3 nipler på.. Det skal funke.. Jeg putta på ekstra pumpe før selve pumpa for å gi den ekstra trykk.. Merket ikke no forskjell.. Prøvde 4 forskjellige forgassere.. Ingen forskjell.. Jeg har choken på min.. Bilen min er avhengi av choken på morningen.. Hvorfor vet jeg ikke.. Men må kjøre med choken på i ca 6/7 hundre meter før jeg skrur den av.. Men etter det går den bra.. MIG skal funke.. Siter 1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut. 2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2007 Hmm.. Hadde vært sykt fint om jeg hadde fått gasseren til å funke.. Slipte ikke så veldig mye av nåla heller. 1mm kanskje.. Var bare prøving.. Hva vil blågasser, trykkboks og pumpe koste meg da? Sånn ca...? Tenkte også på tanken med å ha orginalpumpa, å ei annen pumpe for å gi den mer bensin, men vet ikke om det går helt bra.. Kjører du turbo og choke uten blågasser? Hvordan får du det til å funke? Blir den ikke banal når den lader litt? Hvor på bunnpanna burde jeg sveise retur da? Fremst, midten eller bakerst? Vet at det skal være så høyt som mulig, men ikke hvor på bunnpanna returen burde være.. :p Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JokkmokkTurbo Skrevet April 20, 2007 Rapporter Share Skrevet April 20, 2007 Hmm.. Hadde vært sykt fint om jeg hadde fått gasseren til å funke.. Slipte ikke så veldig mye av nåla heller. 1mm kanskje.. Var bare prøving.. Hva vil blågasser, trykkboks og pumpe koste meg da? Sånn ca...? Tenkte også på tanken med å ha orginalpumpa, å ei annen pumpe for å gi den mer bensin, men vet ikke om det går helt bra.. Kjører du turbo og choke uten blågasser? Hvordan får du det til å funke? Blir den ikke banal når den lader litt? Hvor på bunnpanna burde jeg sveise retur da? Fremst, midten eller bakerst? Vet at det skal være så høyt som mulig, men ikke hvor på bunnpanna returen burde være.. :p Tipper det vil koste deg opp til 2000kr (HELT opp til hvordan stand gasseren er i.!) Orginal pumpe og en annen pumpe kan du bare glemme.. Det vil aldri bli bra.. Det vil bli for magert.. Orginal pumpa er jo helt rett vippe arm på.. Men den på turbo gasseren er bendt oppover.. Jeg kjører blågasser jeg.. Drar ut choken starter bilen.. Lar den gå på ca 2000rpm noen sekunder før jeg senker den til 1000rpm.. Tut og kjør.! Bilen min går heller ikke på tomgang hvis jeg ikke choker.. Da stopper den bare.. Siter 1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut. 2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet April 20, 2007 Rapporter Share Skrevet April 20, 2007 Original R-Sport bunnpanne fra gassersatsen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet April 20, 2007 Rapporter Share Skrevet April 20, 2007 har en slik en liggende her og! :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet April 21, 2007 Rapporter Share Skrevet April 21, 2007 såpass smal altså.. Hmm.. Vel, jeg slipte nåla, bora opp dysa og tetta choken. Så hvor mye bensin får denne motoren din nå egentlig? Nå er jeg ingen ekspert, men gir det ikke mer mening å bare slipe nåla litt mot tuppen, uten å borre opp dysa? Da får motoren mer bensin når mye luft går gjennom forgasseren, og normale mengder ellers. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet April 21, 2007 Rapporter Share Skrevet April 21, 2007 Mulig du må bytte bensinpumpe ja.. Men hvilken forgasser kjører du med egentlig? Svartkork? Jeg har hvertfal det på min, og det fungerer knall:) Står på tomgang, starter når det er kaldt uten choke og går opp på turtall etter eget ønske.. hehe;) Men forgasserturbo har mange baggateller og frustrerende stunder.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2007 Hmm.. Såpass dyrt for det ja.. Tror jeg må klare med med det jeg har til pengene begynner å komme. :p Du har ikke funnnet ut noe ang bygging av bensinpumpe btw? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JokkmokkTurbo Skrevet April 21, 2007 Rapporter Share Skrevet April 21, 2007 Hmm.. Såpass dyrt for det ja.. Tror jeg må klare med med det jeg har til pengene begynner å komme. :p Du har ikke funnnet ut noe ang bygging av bensinpumpe btw? PM.! Siter 1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut. 2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2007 Har kommet over et lite problem igjen nå.. Har fått tak i en turbo fra en saab 900 turbo.. Den er jo da vannavkjølt. Det jeg da lurer på er om den er dobbeltlagra eller enkel-lagra? Er den enkellagra driter jeg i vannkjølinga å blinder den, men er den dobbeltlagra må jeg nok ha vannkjøling. Så at det kom til å bli litt ombygging hvis jeg må ha vannkjøling, så håper på at det er enkeltlagra turbo. Noen som kan si om det er ett eller 2 lager? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2007 Ingen som vet?? Kunne også ha tenkt meg bilde av hvordan oljetilførselrøret går fra motor til turbo. Og evt retur.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2007 Ingen som vet noe ang vannkjølinga på turboen? Her er et bilde av turboen ihvertfall: Lurer også på om jeg kan bruke en orginal gulkorkgasser til turbomotoren, evt vanlig svartkork. Uten å trykktette den.. Håper på svar. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Mai 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2007 Heh, bruk vannkjølinga når den er der uansett. To t-stykker og noen slanger er alt som skal til, ett stort t-stykke på vannpumpa og ett lite ett på ekspansjonstanken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mai 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2007 Ja, men må den ikke ha trykk inn fra vannpumpa? Altså må jeg ha vannet som går inn på motoren på inn på turboen og omvendt? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.