Gå til innhold

Endelig har 16v'n tatt plass mellom tårnene =)=)

Ranger emnet

Morty740

Anbefalte innlegg

Ville bare sjekke feedback på et lite prosjekt jeg holder på med. Holder på å rigge en 16v-T inn i den nyinnkjøpte 244 min. Motoren ble henta fra sverige for en liten neve dollar. Nå, etter mye årning står den endelig på egne ben...

Pic(523).jpg

Turboen er litt i største laget i og med at svenskene er glade i å sette på lastebilaggregat på motorene sine. Blir bare artigere når trykket kommer. Har jo ikke allverdens med mynt så det får klare seg med den turbon. Grunnet annen girkasse må jeg bygge om til hydraulisk clutch. Fant raskt ut at 240 ikke var levert med Hyd.clutch annet enn på høyrerattede versjon. Ombyggingen ble løsningen. Må få opp inspirajonen litt så blir det vel ei løsning som får holde. Har noen gjort dette før meg og har noen erfaringer å dele kanskje?

En annen ting er at det ikke er plass til servopumpa mi på denne motoren så jeg lurer på å få tak i en elektrisk servopumpe. Vet dette kommer til å koste noen lapper, men med tiden hadde jeg fått håpt på å sette inn kortstyring og da kan jo en slik pumpe være dritkjekk å ha..

Hva er folks tanker? noen ideer?

Forresten er jeg forøvrig også intressert i å kjøpe ei spærre, så vis noen har så hyl ut!

1987 Volvo 244 2.3 16V-T

2001 VW Transporter 2,5TDI

2007 Tysse Bilfrakter

Ja jeg frakter billi! =P

Viking redningstjeneste Trondheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen fordeler. Baserer hele på triggersignal og coilpakke. Kjører haltech e6k sprut.

Å kjøre med kortstyring uten servo på tørr asfalt med masse sidelengs tror jeg kan bli en tung affære. Har aldri prøvd kortstyring før, men ser jo ut som det har sine fordeler i sladding og drifting.. har du prøvd det?

1987 Volvo 244 2.3 16V-T

2007 Tysse Bilfrakter

Ja jeg frakter billi! =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håpe på det ja, men veit jo aldri i denne bransjen. Vet ikke om jeg faktisk har råd til å ta lisens heller. Hadde jo hvert arti å kjørt driftbattle med de store gutta på hjemmebane også. Skulla hatt 740 da med mer pulver. Va så saker å ligge sidelengs med det. Årna opp den litt bare... Som sagt, vi får se!

1987 Volvo 244 2.3 16V-T

2007 Tysse Bilfrakter

Ja jeg frakter billi! =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håpe på det ja, men veit jo aldri i denne bransjen. Vet ikke om jeg faktisk har råd til å ta lisens heller. Hadde jo hvert arti å kjørt driftbattle med de store gutta på hjemmebane også. Skulla hatt 740 da med mer pulver. Va så saker å ligge sidelengs med det. Årna opp den litt bare... Som sagt, vi får se!

bli arti å sjå ja:)

- Volvo 745Tic 87mod -=B230FK, M90, 16T=-

x Volvo 240gl 87mod

x Volvo 245gl 85mod

x Volvo 240gl 83mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk braket til motorene med ac, da har du plass til det meste på innsugs siden.

Jeg kjørte med servo-kortstyring på min, men jeg byttet til orginalt igjen, etter att det nesten ble skogs-tur.

Den er ikke egnet for høye hastigheter for det er bare 2,5 runder. Så det er mest egnet til rallycross.

264 har hydraulisk-clutch. men det går å flytte pedalen lengre opp, og kappe den og skjøte den med en annen pedal.

Volvo 242 x00hk x80nm

Volvo 242 Gr-A 350hk

Volvo 242 Banebil 350hk

Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk

http://www.volvo-racing.i2.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se i prosjekttråden min for ombygging til hydr.clutch.

Hovedsylinger er bolt on./740/940sylinder)

Flytt pedalen til det øvre festet,kapp av den lille armen og vri den ned slit at den treffer sylindern(hullet må borres opp litt på arme) og forleng pedalen slik at du får den på linje med bremsepedalen igjen..

som nevnt over, volvo 264 med b27e>(75-76) og getrag hadde hydraulisk clutch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke prøvd kort styring.. Men det er jo såppass mye billigere enn med Servo (såvidt jeg husker, iallefall)..

Men blir vel som 242-T6 sier, merker jo det med vanlig 240 tannstang og, i høyere hastigheter og litt brå på rattet, så skjærer bilen fort "avgårde".. Iallefall hvis du har litt ordentlige dekk og understell som går den veien du vil. :)

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider