Gå til innhold

Christian's 740 Turbo Intercooler

Ranger emnet


chrizz_g

Anbefalte innlegg

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Soting bakerst kommer etterhvert. Tar litt etter litt, alt etter som hvordan motivasjonen treffer. :P

Driver å bygger om til 6.5" i dørene nå. Blir en egen plate i bunn, langs med døra. Der det orginalt er oppbevaringsrom.

- 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D

- 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++

- 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig mange kjente navn fra MP her... MP folk har fått seg bil!...jeg og :P

 

forresten tenkt mye effekt med den t3/4 hybriden?...tror du trenger H-profil råder og bedre stempler hvis du skal over 250hk, fordi det finnes jo ingen mellomting! enten orginalt crappy, eller race-parts :P

740 bruksbil: B230F med 11:1, KG004, porting og heimsnekkra eksos.

Bil/motorbygge på gang.

Sersjant/lærlingebefal @ Motorverksted Andøya flystasjon (skrur motor på Orionflyene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du trenger et Volvomotor-kurs, for du kan tydligvis like lite om de som du kan om mopedtrimming!

 

vel nå har det seg slik at dette fikk jeg vite av andre volvo-duder, som sier at orginale deler ikke holder mål over 250hk. jeg hadde selv tenkt å ta ut rundt 260-280hk av volven min, men da fikk jeg vite at jeg måtte ha nye råder og nye stempler, og annen topp så droppa jeg det, for det har jeg ikke råd til... men skal være enig med deg, jeg for min del synes at volvodeler ser nokså solide ut.

 

og jeg er ikke så håpløs som du prøver å påstå...hadde du fulgt med litt på MP så har jeg et par høvelige bevis dær...

 

jeg prøvde bare å være hjelpsom og hyggelig, er jo litt arti og finne folk fra MP her inne og.

740 bruksbil: B230F med 11:1, KG004, porting og heimsnekkra eksos.

Bil/motorbygge på gang.

Sersjant/lærlingebefal @ Motorverksted Andøya flystasjon (skrur motor på Orionflyene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, er enig i at det er artig å møte kjentfolk, men hvis du hadde fulgt med, så hadde du fått med det at innmaten i B230FT er orginalt med smidde stempler, og 13mm råder.

- 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D

- 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++

- 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemplene er ikke smidde, men rådene har du rett om.

 

Når det gjelder "kunnskapen" at man må ha nye råder og topp for å få 260-280hk kan du jaggu file mopedgassere noen år til! Detta har du ikke mye peiling på.... (ikke myntet på bil-eier)

 

Må si jeg liker utviklingen bilen din tar her, og det med å kveste girkasser kan vi... 740'en min drepte 5stk m46 før getragen kom på.

 

Den turboen du har kjøpt funker greit, men ikke håp på noen kjempemessig toppeffekt, da eksosdelen er litt trang i forhold til luftside på disse, så mulig du skulle hatt en kam beregnet på dette. Slik som den jeg akkurat tok ut av motoren min (11.1mm løft inn og 11.4mm ut, dro som faen på en a/r.63steg 1 med t04luftside, men ble for sløvt når jeg fikk større eksosdel. PM ved interesse)

 

Noe annet om den turboen - bruk baklokket fra en vanlig t3 og port opp wg hullet i lokket. For det første får du aldri eksosen tett med den jalla v-bånd klemma som følger med (jeg vet) og for det andre klarte jeg å få 2bar ladetrykk med åpen wg klaffe fordi hullet ikke klarer å evakuere nok eksos om du ikke porter det opp til mye større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemplene er ikke smidde, men rådene har du rett om.

 

Når det gjelder "kunnskapen" at man må ha nye råder og topp for å få 260-280hk kan du jaggu file mopedgassere noen år til! Detta har du ikke mye peiling på.... (ikke myntet på bil-eier)

 

Må si jeg liker utviklingen bilen din tar her, og det med å kveste girkasser kan vi... 740'en min drepte 5stk m46 før getragen kom på.

 

Den turboen du har kjøpt funker greit, men ikke håp på noen kjempemessig toppeffekt, da eksosdelen er litt trang i forhold til luftside på disse, så mulig du skulle hatt en kam beregnet på dette. Slik som den jeg akkurat tok ut av motoren min (11.1mm løft inn og 11.4mm ut, dro som faen på en a/r.63steg 1 med t04luftside, men ble for sløvt når jeg fikk større eksosdel. PM ved interesse)

 

Noe annet om den turboen - bruk baklokket fra en vanlig t3 og port opp wg hullet i lokket. For det første får du aldri eksosen tett med den jalla v-bånd klemma som følger med (jeg vet) og for det andre klarte jeg å få 2bar ladetrykk med åpen wg klaffe fordi hullet ikke klarer å evakuere nok eksos om du ikke porter det opp til mye større.

 

som sagt, jeg selv mener at volvos deler er sterke nok, var andre som påsto de hadde peil som sa at ny innmat trengtes. derfor jeg sa det videre, fordi jeg stolte på dem. derfor jeg ikke har begynt å bygge på min, fordi jeg ble fortalt at ny innmat var nødvendig.

 

btw...til chrizz_g: kult prosjekt da!..digg med turbo...hater gasser dritten jeg har (b230a).

740 bruksbil: B230F med 11:1, KG004, porting og heimsnekkra eksos.

Bil/motorbygge på gang.

Sersjant/lærlingebefal @ Motorverksted Andøya flystasjon (skrur motor på Orionflyene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår