RedFox Skrevet April 6, 2007 Rapporter Share Skrevet April 6, 2007 Hei! Jeg har akkurat lufta bremsene på min 2001 V40 etter at jeg har opplevd dårligere og dårligere bremseeffekt. Luftinga gikk bra, og det er nå bedre bremser enn tidligere. Men mitt spørsmål går til hvorfor det var helt svart bremseveske oppe i beholderen på mastersylinderen? Når jeg luftet, kom det helt klar væske ut av niplene inntil den svarte væska nådde caliper under luftingen. Why? Hvordan kommer utslitt gammel væske opp igjen til mastersylinder?? Clutchen deler den samme beholderen.. Siter 2001 Volvo V40 1989 Peugeot 205 1,9 GTI -> 16v (Banebil prosjekt) x 1992 Honda CRX Del Sol VTI (Solgt) x 1991 Ford Escort 1.6i (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet April 6, 2007 Rapporter Share Skrevet April 6, 2007 Mye vann i bremsevæska, og vannet er lettere enn væska. Få ut all dritten Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RedFox Skrevet April 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2007 Ok, men hvordan havner vannet der? Siter 2001 Volvo V40 1989 Peugeot 205 1,9 GTI -> 16v (Banebil prosjekt) x 1992 Honda CRX Del Sol VTI (Solgt) x 1991 Ford Escort 1.6i (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet April 6, 2007 Rapporter Share Skrevet April 6, 2007 Ok, men hvordan havner vannet der? Kondens, luftfuktighet osv. Bremseveske er hydroskopisk. Dvs det blander seg med vann/fuktighet. Derfor er det serviceintervaller på bytte av bremseveske(i hele systemet). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.