Gå til innhold

Tuning

Ranger emnet


Techs

Anbefalte innlegg

Heisan

Jeg har 2.0 TDI med 140 hk og DSG

kjerra er 2006 model med nye faceliften.

Jeg lurer litt på å sprite opp motoren litt. Men det er så mange forskjellige muligheter. Fant blant annet denne linken: http://www.sancodk.dk/

hvor de tilbyr Digital TDI Pumbe Dyse modul som gir meg 175 hk og 400 nm til 3400 dkr inkludert frakt.

noen som har litt å erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Heisan

Jeg har 2.0 TDI med 140 hk og DSG

kjerra er 2006 model med nye faceliften.

Jeg lurer litt på å sprite opp motoren litt. Men det er så mange forskjellige muligheter. Fant blant annet denne linken: Tuning hos SanCo Tunings-Center

hvor de tilbyr Digital TDI Pumbe Dyse modul som gir meg 175 hk og 400 nm til 3400 dkr inkludert frakt.

noen som har litt å erfaring?

Glem denne løsningen!

 

Gjør det skikkelig, når du først skal tune bilen din.

Jeg har selv en chippet Touran 2.0TDI 170HK. (200HK+) og fikke dette gjort hos TS Racing. Koster 7.000 kr. Det ligger i prisen at dem gjør bilen orginal igjen også.

 

På denne måten så endres programvaren til både motor og DSG-kassen, slik at det blir skikkelig avstemt.

 

Min bil ser du forøvrig her:

VW Touran Exlusive 2.0TDI 170HK. chippet til 200HK+/410NM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så kommer det store spørsmålet... Tåler DSG kassa så mye moment og hk?

Ja.. den tåler det.

 

Dem begrenser biler med DSG noe i forhold til biler med manuelt gir. En touran 2.0TDI 140HK. med DSG kan chippes til 180HK. og rundt 350NM.

 

Snakk med gutta hos TS Racing så får du svar på alle dine spørsmål.

Dem har også spesialisert seg på VW og TDI-motorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bil ser du forøvrig her:

VW Touran Exlusive 2.0TDI 170HK. chippet til 200HK+/410NM.

 

Ville vært litt forsiktig med å skrive at bilen din er chippet og lagt ut bilder av den her siden det er folk fra importøren og tollvesenet som ofte er inne og kikker på disse sidene...

Proud member of: Der Volkswagen Schnellfahrers

http://dvs.skynetblogs.be

-73 1303RS

-13 Polo WRC edition

-15 Octavia RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Ja.. den tåler det.

 

Dem begrenser biler med DSG noe i forhold til biler med manuelt gir. En touran 2.0TDI 140HK. med DSG kan chippes til 180HK. og rundt 350NM.

 

Snakk med gutta hos TS Racing så får du svar på alle dine spørsmål.

Dem har også spesialisert seg på VW og TDI-motorer.

 

 

Det er 350NM maks hva DSG tåler, sån har jeg hørt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 350NM maks hva DSG tåler, sån har jeg hørt

 

Føler det er mye synsing eller tipping ute å går egentlig :) heh jeg tipper jo egentlig at den tåler mer en 350.... da den har vel dette orginalt når det er 170hk utgaven.????? og som regel er jo ei kasse konstruert for å tåle en del mer en orginalt.. så 20-30nm mer en orginalt er jo i minste laget. meeen. som nevnt tidligere... det er mye synsing og tipping.. men hvis noen veit noe.. så hadde det vært topp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tenkte också at det kan ikke stemme, at dsg tåler bare 350nm. men kan det vare mulig at de dsg girkassene er litt annerdeles?

 

Jo altså klart ei DSG kasse er annerledes en ei manuel... men av garantimessig hensyn så kan jeg aldri tenke meg VW lager ei kasse som er tynt til ytterkant orginalt... da vil alle som har DSG slite ganske bra om noen år. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår